سازنده پابجی هم وارد متاورس و NFT می گردد
به گزارش وبلاگ اسبیکو، شرکت اهل کره جنوبی کرافتون (KRAFTON) که آن را به خاطر آثاری همانند PUBG: Battlegrounds و TERA می شناسیم، علاقه و قصد خود را برای ایجاد یک پلتفرم متاورس ان افت تی (NFT) ابراز کرد.
این شرکت برنامه دارد تا به همراه NAVER Z - اپراتور راهنمایی نماینده پلتفرم متاورس آسیایی ZEPETO - که گفته می گردد توانسته بیش از 290 میلیون مخاطب را در سراسر دنیا جذب کند، برای ساخت پلتفرم متاورس خود همکاری کند. ZEPTO یک دنیا مجازی است که به کاربران اجازه می دهد به وسیله آواتارهای سه بعدی خود با استفاده از فناوری واقعیت افزوده با یکدیگر تعامل داشته باشند.
کرافتون میخواهد با استفاده از موتور بازی سازی آنریل انجین شرکت اپیک گیمز، یک ابزار مبتنی بر محتوای تولیدی کاربران و یک دنیای مجازی با کیفیت بالا خلق کند. این در حالی است که NAVER Z خدمات مربوط به متاورس به علاوه خدمات جامعه مخاطبان و دیگر خدمات اجتماعی را مدیریت خواهد نمود.
هیونگ چول پارک (HyungChul Park)، سرپرست تیم وب 3.0 شرکت کرافتون در بیانیه خود گفت: این همکاری بین KRAFTON و NAVER Z با تخصص منحصر به فرد هر شرکت و تمرکز دنیای مشترک آن ها تقویت می گردد زیرا آن ها به آینده ای می نگرند که به وسیله ان اف تی ها و متاورس ها راهنمایی می گردد.
او در ادامه بیان نمود: با ترکیب فناوری های موجود KRAFTON و تحقیقات درباره چگونگی ساخت زیست بوم های مقیاس پذیر مبتنی بر خلق در وب 3 با یاری تجربه و توانایی های NAVER Z و ZEPETO، ما مطمئن هستیم که می توانیم یک متاورس باز مبتنی بر محتوای تولیدی کاربران با کیفیت بالا بسازیم که از سایر خدمات متمایز است و به وسیله فناوری های NFT به اقتصاد خالقان در سراسر دنیا جان می بخشد.
در حالی که هیچ تعریف پذیرفته شده ای به صورت دنیای وجود ندارد، متاورس شبکه ای از فضاهای مجازی سه بعدی است که در آن کاربران می توانند با یکدیگر معاشرت، بازی و کار نمایند و بعضی هم آن را به عنوان جانشین اینترنت موبایل تصور می نمایند. بسیاری از شرکت های بازی سازی همانند یوبی سافت و کونامی از قبل آغاز به فروش اقلام دیجیتالی به عنوان NFT نموده اند، در حالی که بعضی دیگر مانند اسکوئر انیکس و الکترونیک آرتز نسبت به این فناوری ابراز علاقه نموده اند.
با این حال، تا به این لحظه واکنش بسیاری از مخاطبان به این موضوع منفی بوده و با اقدام این شرکت برای ورود به این فناوری و بازار آن ها مخالفت های فراوانی داشته اند. حتی گزارش هایی منتشر شده است که بخشی زیادی از کارمندان یوبی سافت به سیاست های این شرکت پیرو ان اف تی مخالف بوده اند. این واکنش های مخفی باعث شده بعضی از استودیوها و شرکت ها از اقدام های اولیه خود دست بکشند. برای مثال، استودیو تیم 17 (Team17) هفته پیش پس از نقدها فراوانش از تصمیم خود عقب نشینی کرد. با این حال، شرکت های بزرگ تر مثل یوبی سافت علی رغم اینکه تا به امروز بازخورد خوبی در این زمینه دریافت ننموده اند اما همچنان روی تصمیم خود پافشاری می نمایند.
منبع: VGC
منبع: دیجیکالا مگ