خودرو های خودمختار و برقی در آینده ای نزدیک ادغام می شوند ، تحولی شگرفت در صنعت خودروسازی

به گزارش وبلاگ اسبیکو، چندین دانشمند دانشگاه کارنگی ملون تخمین زده اند که قدرت برق می تواند انرژی مورد احتیاج خودرو های خودمختار و بدون سرنشین را بدون کاهش عملکرد آن ها تامین کند.

خودرو های خودمختار و برقی در آینده ای نزدیک ادغام می شوند ، تحولی شگرفت در صنعت خودروسازی

به گزارش خبرنگار فناوری وبلاگ اسبیکو، خودرو های خودمختار خیلی هزینه ساز هستند، زیرا مصرف انرژی در آن ها بسیار است. از این رو بعضی کارشناسان آنالیز می نمایند که آیا می توانند این خودرو ها را با خودرو های برقی ادغام نمایند یا خیر. البته بعضی دیگر معتقدند که خودرو های خودمختار باید هیبریدی گازی- برقی بشوند. حال چندین دانشمند دانشگاه کارنگی ملون تخمین زده اند که قدرت برق می تواند انرژی مورد احتیاج این نوع خودرو ها را بدون کاهش عملکرد آن ها تامین کند.

تحولی که کارشناسان مدنظر دارند، گذار به انرژی الکتریکی و افزایش خودرو های خودمختار است. خودرو های بدون راننده بیشتر از خودرو های معمولی انرژی مصرف می نمایند، زیرا به غیر از موتور، حسگر ها و کامپیوتر های آن ها نیز برای ناوبری ایمن احتیاج به انرژی دارند.

از سوی دیگر، خودرو های برقی با وجودی که میزان مصرف انرژی شان پایین است، اما باتری آن ها احتیاج به شارژ مکرر دارد و موجب تخریب سریع آن ها می گردد. از همین رو، بسیاری از کارشناسان معتقدند که وسایل نقلیه برقی نسبت به اتومبیل های بنزینی، عمر کمتری دارند و معتقدند که وسیله نقلیه مستقل برقی نمی تواند وجود داشته باشد. این نگرانی محققان دانشگاه کارنگی ملون را به آنالیز تاثیرات اتوماسیون (خودمختاری) روی وسایل نقلیه جدید سوق داده است.

محققان می گویند: سعی داریم آنالیز کنیم که آیا اتوماسیون (خودمختاری) در خودرو های آینده به دلیل مصرف بالای انرژی ما را از داشتن خودرو های برقی محروم خواهد نمود؟ آیا می توانیم در آینده خودرو های برقی و بدون راننده را با هم ادغام کنیم؟ با جواب دادن به این سوالات می خواهیم این دو رویکرد را به هم نزدیک کنیم.

این محققان با یاری یک مدل مبتنی بر دینامیک خودرو، میزان مصرف خودرو های بدون راننده را تخمین زدند تا بدانند چه مقدار انرژی برای رانندگی اتوماتیک و مستقل لازم دارند. آن ها هرگونه مصرف انرژی اضافی از فناوری اتوماسیون گرفته تا رانندگی روان تر به وسیله کامپیوتر را حساب کردند.

آن ها در محاسبات خود متوجه شدند که ویژگی های اتوماسیون مصرف انرژی را در خودرو بالا می برد، اما این میزان آنقدر قابل توجه نیست که احتمال برقی شدن این خودرو ها را از بین ببرد. این در حالی است که میزان مصرف حسگر هایی که روی خودرو های معمولی زده می گردد بیشتر بود.

محققان می گویند: متوجه شدیم که با طراحی خاص خودرو های بدون راننده و طراحی آئرودینامیکی حسگر های تعبیه شده در آن ها راندمان انرژی را در این خودرو ها افزایش دهیم و با این کار به طور همزمان دو تحول یکی در وسایل نقلیه برقی و یکی در خودرو های خودمختار ایجاد کنیم.

آن ها در مرحله بعد تاثیرات خودروی خودمختار روی راننده را آنالیز کردند. بعضی از افراد عاشق رانندگی طولانی مدت هستند و بعضی دیگر نیز عاشق خودرو های لوکس هستند. پس محققان باید تمامی جوانب را برای طراحی خودرو های آینده مدنظر بگیرند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "خودرو های خودمختار و برقی در آینده ای نزدیک ادغام می شوند ، تحولی شگرفت در صنعت خودروسازی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خودرو های خودمختار و برقی در آینده ای نزدیک ادغام می شوند ، تحولی شگرفت در صنعت خودروسازی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید