خبرنگاران 250 میلیارد ریال تجهیزات فردی مدافعان سلامت قم تامین شد

به گزارش وبلاگ اسبیکو، قم-خبرنگاران- معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان اینکه تجهیزات فردی مدافعان سلامت قم تامین شده است، گفت: تا به امروز 250 میلیارد ریال وسایل حفاظت فردی توسط این دانشگاه تهیه و در اختیار مدافعان سلامت قمی قرار گرفته است.

خبرنگاران 250 میلیارد ریال تجهیزات فردی مدافعان سلامت قم تامین شد

به گزارش روز پنج شنبه وبلاگ اسبیکو از دانشگاه علوم پزشکی قم، بابک فرزین نیا در همین رابطه اضافه نمود: کوشش شده که مراکز تابعه در انجام ماموریت های خود بخصوص در فعالیت مقابله با کرونا پشتیبانی مناسبی داشته باشند.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی قم، ادامه داد: نگاه معاونت توسعه دانشگاه علوم پزشکی قم در همه ادوار همیشه نگاه جامع برای رشد متوازن همه ارکان دانشگاه بوده است.

وی گفت: در دوران مقابله با کرونا نیز با انجام کار گروهی کوشش شد ماموریت های محوله به نحو احسن به خاتمه برسد.

فرزین نیا یادآور شد: در کنار این اقدامات به منظور ایجاد فرصت استراحت و ایجاد انگیزه خط مقدم مقابله با این بیماری کاهش ساعت کاری بیست درصدی در واحدهای روبرو مستقیم و ده درصدی برای بقیه سایرکارکنان در نظر گرفته شد.

وی مطرح نمود: همچنین دستورالعمل مرخصی های تشویقی نیز مصوب شد تا کارکنان درخدمت به مردم قم توانمندتر باشند.

پس از چند ماه شرایط قرمز و فوق قرمز کرونایی در قم، این استان از نیمه آذرماه در شرایط نارنجی کرونایی قرار گرفته بود که با اعلام دانشگاه علوم پزشکی قم، از 6 دی ماه جاری در شرایط زرد قرار گرفته است.

ویروس کرونا موجب بیماری عفونی کووید-19 می گردد و این ویروس 24 آذر 98 در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد، ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در 9 دی 98 به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین خاطرنشان کرد.

شهروندان قمی برای طرح هر گونه پرسش در خصوص ویروس کرونا می توانند با شماره تلفن های 4030، 3136 و 190 تماس بگیرند و برای کسب آخرین اخبار دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه نمایند.

همه ایرانیان می توانند با مراجعه به سامانه غربالگری الکترونیکی ویروس کرونا به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir و تکمیل اطلاعات خواسته شده، گام بلندی در ارتقای سلامت جامعه و شکست ویروس کرونا بردارند.

کرونا، ویروسی است که گستردگی شیوع آن بسیار وسیع است و از جمله راه های انتقال آن عطسه، سرفه، دست دادن و روبوسی است؛ پزشکان توصیه می نمایند، افراد علاوه بر پرهیز از دست دادن، روبوسی و حضور در مرکزهای عمومی؛ به هنگام عطسه ضروری است، جلوی بینی خود را با دستمال بگیرند و یا برای مهار آن از آرنج خود استفاده نمایند.

برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا؛ رعایت شیوه نامه های بهداشتی همچون استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی توصیه شده است.

همشهریان قمی در صورت مشاهده هر گونه علامتی در رابطه با ویروس کرونا در خود و افراد خانواده، می توانند به مرکزهای جامع سلامت امام حسن عسکری(ع) در شهرک امام حسن عسکری(ع)، امام خمینی(ره) در بلوار شهید کریمی (بنیاد)، فرقانی در انتهای شیخ آباد، پردیس در پردیسان (خیابان ایمان)، خوراکیان در بلوار 15 خرداد، بعثت در نیروگاه، شهدا در خیابان انقلاب اسلامی (چهارمردان)، پنبه چی در خیابان امام خمینی(ره) و جندقیان در خیابان زاویه مراجعه و خدمات رایگان دریافت نمایند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران 250 میلیارد ریال تجهیزات فردی مدافعان سلامت قم تامین شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 250 میلیارد ریال تجهیزات فردی مدافعان سلامت قم تامین شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید