بنزین کلان شهر ها یورو 4 است، خودرو ها هم باید یورو 4 باشند

به گزارش وبلاگ اسبیکو، رئیس سازمان ملی استاندارد با بیان اینکه در عمده کلانشهر ها بنزین یورو 4 توزیع می گردد، گفت: این موضوع که قرار بود خودرو ها یورو 5 گردد هم اصلاح شده و در حال حاضر طبق قانون خودرو ها باید یورو 4 باشند.

بنزین کلان شهر ها یورو 4 است، خودرو ها هم باید یورو 4 باشند

به گزارش ایسنا، مهدی اسلام پناه در پاسخ به سوال ایسنا درباره کیفیت سوخت، اظهار کرد: طبق قانون در کلانشهر ها باید بنزین یورو 4 توزیع گردد که استاندارد هم بر این موضوع نظارت می نماید.

وی اضافه نمود:، اما اینکه دستگاه های اجرایی وزارت نفت و سازمان های تابعه آن باید در جهت ارتقا در حوزه حامل ها، کاتالیست ها، پس پالایش، پیش پالایش، کنترل آلایندگی، معیار مصرف و ... عمل نمایند را شما رسانه ها می توانید پیگیری کنید.

این مقام مسئول با بیان اینکه در حال حاضر در عمده کلانشهر ها بنزین یورو 4 توزیع می گردد، توضیح داد:، اما در غیر کلانشهر ها نمی توانم این موضوع را تایید کنم و بنزین یورویی نیست.

اسلام پناه بعلاوه در پاسخ به اینکه آخرین الزام خودروسازان در این زمینه چیست، اظهار کرد: این موضوع مربوط به محیط زیست است. استاندارد به چیزی که قانون درباره سوخت یورویی و خودرو مشخص نموده باشد، عمل می نماید. البته این موضوع که قرار بود خودرو ها یورو 5 گردد هم اصلاح شده و در حال حاضر طبق قانون خودرو ها باید یورو 4 باشند.

وی اضافه نمود: این اختلاف وجود داشت که اگر خودروی یورو 5 باشد سوخت یورو 5 نداریم یا اگر سوخت یورو 5 باشد، خودروی یورو 5 نداریم. در نهایت با همکاری محیط زیست این موارد را انطباق دادند.

اسلام پناه بعلاوه گفت که هدف گذاری سازمان ملی استاندارد این است که فصل سرد سال آینده استاندارد نفت و گاز اجباری گردد. استاندارد گازوئیل هم در اولین جلسه شورای عالی استاندارد به زودی اجباری می گردد.

به گزارش ایسنا، بر اساس ماده 4 قانون هوای پاک قرار بود که از ابتدای سال 1398 فروش خودرو های یورو 4 ممنوع گردد و خودروسازان پیش از اقدام به فروش نسبت به دریافت مجوز های آلایندگی و استاندارد های یورو 5 اقدام نمایند، اما بنابر درخواست خودروسازان اجرای این قانون تا سال 1399 به تعویق افتاد. اختلافات سازمان حفاظت محیط زیست و سازمان ملی استاندارد با خودروسازان برای مدتی ادامه پیدا کرد، اما حالا بر اساس اظهارات نو رئیس سازمان ملی استاندارد به نظر می رسد این قانون تغییر نموده است.

منبع: فرارو

به "بنزین کلان شهر ها یورو 4 است، خودرو ها هم باید یورو 4 باشند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بنزین کلان شهر ها یورو 4 است، خودرو ها هم باید یورو 4 باشند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید