تسمه های صنعتی بومی سازی شد

به گزارش وبلاگ اسبیکو به نقل از معاونت علمی، داود رضاوند، عضو هیات مدیره یک شرکت دانش بنیان، با اشاره به این که یکی از مهم ترین تسمه های مورد استفاده در صنعت تسمه پروانه است، گفت: تسمه های وی شکل جز تسمه های انتقال نیرو یا انتقال قدرت هستند. کوشش کردیم با بومی سازی این تجهیزات، احتیاج کشور به این محصول را تامین کنیم.

تسمه های صنعتی بومی سازی شد

وی اضافه کرد: در واقع وظیفه تسمه های صنعتی انتقال قدرت موتور به وسیله یک پولی به قسمت دیگر است. تسمه های وی شکل در بیشتر صنایع سبک و سنگین کاربرد داشته و جنس تسمه های وی شکل، از لاستیک و نخ بوده و سطح مقطع آن به شکل ذوزنقه است.

به گفته رضاوند، تسمه های وی شکل روکش دار ساده در ماشین آلات کشاورزی به دلیل مقرون به صرفه و در دسترس بودن مورد استفاده قرار می گیرد.

مدیر شرکت خاطر نشان کرد: معمولا تسمه های وی شکل در برابر حرارت و روغن و الکتریسیته ساکن مقاوم بوده و قابلیت قرار گیری دور پولی های کوچک را دارد و باعث می گردد تسمه به خوبی به فولی چنگ بزند و چسبندگی بیش تری دارد. تسمه های وی شکل دنده دار منعطف بوده و دارای عمربیشتر و حرکت کمتر است. به دلیل افزایش قدرت تسمه و افزایش کشش یکنواختی در سراسر تسمه آن ها به یکدیگر وصل می شوند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "تسمه های صنعتی بومی سازی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تسمه های صنعتی بومی سازی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید