دلایل استقبال بی نظیر مردم از سماور برنجی

به گزارش وبلاگ اسبیکو، رپرتاژآگهی - همه ما بی شک در طبیعت به قصد تهیه چای، آتش درست نموده ایم. درست کردن چای در طبیعت اگرچه سختی های خاص خودش را دارد. اما لذت شیرین که طعم چای در طبیعت درست شده دارد، ارزشش این سختی ها را دارد. طعم چایی که در طبیعت درست شده در خاطر خیلی از ما به جای مانده است. دم کشیدن چای در طبیعت و بر روی زغال ، طعم خاص و بی نظیری را به ارمغان می آورد. اما امروزه با توسعه آپارتمان نشینی و کمبود زمان برای رفتن به طبیعت، این طعم دلنشین فقط در خاطره ها مانده است. با این وجود باز هم افرادی هستند که طبیعت را به خانه خود می آورند. برای داشتن چای دلنشین در خانه می توان از سماور برنجی زغالی استفاده نمود. سماور برنجی زغالی خاطرات خوش گذشته را دوباره زنده می نماید.

دلایل استقبال بی نظیر مردم از سماور برنجی

هنوز هم در فضای بالکن و حیاط خانه ها نیز می توان با گداختن زغال و دم کردن چای در سماور برنجی زغالی، طعم خوش و شیرین چای را مزه کرد. بی شک چای درست شده در سماور برنجی زغالی حال و هوای روزهای خوش قدیم را به ارمغان می آورد. دلایل زیادی برای استقبال مردم از سماور برنجی زغالی وجود دارد. یکی از دلایل یادآوری خاطرات خوش قدیمی است که هر انسانی با خوردن چای سماور زغالی آن را به یاد می آورد. اما فقط این تمام ماجرا نیست. چای دم کشیده در سماور برنجی خواص دیگری نیز دارد. در این مقاله که به یاری برنز نوین تهیه شده است، بعضی از خواص سماور برنجی را در ادامه بیان می کنیم.

طب سنتی و لزوم استفاده از سماور برنجی

از نظر طب سنتی، استفاده از ظروف با آلیاژ برنجی خواص زیادی دارد. سماور برنجی نیز یکی از وسایلی است که می توان از آن به عنوان وسیله برنجی نام برد. همان طور که می دانید آلیاژ برنج حاصل ترکیب فلز مس و روی می باشد. عنصر روی یکی از احتیاجهای مورد احتیاج بدن انسان ها می باشد. به طوری که کمبود آن باعث بیماری های پوستی و گوارشی می گردد. در گذشته بیشتر ظروف خانه را ظروف برنجی و مسی تشکیل می دادند. از جمله قاشق و کتری و سماور برنجی و قابلمه های مسی و … که از این آلیاژ بهره می بردند. به اعتقاد طب سنتی ریشه بیماری های پوستی و گوارشی امروز، استفاده نکردن از این وسایل برنجی و مسی می باشد. امروزه بیشتر افراد از ظروف برنجی بیشتر در دکوراسیون منزل خود استفاده می نماید. بیشترین علت آن نیز می تواند زیبایی رنگ محصولات برنجی و طلایی رنگ بودن آن دانست. از نظر طب سنتی ظروف برنجی می تواند برترین و بی خطر ترین وسیله برای پخت و پز و آشپزی مورد استفاده قرار بگیرد. استفاده از این گونه ظروف مانند سماور برنجی می تواند کمبود عناصری مانند روی و مس را در بدن جبران نماید. به همین دلیل بیشتر بیماری های پوستی و گوارشی نیز از بین می رود. با جبران کمبود روی و مس در بدن، عملکرد سلول های مغزی نیز بهبود پیدا می نماید. لذا باعث ایجاد نشاط و سلامتی بیشتر می گردد.

از جمله خواص دیگر آلیاژ برنج که در سلامت انسان اثرگذار است، خاصیت میکروب کشی و ضد باکتریایی این ماده می باشد. آلیاژ برنج با جلوگیری از تکثیر میکروب ها و تخریب DNA باکتری ها، آن ها را به طور کامل نابود می نماید. به همین دلیل بیشتر دستگیره ها و شیرها را از آلیاژ برنج می سازند. از طرف دیگر، نوشیدن چایی که در سماور برنجی نیز دم کشیده شده باشد، هیچ گونه باکتری و میکروبی نخواهد داشت. به همین جهت، چای سماور برنجی یکی از سالم ترین چای هایی است که شما نوش جان می فرمایید. این موارد جزو دلایلی است که باعث شده خیلی از افراد به استفاده از سماور برنجی روی آورند.

علاوه بر بیماری هایی که در بالا ذکر شد. استفاده از ظروف و سماور برنجی می تواند به بهبود زخم های سطحی یاری نماید. بعلاوه باعث سرعت بخشیدن به بهبود زخم های عفونی نیز می گردد. کمبود اشتها و سوء تغذیه را نیز بر طرف می نماید. بعلاوه باعث جلوگیری از اختلالات در حواس چشایی و بویایی و اختلالات بینایی در محیط های تاریک می گردد. این ها جزو دلایلی است که باعث شده است خیلی از افراد به خرید ظروف و سماور برنجی روی بیاورند. بسیاری از افراد هم خود از سماور برنجی استفاده می کنند و هم با هدیه دادن آن ، اطرافیان را نیز به استفاده از سماور برنجی تشویق می کنند.

انواع سماور برنجی

سماور برنجی به طور کلی در دو دسته کلی سماور برنجی مصرفی و سماور برنجی دکوری تقسیم بندی می شوند. نمونه های مصرفی را می توان به صورت روزمره استفاده کرد و در آن چای درست کرد. نمونه های دکوری فقط جنبه دکوری دارند و از آن ها برای تهیه چای نمی توان استفاده کرد. در نمونه های دکوری از مواد با درجه کیفیت پایینی استفاده شده است و تنها به منظوری دکوری ساخته شده است. سماور برنجی دکوری آب بندی نمی گردد و برای مصرف مناسب نیست. از این رو استفاده از سماور برنجی دکوری برای مصرف پیشنهاد نمی گردد و ممکن است در هنگام مصرف قطعات سماور ذوب شده و از بین بروند. از نمونه های سماور برنجی دکوری تنها به منظور زیبایی دکوراسیون استفاده می گردد. سماورهای مصرفی به سه حالت زغالی، گازی و برقی فراوری و عرضه می شوند. همان طور که از اسمش معین است از سماور برنجی مصرفی می توان استفاده نمود و در آن چای درست کرد. بعلاوه در مواقعی که استفاده نمی گردد نیز می توان از آن به عنوان یک دکوری زیبا در گوشه ای از سالن پذیرایی استفاده نمود. در بین سماورهای برنجی مصرفی، خیلی از افراد علاقه به سماور برنجی زغالی دارند. این افراد همیشه در مسافرت ها و گردش و حتی در حیاط خانه از سماور برنجی زغالی استفاده می کنند. بعضی نیز سماور برنجی زغالی را در بالکن ساختمان خود قرار می دهند و در صورت احتیاج از آن استفاده می کنند. سماور برنجی گازی نیز برای افرادی که در پی خواص پزشکی سماور برنجی هستند فراوری می گردد. سماور برنجی گازی رفته رفته در بین مردم رواج پیدا نموده است و خیلی از افراد به سماور برنجی روی آورده اند.

تنوع سماور برنجی

سماور برنجی تنوع بسیار زیادی دارد. هم نمونه های مصرفی و هم نمونه های دکوری دارای اشکال مختلفی هستند. بعضی از نمونه ها ساده و بعضی نیز طرح دار هستند. نمونه های طرح دار به سماور برنجی قلم زنی شده معروف هستند. نمونه های قلم زنی شده نیز به دو دسته قلم دست و قلم ماشینی تقسیم بندی می شوند. نمونه قلم دست دارای ظرافت بیشتری می باشد و زیبایی بی نظیری نیز دارد. نمونه های ماشینی نیز به صورت انبوه و در جهترفع احتیاج مصرف کنندگان فراوری می شوند. اما نمونه های قلم دستی به وسیله قلم کارهای ماهر و حرفه ای فراوری می شوند و ارزش قیمتی بالایی نیز دارند.

سماور برنجی را از کجا تهیه کنیم؟

اگر شما برای زیبایی دکوراسیون منزلتان، بهره بردن از لذت نوشیدن چای ایرانی، جلوگیری از بیماری های احتمالی و یا هدیه دادن به آشنایان و … قصد خرید سماور برنجی را دارد. این را بدانید که دغدغه اصلی خریداران ظروف و سماور برنجی، تشخیص اصل بودن می باشد. مکان های مختلفی برای تهیه سماور برنجی وجود دارد. راه های تشخیص مختلفی برای سماور برنجی اصل وجود دارد. اما برترین و مطمئن ترین روش تهیه سماور برنجی اصل، خرید از فروشگاه های معتبر به همراه ضمانت نامه کتبی اصالت کالا می باشد. فروشگاه برنز نوین از جمله فروشگاه های معتبر و معروفی است که علاوه بر داشتن نماد اعتماد الکترونیکی، کلیه سماورهای برنجی را با ضمانت نامه اصالت کالا عرضه می نماید. با این وجود خیالتان بابت اصل بودن کالا و خریدی مطمئن راحت خواهد بود. ضمانت عودت کالا نیز از جمله ویژگی های فروشگاه برنز نوین می باشد. بعضی از مزیت های دیگر برنز نوین را می توان ارسال رایگان به سراسر کشور، تضمین سلامت ارسال، بالاترین کیفیت و مناسب ترین قیمت می باشد. برای برقراری ارتباط با فروشگاه برنز نوین می توانید در ساعات روز با شماره تلفن 09026210810 تماس حاصل فرمایید. بعلاوه کلیه محصولات فروشگاه برنز نوین را می توانید با مراجعه به آدرس اینترنتی فروشگاه به نشانی https://bronzenovin.com مشاهده فرمایید.

منبع: شفقنا اقتصادی

به "دلایل استقبال بی نظیر مردم از سماور برنجی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دلایل استقبال بی نظیر مردم از سماور برنجی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید