دو کارخانه نو فراوری آسفالت در تهران ، رشد 30 درصدی فراوری در این بخش ، منطقه چهار بیشترین حجم آسفالت را استفاده نموده است

به گزارش وبلاگ اسبیکو، معاون اجرایی سازمان مهندسی و عمرانی شهر تهران از اضافه شدن دو کارخانه تازه به ظرفیت فراوری آسفالت در شهر تهران اطلاع داد و گفت: از ابتدای امسال تا به امروز 620 هزار تن آسفالت فراوری و در شبکه های بزرگراهی خیابان های اصلی و معابر توزیع و مورد استفاده قرار گرفته است.

دو کارخانه نو فراوری آسفالت در تهران ، رشد 30 درصدی فراوری در این بخش ، منطقه چهار بیشترین حجم آسفالت را استفاده نموده است

به گزارش وبلاگ اسبیکو، مهدی آبشاری در حاشیه بازدید وبلاگ اسبیکو از کارخانه فراوری آسفالت در محله شادآباد واقع در منطقه 18 گفت: سه کارخانه آسفالت ریزی شهرداری تهران از جمله کارخانه های 6،7 و 9 در این منطقه قرار دارند و یک کارخانه آسفالت ریزی نیز تحت عنوان کارخانه 8 در شهریار واقع شده است. کارخانه آسفالت ریزی ششم ساخت ایران، کارخانه 9 ساخت سوئیس و کارخانه هفت و هشت نیز برای کشور ایتالیا هستند.

معاون اجرایی سازمان مهندسی و عمران شهر تهران با اشاره به اینکه شهر تهران 730 کیلومتر مربع مساحت دارد، توضیح داد: از این اندازه مساحت، 110 کیلومتر مربع سطح شبکه بزرگراهی خیابان های اصلی و فرعی هستند و حدود 11 کیلومتر مربع 10 درصد از سطح شبکه بزرگراهی احتیاج به بهسازی و روکش آسفالت دارند و این اندازه 112 میلیون متر مربع است.

آبشاری با بیان اینکه شهر تهران سالانه احتیاجمند به 1.5 تا 2 میلیون آسفالت است، اضافه نمود: شهرداری تهران و بویژه سازمان عمرانی شهر تهران وظیفه نگهداشت و سرویس دهی در حوزه شبکه بزرگراهی و معابر را برعهده دارد و بر این اساس آسفالت 4 کارخانه فعال در شهر تهران برای روکش شبکه بزرگراهی خیابان های اصلی و فرعی مورد استفاده قرار می گیرد و علیرغم فراوری روزانه اما این اندازه آسفالت جوابگوی شبکه بزرگراهی و معابر اصلی و فرعی شهر تهران نیست.

او ادامه داد: در دوره نو مدیریت شهری و بنا بر تاکید شهردار تهران قرار بر این شده دو کارخانه نو به ظرفیت فراوری آسفالت در شهر تهران اضافه گردد. موقعیت جغرافیایی این دو کارخانه قسمت شرق تهران و در منطقه 13 و دیگری را در منطقه غرب تهران است.

معاون اجرایی سازمان مهندسی و عمران شهر تهران درخصوص فراوری آسفالت به طور میانگین در ساعت گفت: کارخانه شماره 6 ظرفیت فراوری 160 تن آسفالت در ساعت، کارخانه شماره 9 ظرفیت فراوری 240 تن در ساعت، کارخانه هفت 200 تن و کارخانه شماره هشت ظرفیت روزانه 200 تن آسفالت در ساعت را دارد و در کل روزانه 4 هزار تن آسفالت در شهر تهران فراوری می گردد.مساحت دو کارخانه 6 و 7؛ 14 هکتار و کارخانه هشت، 7.5 هکتار است.

او با بیان اینکه از ابتدای امسال تا به امروز 620 هزار تن آسفالت فراوری و در شبکه های بزرگراهی خیابان های اصلی و معابر توزیع و مورد استفاده قرار گرفته است، ادامه داد: این اندازه نسبت به زمان مشابه سال گذشته 30 درصد رشد داشته است، به طوریکه در سال گذشته و در همین بازه زمانی 460 هزار تن آسفالت فراوری شده است که در سال 99، این اندازه 490 هزار تن آسفالت بوده است.

معاون اجرایی سازمان مهندسی و عمران شهر تهران با اشاره به فعالیت 150 نیرو در کارخانه های فراوری آسفالت در شهر تهران گفت: شهر تهران سالانه احتیاجمند به یک و نیم تا دو میلیون تن آسفالت است که ان شاءالله ما بتوانیم به این اندازه دست پیدا بکنیم.

آبشاری با بیان اینکه آسفالت های فراوری شده بخشی به وسیله سازمان عمران و بخشی دیگر به وسیله منطقه ها مورد استفاده قرار می گیرد، اضافه نمود: آسفالت ریزی و روکش شبکه های بزرگراهی به وسیله سازمان عمران شهر تهران و آسفالت وروکش خیابان های اصلی و فرعی و معابر به وسیله منطقه ها انجام می گردد.

او با اشاره به اینکه در 8 ماهه گذشته بیشترین حجم آسفالت در منطقه 4 مورد استفاده قرار گرفته است، ادامه داد: در 8 ماه گذشته 41 هزار کامیون به کارخانه های آسفالت تردد داشته اند و آسفالت های فراوری شده را در سطح منطقه ها مختلف تهران توزیع نموده اند.

معاون اجرایی سازمان مهندسی و عمران شهر تهران با بیان اینکه دو کارخانه نو آسفالت ریزی به زودی فعالیت خود را شروع خواهند کرد، گفت: این دو کارخانه نیز با استانداردهای محیط زیست کاملا همخوانی دارد و هیچ نوع آلایندگی را نخواهند داشت. ضمن اینکه برای رعایت موضوعات محیط زیستی نیز شن و ماسه کارخانجات از بیرون خریداری می گردد.

منبع: همشهری آنلاین

به "دو کارخانه نو فراوری آسفالت در تهران ، رشد 30 درصدی فراوری در این بخش ، منطقه چهار بیشترین حجم آسفالت را استفاده نموده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دو کارخانه نو فراوری آسفالت در تهران ، رشد 30 درصدی فراوری در این بخش ، منطقه چهار بیشترین حجم آسفالت را استفاده نموده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید