ساخت آلاچیق با سبک های متفاوت

به گزارش وبلاگ اسبیکو، امروزه ساخت آلاچیق پرتقاضا تر از قبل شده است زیرا سبک های متنوع و زیبایی از این المان ساخته شده که مناسب همه افراد با هر سلیقه ای است به همین دلیل ما در ادامه این مقاله از خبرنگاران شما را با نکات ساخت آلاچیق آشنا می کنیم تا با آگاهی کامل نسبت به این سازه اقدام به ساخت کنید.

ساخت آلاچیق با سبک های متفاوت

ساخت آلاچیق به علت ویژگی هایی که دارد بسیار محبوب تر از قبل شده است اگر شما نیز اقدام به ساخت آلاچیق در محوطه سازی یا روف گاردن منزل یا ویلای خود کنید علاوه بر ایجاد یک سایبان زیبا به ملک خود بها داده اید زیرا کاربرد آلاچیق قابل قیاس با المان های دیگر نیست.

آلاچیق ها متناسب با احتیاج و سلیقه افراد به دو شکل باز و نیمه باز ساخته می شوند اما جنس و نوع متریال متناسب با بودجه و نوع سبک خانه یا ویلا انتخاب می گردد که سلیقه افراد نیز در آن دخیل است به همین دلیل هیچ محدودیتی در ساخت آلاچیق نخواهید داشت.

ساخت آلاچیق به سبک مدرن

ساخت آلاچیق هایی به سبک مدرن بسیار متنوع هستند و متناسب با سلیقه های مختلف و احتیاجهای افراد انواعی از آنها طراحی و ساخته می گردد به همین دلیل جزو پرطرفدارترین سبک است؛ ساخت آلاچیق مدرن برای هر فضایی مناسب است فقط کافی است برترین طرح آن را انتخاب کنید.

آلاچیق مدرن اغلب به صورت اشکال غیر منتظم و با طراحی مینیمال ساخته می گردد به همین دلیل بسیار ساده است و احتیاج به تجملات و تزئینات اضافی ندارد چرا که در طراحی و ساخت آن سعی می گردد که به صورت کاملا شیک و مدرن طراحی گردد تا احتیاج به تزئینات زیادی نباشد.

ساخت این آلاچیق ها در متراژهای متفاوتی انجام می گردد و مناسب همه فضا (در محوطه سازی ویلا یا آپارتمان، بر روی روف گاردن ویلا یا آپارتمان، هتل ها، رستوران ها، کافه ها، تالار و…) هستند چرا که تنوع زیادی دارد و می توان برای هر مکانی از آن استفاده کرد.

درون آلاچیق مدرن را می توان با استفاده از باربیکیو، تعدادی صندلی یا مبلمان و یک میز تزیین کرد تا کارایی آلاچیق بیشتر گردد اما افراد می توانند مطابق سلیقه و احتیاج خود این طراحی و چیدمان را انجام دهند.

اگر شما نیز جزو افرادی هستید که سبک مدرن را برای ساخت الاچیق انتخاب نموده اید حتما باید در ابتدا با یک پیمانکار و شرکت مجرب در این حوزه صحبت و مشورت کنید تا به ایده آل های خود برسید.

ساخت آلاچیق به سبک کلاسیک

ساخت الاچیق کلاسیک و یا سنتی در ایران بسیار رایج است و مطمئنا بارها انواعی از این نوع آلاچیق را در مکان های مختلف دیده اید؛ در گذشته آلاچیق کلاسیک تنوع زیادی نداشت اما امروزه تنوع این نوع آلاچیق از لحاظ متریال و سبک ساختاری توسعه یافته است.

این نوع آلاچیق را در باغ های بزرگ و کوچک، محوطه سازی خانه ها بارها دیده اید اما از آن می توانید برای مکان های دیگر نیز بهره ببرید و محدودیتی ندارید.

برای خرید متریال ساخت آلاچیق باید به کیفیت آن توجه کنید به همین دلیل اگر تجربه ای ندارید حتما به وسیله شرکت ساخت آلاچیق اقدام کنید اما درون آلاچیق سنتی را می توانید با تعدادی گلدان، نیمکت، چراغ برای روشنایی و… تزئین کنید که این بسته به سلیقه و بودجه شما انتخاب می گردد.

طراحی آلاچیق سنتی و یا کلاسیک به شکل اشکال منتظم (مربع، شش ضلعی، هشت ضلعی و …) انجام می گردد که متناسب با متراژ فضا و احتیاج افراد برترین نوع آن پیشنهاد می گردد.

دیزاین داخلی آلاچیق کلاسیک بسیار اهمیت دارد و سعی می گردد که برای تزئین و نورپردازی آن از المان های زیبا و کاربردی استفاده گردد؛ البته کیفیت المان ها نیز مهم است زیرا آلاچیق ها در ارتباط با طبیعت و هوای آزاد قرار دارند.

ساخت آلاچیق چوبی

آلاچیق چوبی از انواع پرکاربرد و پرطرفدار آلاچیق ها است که مطمئنا بارها انواعی از آن را در مکان های مختلف دیده اید چرا که از قدیم الایام طراحی و ساخت آلاچیق چوبی در ایران رواج داشت؛ اما امروزه در طرح ها و مدل های گوناگونی می توانید آن را مشاهده کنید.

آلاچیق های چوبی در قدیم به شکل دایره و شش ضلعی با سقفی گنبدی از جنس چوب و یا متریال دیگر ساخته می شد اما امروزه در انواع و طرح های مختلفی طراحی و ساخته می گردد که می توانید مطابق سلیقه و احتیاج خود برترین نوع را انتخاب کنید؛ حتی می توانید ساخت آلاچیق چوبی را با دیگر متریال ترکیب نموده و طراحی دلخواه و ایده آل خود را تهیه نمایید.

یکی از نکاتی که در ساخت آلاچیق چوبی مورد توجه است، انتخاب درست متریال است زیرا آلاچیق در ارتباط با هوای آزاد واقع شده است و لازم است که چوب و متریال با کیفیت بخرید و در هنگام ساخت و نصب آن اگر تجربه ای ندارید از افراد خبره و مجرب یاری بگیرید.

برای تزئین داخلی آلاچیق چوبی می توانید از تعدادی گلدان، نیمکت و یا مبلمان مدرن، چراغ های بادوام، باربیکیو، آتشکده و… بهره ببرید که خرید این المان ها بر اساس احتیاج متقاضیان انجام می گردد.

ساخت آلاچیق فلزی

آلاچیق های فلزی در قدیم به صورت یک آلاچیق با تعداد چهار پایه و یک گنبد ساخته میشد اما امروزه طرح هایی مدرن و زیبا با طراحی مینیمال دیده می گردد که علاوه بر کاربرد سایه بان بودن آن زیبایی بی نظیر و منحصر به فردی به ویلا و محوطه سازی می بخشد.

ساخت آلاچیق فلزی برای هر مکانی پرطرفدار است زیرا مقاومت و دوام بالایی دارد و احتیاج به تعمیر و نوسازی آن در مدت زمان های کوتاه نیست بعلاوه ساخت آن نیز در مدت زمان کوتاه امکان پذیر است فقط کافی است نسبت به این کار تجربه و تخصص کافی را داشته باشید.

درست است که آلاچیق های فلزی معمولا به صورت مربع با تعداد چهار ستون یا پایه و یک سقف مسطح ساخته می شوند اما برای زیبایی و مجذوب کنندهیت آن می توانید با خلاقیت و تبحر کافی اقدام به طراحی و تزئین آن به شکلی دلخواه نمایید.

ساخت آلاچیق شیشه ای

آلاچیق شیشه ای از انواع آلاچیق های مدرن است که در بیشتر مواقع به صورت نیمه باز ساخته می گردد اینگونه آلاچیق ها بسیار مناسب همه فصول سال مخصوصا فصل زمستان هستند چرا که می توانید درون آن از سیستم گرمایشی استفاده نموده و از چشم انداز اطراف لذت کافی را ببرید.

آلاچیق های شیشه ای بیشتر به صورت ترکیبی ساخته می شوند یعنی ستون ها و سقف از آهن یا دیگر متریال ساخته می گردد و دیواره آن نیز از شیشه تهیه می گردد به همین دلیل است که دید واضحی به چشم انداز اطراف دارد و بسیار مناسب فضاهایی مثل روف گاردن هستند.

برای ساخت آلاچیق شیشه ای، جنس متریال آن یعنی شیشه بسیار اهمیت دارد زیرا مدام با هوای آزاد برخورد دارد و گاها ممکن است با سرما و گرما تداخل داشته باشد برای همین باید با دقت کافی اقدام به خرید متریال آن کرد و برترین نوع را صرف نظر از هزینه ها انتخاب کرد تا با گذر زمان احتیاج به تعمیر یا تعویض نداشته باشد.

ساخت آلاچیق سیمانی

آلاچیق سیمانی از جمله سبک هایی است که قابلیت انعطاف پذیری بالایی دارد و می توان از آن برای محیط های مختلفی استفاده کرد و به اشکال مختلفی مطابق با سبک ویلا یا مکان مورد نظر درآورد، بی شک این سبک آلاچیق را در فضاهای عمومی بارها مشاهده نموده اید.

ساخت آلاچیق سیمانی در هر فضایی امکان پذیر است و می توان آن را با دیگر متریال ترکیب نموده و سبک دلخواه را تهیه کرد، علاوه بر متریال می توانید از المان های پیش ساخته دیگر (اعم از باربیکیو، گلدان های کوچک و…) نیز در این آلاچیق بهره ببرید.

آلاچیق های فلزی احتیاج به نگهداری و تعمیر ندارند و با گذر زمان و دل زدگی از آن می توانید هر چند سال اقدام به رنگ کردن آن کنید تا هم تکراری و خسته نماینده نباشد و هم به مقاومت آن بیفزایید؛ البته ناگفته نماند که هزینه ساخت آلاچیق سیمانی به نسبت دیگر متریال بسیار پایین است.

ساخت آلاچیق سنگی

یکی از انواع آلاچیق که زیبایی بی نظیری دارد و مناسب ویلاهایی شیک و مجلل است آلاچیق سنگی است؛ برای افرادی که می خواهند آلاچیقی لوکس برای ویلای خود بسازند که هم ارزان باشد و هم زیبایی منحصر به فردی را دارا باشد به سراغ ساخت آلاچیق سنگی می روند.

این نوع آلاچیق جزو سنگین ترین آلاچیق ها محسوب می گردد که مناسب زمین هایی با مقاومت بالا است به همین دلیل از آن برای روف گاردن استفاده نمی گردد؛ بعلاوه به علت سنگین بودن این متریال می توانید آن را با دیگر متریال ترکیب کنید تا هم ظاهر آلاچیق یکنواخت نباشد و هم از سنگینی آن کم کنید.

همانطور که مستحضرید سنگ از جمله متریال با کیفیت و استحکام بالا است که هیچ گونه نگرانی از این بابت متقاضیان ندارند و با خیالی آسوده اقدام به طراحی و ساخت آن می نمایند.

ساخت آلاچیق حصیری

آلاچیق حصیری از جمله سازه هایی زیبا و لوکس است که از تنه بعضی درختان و حتی درخت بامبو ساخته می گردد و بسیار سبک و مقاوم است، این سازه به صورت باز در فضاهای باغی و… ساخته می گردد.

آلاچیق های حصیری به علت زیبایی بی نظیری که دارند در مکان های مختلفی ساخته می شوند تا مجذوب کنندهیت و زیبایی آن فضا را بیشتر نمایند و جلوه ای بی نظیر ایجاد نمایند.

نکات ساخت آلاچیق

  • توجه به کیفیت متریال
  • برآورد هزینه های و تهیه پلان مورد نظر
  • توجه به رنگ آمیزی آلاچیق برای جلوگیری از زنگ زدگی
  • توجه به نورپردازی آلاچیق
  • مقاومت زمین برای ساخت آلاچیق
  • انتخاب برترین نقطه برای طراحی و ساخت
  • توجه به انتخاب گیاهان
  • دوام بالای آلاچیق و افزایش استحکام سازه
  • ارتفاع مناسب برای ساخت آلاچیق
  • توجه به شرایط آب و هوای منطقه برای خرید متریال
  • توجه به سبک ویلا و هماهنگی با سبک آلاچیق
  • یاری گرفتن از یک شرکت مجرب و خوب

ساخت آلاچیق ویلا

بعد از ساخت ویلا مهمترین گام محوطه سازی آن است چرا که افراد احتیاج به فضای باز و سرسبز با امکاناتی بالا و کاربردی دارند تا بتوانند در مواقعی که از فضای داخلی ویلا خسته شدند و احتیاج به هوای آزاد داشتند به آن پناه ببرند؛ با ساخت آلاچیق در ویلا می توان محلی برای نشستن و لذت بردن از طبیعت را برای خود و خانواده فراهم آورد.

بعضی ویلاها علاوه بر محوطه سازی دارای یک روف گاردن مجذوب کننده و سرسبز و بکر هستند که در بیشتر مواقع بر روی آنها یک آلاچیق با طراحی زیبا و سبک ساخته شده است اما اگر شما نیز می خواهید این ترفند را به کار گیرید باید برترین نقطه در روف گاردن را به ساخت آلاچیق اختصاص بدهید تا دید کاملی نسبت به نقاط مختلف داشته باشید.

قبل از ساخت آلاچیق باید به شرایط آب و هوایی منطقه مورد نظر توجه داشته باشید زیرا بعضی منطقه ها مدام در موقعیتی قرار دارند که رطوبت و بارندگی در آنجا زیاد است و یا بعضی منطقه ها دیگر خشک و بدون کمترین بارندگی هستند به همین دلیل خرید متریال مطابق با شرایط جوی بسیار با اهمیت است.

اگر شما نیز جزو افرادی هستید که اقدام به محوطه سازی باغ و یا طراحی روف گاردن نموده اید و می خواهید المان های آن را تهیه کنید حتما در خرید و انتخاب آلاچیق دقت کامل را داشته باشید و از طراحی آن تحت هیچ شرایطی غافل نشوید.

شرکت ساخت آلاچیق

حالا میرسیم به انتخاب شرکت ساخت آلاچیق که مهمترین و اصلی ترین گام است زیرا آلاچیق یکی از سازه هایی است که برای آن باید از افراد شایسته و کاربلد یاری بگیرید تا در هنگام ساخت و استفاده از آن دچار مشکل نشوید و مطابق ایده آل ها ساخت آلاچیق انجام گیرد.

شرکت وبلاگ اسبیکو در دهه اخیر با کسب رضایت بیشتر متقاضیان توانسته رتبه خوبی را به خود در حوزه ساخت آلاچیق اختصاص دهد، این شرکت به وسیله مشاوران و سازندگان برتر تشکیل شده است که با تجربه و تخصص خود آماده ارائه خدمات ویژه به کاربرانی است که می خواهند طراحی ایده آل را در کمترین زمان ممکن و با برترین قیمت انجام دهند.

اگر شما نیز جزو افرادی هستید که می خواهید اقدام به ساخت آلاچیق کنید حتما در اولین فرصت با یک تماس به وسیله شماره هایی که در اختیار دارید اقدام کنید تا شاهد طراحی نوین با برترین کیفیت باشید.

منبع: ایملک

به "ساخت آلاچیق با سبک های متفاوت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساخت آلاچیق با سبک های متفاوت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید