رشد سفر با ناوگان ریلی جنوب

به گزارش وبلاگ اسبیکو، مدیرکل راه آهن جنوب از جابه جایی حدود 134 هزار مسافر به وسیله قطارها در پیک نوروزی سال جاری اطلاع داد.

رشد سفر با ناوگان ریلی جنوب

به گزارش وبلاگ اسبیکو عبدالکریم درویش زاده در مورد تردد مسافران در پیک نوروزی اظهار کرد: در پیک نوروزی راه آهن جنوب که از 23 اسفندماه 1401 تا 15 فروردین سال جاری بود، 206 رام قطار اقدام به جابه جایی مسافران کردند. وی اضافه نمود: این مقدار در مقایسه با نوروز سال گذشته که 166 رام قطار بوده 23 درصد رشد داشته است.

مدیرکل راه آهن جنوب گفت: در این بازه زمانی حدود 92 هزار مسافر از طریق قطارهای برون استانی به خارج از استان جابه جا یا وارد استان شده اند. این مقدار مسافر در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 12 درصد رشد داشته است.

درویش زاده اظهار کرد: در داخل استان نیز در این ایام بیش از 42 هزار مسافر از طریق قطارهای حومه ای جابه جا شده اند.

وی ادامه داد: این مقدار تردد مسافر با قطارهای حومه ای در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که حدود 37 هزار نفر مسافر جابه جا شد، رشد حدود 16 درصدی را نشان می دهد. مدیرکل راه آهن جنوب از رشد 59 درصدی جابه جایی مسافر در راه آهن جنوب در یک سال گذشته اطلاع داد.

درویش زاده با اشاره به آمار تردد یکساله مسافران در محور ریلی جنوب اظهار کرد: در سال 1401 بیش از یک میلیون و 410 هزار نفر از طریق ناوگان ریلی جنوب به سایر نقاط کشور جابه جا شدند.

وی اضافه نمود: این مقدار تردد در محور ریلی جنوب در مقایسه با سال پیش از آن که 886 هزار و 276 مسافر بوده، 59 درصد رشد داشته و این موضوع بیانگر استقبال مردم از قطار و تردد از طریق ناوگان حمل ونقل ریلی است.

مدیرکل راه آهن جنوب با اشاره به تردد درون استانی مسافران ادامه داد: در طول سال 1401، بیش از 979 هزار مسافر از طریق ناوگان ریلی اداره کل راه آهن جنوب در داخل استان جابه جا شده اند.

درویش زاده گفت: این مقدار جابه جایی مسافر در مقایسه با سال 1400 که بیش از 644 هزار مسافر در داخل استان از طریق قطارهای محلی راه آهن جنوب جابه جا شده، 52 درصد رشد داشته است.

منبع: دنیای سفر

به "رشد سفر با ناوگان ریلی جنوب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رشد سفر با ناوگان ریلی جنوب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید