دستور العمل نو سازمان هواپیمایی به ایرلاین ها در صورت تاخیر پروازها

به گزارش وبلاگ اسبیکو، معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی از جریمه سنگین ایرلاین ها در صورت تاخیر بیش از پنج ساعت اطلاع داد و گفت: تاخیر بیش از پنج ساعت مشمول انجام یک پرواز رایگان برای رساندن مسافر به مقصد و بازپرداخت همه هزینه بلیت به مسافر می گردد.

دستور العمل نو سازمان هواپیمایی به ایرلاین ها در صورت تاخیر پروازها

به گزارش وبلاگ اسبیکو، به روزرسانی آیین نامه حقوق مسافران هوایی درخواست عامه مسافران از سازمان هواپیمایی بود که بعد از حدود یک سال در نهایت پاییز سال جاری نسخه نو آن ابلاغ و در دسترس مسافران و شرکت های هواپیمایی نهاده شد.

حسن خوشخو درباره اینکه تفاوت دستورالعمل قبلی حقوق مسافر با دستور العمل فعلی در چیست؟ گفت: در دستورالعمل قبلی بسیاری از موضوعات مربوط به حقوق مسافر مغفول ماند که سردرگمی عجیبی را در بازپرداخت حق مسافران ایجاد نموده بود.

معاون هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی با شرح شناسایی موارد مغفول مانده حقوق مسافر، اضافه نمود: در دستورالعمل قبلی بازپرداخت پول مسافر در شرایط تاخیر و ابطال پروازها غیرشفاف بود، اما اکنون در صورت ابطال پرواز بازپرداخت پول مسافر 48 ساعته است.

وی بیان کرد: بر اساس جدول موجود در صورت تاخیر بالای پنج ساعت، ضمن اینکه ایرلاین ها موظف هستند مسافر را به مقصد مورد نظر ببرند، باید پول پرواز صورت گرفته را نیز به عنوان جبران خسارت به طور کامل به مسافر بازگردانند.

خوشخو درباره اینکه آیا این جریمه سنگین برای ایرلاین های متاخر فقط در ایران قانونگذاری شده است، تاکید نمود: البته در همه جای دنیا این رویه حاکم است و ایرلاین های متاخر ضمن بازپرداخت کل هزینه پرواز به مسافر، موظف به جابه جایی او به مقصد مورد نظر به صورت رایگان هستند.

منبع: همشهری آنلاین

به "دستور العمل نو سازمان هواپیمایی به ایرلاین ها در صورت تاخیر پروازها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستور العمل نو سازمان هواپیمایی به ایرلاین ها در صورت تاخیر پروازها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید