خبرنگاران سرمایه گذاری 198 میلیارد ریالی در صنایع تبدیلی خراسان شمالی

به گزارش وبلاگ اسبیکو، بجنورد- خبرنگاران- رییس سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی گفت: سال جاری 198 میلیارد ریال در صنایع تبدیلی و تکمیلی این استان سرمایه گذاری شده است که یاری زیادی به کاهش ضایعات در بخش کشاورزی می نماید.

خبرنگاران سرمایه گذاری 198 میلیارد ریالی در صنایع تبدیلی خراسان شمالی

عبدالله یوسفی روز شنبه گفت: ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی موجب افزایش درآمد روستاییان، اشتعالزایی، افزایش بهره وری، ایجاد ارزش اضافه کرده محصولات کشاورزی، جلوگیری از خام فروشی محصولات کشاورزی و مهاجرت روستاییان به شهرها می نماید.

وی اضافه کرد: سرمایه گذاری در بخش صنایع تبدیلی و تکمیلی در امسال 120 درصد رشد داشته است.

وی گفت: در این مدت 11 فقره پروانه بهره برداری صنایع تبدیلی و تکمیلی در استان در زمینه های بسته بندی بذر گندم، جو و حبوبات، بسته بندی زعفران، بسته بندی عسل، فراوری خوراک آماده دام و طیور، سردخانه دو مداره، فراوری انواع عرقیات، عصاره و اسانس گیاهی، فراوری و بسته بندی انواع میوه، صیفی جات و سبزیجات خشک و پنبه پاک کنی صادر شده است که با بهره برداری از آنها برای 99 نفر شغل ایجاد خواهد شد.

یوسفی گفت: هم اکنون خراسان شمالی دارای 80 واحد صنایع تبدیلی و تکمیلی در بخش کشاورزی است.

وی به مسائل موجود در بخش صنایع تبدیلی و تکمیلی استان اشاره نمود و بدهی معوقه بانکی واحدهای فراوریی، نوسانات قیمت مواد اولیه و عدم ثبات بازار، کمبود نقدینگی واحد های فراوریی برای فعالیتهای جاری و طولانی شدن فرآیند پرداخت تسهیلات را از مهم ترین مسائل صنایع تبدیلی و تکمیلی بیان کرد.

هم اکنون 50 درصد صنایع تبدیلی و تکمیلی خراسان شمالی فعال، 25 درصد نیمه فعال و 25 درصد راکد هستند.

ظرفیت واحدهای صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی این استان 821 هزار تن است.

خراسان شمالی 344 هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد که از مجموع این میزان 300 هزار هکتار زراعی و مابقی باغی است و بیش از 80 هزار بهره بردار بخش کشاورزی در این حوزه فعالیت می نمایند. این استان بیشترین شاغل در بخش کشاورزی را دارد.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران سرمایه گذاری 198 میلیارد ریالی در صنایع تبدیلی خراسان شمالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران سرمایه گذاری 198 میلیارد ریالی در صنایع تبدیلی خراسان شمالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید