تغییر دیگری در ایکس؛ ایلان ماسک میخواهد انتشار همزمان تیتر و پیوند مطالب خبری را پولی کند

به گزارش وبلاگ اسبیکو، ایلان ماسک، مالک شبکه اجتماعی ایکس یا توییتر قدیم، میخواهد در نحوه ظاهر شدن لینک های خبری در این پلتفرم اجتماعی تغییراتی را اعمال کند؛ اقدامی که به طور بالقوه می تواند توانایی ناشران اخبار را برای جذب مخاطب کاهش دهد.

تغییر دیگری در ایکس؛ ایلان ماسک میخواهد انتشار همزمان تیتر و پیوند مطالب خبری را پولی کند

ماسک اواخر روز دوشنبه در پیامی اعلام نمود که شبکه ایکس میخواهد عنوان متصل به لینک یا پیوند اخبار را حذف کند و فقط تصویر اصلی خبر را به همراه مقدمه آن که حاوی خلاصه پیوند خبر است، در این پلتفرم حفظ کند تا به ظاهر انتشار اخبار فضای کمتری را در خط زمانی ایکس اشغال نمایند.

این حرکت، احتمالاً تلاشی از سوی ماسک برای ترغیب کاربران به صرف زمان بیشتر در شبکه ایکس و مجبور کردن آنها به پرداخت هزینه اشتراک برای اطلاع از جزئیات اخبار سرویس های خبری است.

هنوز معین نیست که این حرکت چه تاثیری بر تبلیغ نمایندگان در توییتر آنهم روی پلتفرمی خواهد گذاشت که ایلان ماسک پیش از این در ماه ژوئیه ادعا نموده بود ماهانه 540 میلیون کاربر فعال دارد.

در حال حاضر سرویس های خبری می توانند لینک یا پیوند اخبار منتشر شده خود را به همراه تیتر و تصویر، آدرس منبع و حتی خلاصه ای از اخبار منتشر نمایند که چنین قالبی، به جذب خواننده بعلاوه کلیک های بیشتر برای آژانس های خبری یاری می نماید.

اما از این به بعد، دادن فضای بسیار کمتر به آژانس های خبری برای انتشار لینک اخبارشان آنهم بدون فضایی برای تیتر، برای آنها راهی نمی گذارد جز این که به سراغ سرویس ممتاز شبکه ایکس یا همان سرویس پریمیوم بروند و با پرداخت پول بیشتر، اجازه انتشار اخبار با یک پست تا 25000 کاراکتر را دریافت نمایند.

تا کنون با تغییراتی که ماسک در این شبکه به وجود آورده، مشترکان سرویس پریمیوم می توانند در ازای پرداخت پول، ویدیوهای طولانی تری پست نمایند، پست های آن ها بالاتر نشان داده می گردد و تبلیغات کمتری نیز در صفحات خود می بینند.

منبع: انتخاب

به "تغییر دیگری در ایکس؛ ایلان ماسک میخواهد انتشار همزمان تیتر و پیوند مطالب خبری را پولی کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تغییر دیگری در ایکس؛ ایلان ماسک میخواهد انتشار همزمان تیتر و پیوند مطالب خبری را پولی کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید