خشم لبنانی ها از وضعیت نابسامان مالی با شعار انقلاب

به گزارش وبلاگ اسبیکو، خبرنگاران آنلاین:بیروت پایتخت لبنان شاهد اعتراض مردم به وضعیت نابسامان مالی و معیشتی بود و شماری از معترضان به سمت ساختمان مجلس حرکت نموده و شعار انقلاب سردادند.

خشم لبنانی ها از وضعیت نابسامان مالی با شعار انقلاب

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رسمی لبنان ان. ان. ای عده زیادی از تظاهرات کنندگان به سمت خیابان الحمراء در قلب بیروت رفتند و شعار مردم سرنگونی نظام را خواستارند، انقلاب، انقلاب سر دادند.

تظاهرات اخیر در بیروت و سایر شهرهای لبنان در اعتراض به مالیات و اوضاع نابسامان معیشتی و مالی برپا شده است.

تعدادی از جوانان نیز در منطقه الاوزاعی در جهت فرودگاه بین المللی بیروت با به آتش کشیدن لاستیک ها این جهت را مسدود کردند.

تیراندازی هوایی از سوی همراهان یک وزیر لبنانی

اکرم شهیب، وزیر آموزش لبنان در یکی از خیابان های بیروت حضور یافته بود، در این میان محافظ اش با تیراندازی هوایی، به سمت تظاهرکنندگان حرکت نموده و یکی از آنان را با خودرو زیر گرفت. این اقدام خشم شدید تظاهرات کنندگان را به دنبال داشت.

این وزیر لبنانی در این خصوص گفت: خودرو ما در حال عبور از یکی از خیابان های بیروت به دلیل ازدحام تظاهرات کنندگان متوقف شد و از آنجا که خانواده همراهم بود، از خودرو پیاده شدم تا با معترضان صحبت نموده و آنان را آرام کنم اما بعضی از آنان شیشه های ماشینم و خودرو نیروهای انتظامی و امنیت داخلی که همراهم بودند را شکستند و در ادامه این وضعیت یک نوجوان از ناحیه سر آسیب دیده و به بیمارستان منتقل شد.

او تاکید نمود، عامل تیراندازی از بین نیروهای امنیتی همراهش را تحویل خواهد داد.

در یکی از خیابان های بیروت نیز تظاهرات کنندگان با نشستن بر روی زمین اعلام کردند در اعتراض به مالیات تحصن خواهند کرد.

حضور نیروهای ضد شورش نیز در خیابان های بیروت

جهت فرودگاه بین المللی رفیق حریری بیروت به سمت مرکز این شهر از دو طرف مسدود شد و تعدادی از تظاهرات کنندگان نیز جاده ساحلی به سمت بیروت را مسدود کردند.

نیروهای امنیتی برای جلوگیری از ازدحام، خودروها را به راه های فرعی راهنمایی کردند.

ورودی جنوبی شهر بعلبک واقع در شرق لبنان نیز توسط تظاهرکنندگان مسدود شد.

در طرابلس واقع در شمال لبنان نیز تظاهرات کنندگان با به آتش کشیدن لاستیک راه های منتهی به میدان النور در مرکز این استان را مسدود کردند.

در نبطیه واقع در جنوب لبنان نیز تظاهرات مشابهی برپا شد.

خبرهای رسیده از شهر صور واقع در جنوب لبنان حاکی از بعضی درگیری ها بین تظاهرات کنندگان و نیروهای امنیتی است.

هشدار نماینده مجلس لبنان؛ مردم گرسنه هستند

حسن فضل الله از نمایندگان فراکسیون وفاداری به مقاومت در مجلس لبنان، تظاهرات جاری را خودجوش برشمرد و گفت: مردم گرسنه هستند، باید از تصمیماتی که موجب می گردد بیش از پیش تحت فشار قرارگیرند، صرف نظر کرد.

بیروت و چند شهر دیگر لبنان از جمله طرابلس در شمال و صیدا در جنوب، یکشنبه دو هفته پیش نیز صحنه تظاهرات اعتراض آمیز بودند.

فراخوان تظاهرات یکشنبه گذشته با استقبال سرد مردم پایتخت روبه رو شد.

هیات وزیران لبنان تشکیل جلسه می دهد

در پی تظاهرات لبنانی ها در بیروت پایتخت این کشور و بعضی شهرهای دیگر، هیات وزیران آدینه 26 مهر در کاخ ریاست جمهوری تشکیل جلسه می دهد.

میشل عون، رئیس جمهور لبنان در پی تظاهرات اعتراض آمیز شامگاه پنجشنبه 25 مهر، در تماس با سعد حریری، نخست وزیر این کشور تحولات اخیر را آنالیز کرد و قرار شد فردا هیات وزیران در کاخ بعبدا تشکیل جلسه دهد.

منبع: همشهری آنلاین

به "خشم لبنانی ها از وضعیت نابسامان مالی با شعار انقلاب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خشم لبنانی ها از وضعیت نابسامان مالی با شعار انقلاب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید