برترین جاهای دیدنی کلمبیا

به گزارش وبلاگ اسبیکو، کلمبیا (Colombia) یکی از متنوع ترین و دیدنی ترین مقاصد گردشگری در آمریکای جنوبی به شمار می رود که از سواحل گرفته تا کوه ها و باتلاق های اطراف رودخانه آمازون را می توان در آن مشاهده کرد. در ادامه همراه با ما باشید تا به معرفی برترین جاهای دیدنی کلمبیا بپردازیم.

برترین جاهای دیدنی کلمبیا

10. دره کوکورا

Valle de Cocora

نخل موم به عنوان نماد کلمبیا شناخته می شود و دره کوکورا (Valle de Cocora) نیز برترین مکان برای تماشای این درختان در محیطی خیره نماینده و تماشایی به شمار می رود. چشم انداز سرسبز و تماشایی این دره هر بیننده ای را به حیرت وا می دارد و ارتفاع نخل ها نیز که روی تپه های رشد نموده اند نیز بسیار حیرت انگیز هستند. اسب سواری، ماشین سواری یا پیاده روی از جمله راه هایی هستند که می توانید به این نقطه از دره کوکورا سفر کنید.

9. سیوداد پردیدا

Ciudad Perdida

سیوداد پردیدا (Ciudad Perdida) که از آن به عنوان شهر گمشده تیون یاد می نمایند، یکی دیگر از جاهای تماشای کلمبیا به شمار می رود که در مرکز جنگل های این کشور قرار گرفته است. این شهر سکونتگاهی قبل از شکل گیری کشور کلمبیا بوده و به وسیله بومی های این منطقه در حدود قرن هشتم میلادی ساخته شده است.

این شهر زمانی مرکزی پر جنب و جوش و برجسته بوده اما امرزوه تنها تراس هایی سنگی به شکل نیم دایره از آن به جای مانده اند که بسیاری از آن ها نیز زیر درختان جنگل اطراف قرار گرفته اند. اینجا برای کسانی که تمایل بسیاری به کوهنوردی دارند، انتخاب بسیار خوبی می تواند باشد.

8. رودخانه کانیو کریستالس

Cano Cristales

رودخانه کانیو کریستالس (Cano Cristales) به عنوان رودخانه پنج رنگ یا رود رنگین کمانی شناخته می شود و یکی از برجسته ترین جاذبه های طبیعی کلمبیا به شمار می رود که هر گردشگری باید از آن تماشا کند.

از سال ها قبل گردشگران اجازه حضور در اینجا برای بازدید از این جاذبه طبیعی را نداشتند اما در سال های اخیر بعضی از آژانس های گردشگری تورهایی را در اینجا برگزار کردند. این رودخانه در خارج از شهر کوچکی به نام لا ماکارنا و در داخل پارکی ملی به همین نام قرار گرفته است و گیاهان، صخره ها، شن ها و جلبک ها سبب شدند تا رنگ های مختلف این رود شکل بگیرد.

7. پارک ملی لوس نوادوس

Los Nevados National Park

پارک ملی لوس نوادوس (Los Nevados National Park) در ارتفاع بسیار بالایی قرار گرفته است و پیرامون آن را نیز بعضی از خارق العاده ترین قله های آتشفشانی کلمبیا فرا گرفته اند. از جمله این قله ها نیز می توان به نوادو دل رویز (Nevado Del Ruiz) و نوادو دل تولیما (Nevado del Tolima) اشاره نمود که از جمله جاذبه های اصلی این پارک ملی محسوب می شوند.

کوهنوردی و پیاده روی در میان نقاط مختلف پارک ملی لوس نوادوس از محبوبیت قابل توجهی برخوردار است و این در حالی است که بعضی از افراد نیز در این پارک ملی کمپ می زنند و از طبیعت و حیات وحش بومی آن لذت می برند.

6. کارناوال بارانکییا

Carnaval de Barranquilla

کارناوال بارانکییا (Carnaval de Barranquilla) از جمله کارناوال های برجسته آمریکای جنوبی به شمار می رود که در شهری به همین نام برگزار می شود. این کارناوال به عنوان دومین کارناوال بزرگ دنیا شناخته می شود و در آن، موسیقی زنده، جشن ها و رژه های خیابانی متعددی اجرا می شود. در این جشنواره، گل های بسیار زیادی مورد استفاده قرار می گیرند و همین نیز سبب شده تا از آن به عنوان نبرد گل ها نیز یاد نمایند.

5. پناهگاه لاس لاخاس

Santuario de Las Lajas

درست در شمال مرز کلمبیا با اکوادور، پناهگاه لاس لاخاس (Santuario de Las Lajas) قرار گرفته است که یکی از خارق العاده ترین سازه های مذهبی در کل کلمبیا به شمار می رود و در بالای پلی روی رودخانه گوایتارا (Guaitara River) ساخته شده است.

این کلیسای جامع به سبک گوتیک و در اوایل قرن نوزدهم میلادی ساخته شده است و ساکنین محلی نیز هزینه ساخت آن را جمع آوری نموده اند. امروزه نیز موزه کوچکی درون این ساختمان وجود دارد که بازدید از آن می تواند جالب توجه باشد. برای رفتن به این مکان نیز می توان از شهر نزدیک به آن به نام ایپیالس (Ipiales) سفر را شروع کرد.

4. کوه مونسراته

Monserrate

شهر بوگوتا به عنوان مرکز کلمبیا بیشتر برای ارتفاع بالای خودش معروفیت دارد و با بازدید از کوه مونسراته (Monserrate) می توان این موضوع را بهتر درک کرد. در بالای این کوه که مشرف به شهر است نیز می توان کلیسایی قرن هفدهمی را مشاهده کرد.

یکی از برترین راه ها برای تماشای شهر بوگوتا از بالای این کوه نیز سوار شدن بر قطار کابلی به بالای این کوه است. از آنجا نیز می توان شاهد نماهایی بسیار زیبا و تماشایی از غروب و طلوع خورشید در افق شهر بود.

3. شهر قدیمی کارتاخنا

Cartagenas Old Town

یکی از مشهورترین جاذبه های گردشگری در کلمبیا، شهر قدیمی کارتاخنا (Cartagenas Old Town) است که اولین سکونتگاه اسپانیایی ها در این کشور بوده است و در آنجا نیز می توان سبک معماری استعمارگری را به وضوح مشاهده کرد.

این شهر تاریخی که با دیواری محصور شده و به نام Ciudad Amurallada نیز شناخته می شود، چندین محله و جاذبه برجسته نیز در داخل خودش دارد که از جمله آن ها می توان به میدان ترینیداد (Plaza Trinidad) اشاره نمود که قدیمی ترین بخش این شهر محسوب می شود.

2. پارک ملی تایرونا

Tayrona National Park

در شمالی ترین بخش کلمبیا نیز می توان پارک ملی تایرونا (Tayrona National Park) را مشاهده کرد که در کنار دریای کارائیب قرار گرفته است و سواحلی بسیار زیبا و تماشایی در آن به چشم می خورند که گشت و گذار در میان آن ها می تواند بسیار لذت بخش باشد.

یکی از برترین نقاط پارک ملی تایرونا، تالابی به نام لا پیسینا (La Piscina) است که صخره مرجانی طبیعی ای محسوب می شود و باعث شده تا این تالاب مکانی ایدئال برای شنا و غواصی باشد. در این تالاب می توان انواع ماهی ها، خرچنگ ها و سفره ماهی ها را مشاهده کرد.

1. کلیسای نمک زیپاکوئیرا

Salt Cathedral of Zipaquira

درست در فاصله یک ساعت رانندگی از شمال شهر بوگوتا، کلیسای جامع نمک زیپاکوئیرا (Salt Cathedral of Zipaquira) قرار گرفته است. این کلیسا در شهری به همین نام قرار گرفته است که از آن به عنوان مرکز معدن نمک کلمبیا یاد می نمایند.

شهر زیپاکوئیرا به علت معدن های نمک خودش در گذشته ثروت بسیار زیادی داشته است و یکی از جاهای تماشای آن نیز کلیسای جامع نمک آن به شمار می رود که درون معدنی متروکه ساخته شده و کاملا از نمک است. این کلیسا در یکشنبه هر هفته بیش از سه هزار نفر را درون خودش جای می دهد و حضور در آنجا تجربه ای فراموش نشدنی را برای شما رقم خواهد زد.

منبع: فوت و فن / touropia.com

به "برترین جاهای دیدنی کلمبیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین جاهای دیدنی کلمبیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید