برنامه یک گردش 24 ساعته در گوا!

به گزارش وبلاگ اسبیکو، جاذبه های گردشگری در گوا | tourist attractions in Goa

یکی از مهیج ترین و نزدیک ترین انتخاب هایی که برای سفرهای نوروزی سال جاری شما وجود دارد، سفر به جزیره گوا در هند است. سفر به گوا هم فال است و هم تماشا! هم هزینه مناسبی دارد و هم مقصدی نسبتا نزدیک به حساب می آید. از همه جالب تر این است که شما می توانید هر روز برای خود یک گردش 24 ساعته مهیج برنامه ریزی کنید تا جاذبه های گردشگری در گوا را به خوبی بگردید. می پرسید چگونه؟ در ادامه با ما در خبرنگاران همراه باشید تا به اتفاق یکدیگر یک برنامه 24 ساعته برای گشت و گذار در جاذبه های گردشگری در گوا را به اتفاق یکدیگر تنظیم کنیم.

برنامه یک گردش 24 ساعته در گوا!

اول از همه چیز شما باید به خوبی جاذبه های گوآ را بشناسید تا به صورت حدودی و کلامی هم که شده قبل از سفرتان به گوا، یک برنامه تقریبی برای گردش در جاذبه های گردشگری در گوا را بچینید. برای این کار ما یک پیشنهاد ویژه برای شما داریم. هنگامی که واژه گوا را در مجله گردشگری وبلاگ اسبیکو جستجو کنید، نتایج بسیاری را به شما نشان می دهد. از جاذبه های گردشگری در گوا گرفته تا رستوران ها مختلف و هتل ها و انواع و اقسام دانستنی ها حتی درباره مردم گوا و تاریخچه آن! شما لا به لای مطالب ما می توانید به راحتی بفهمید که در کجا چه چیزی را می توانید بخرید. همانطور که می بینید مهم ترین چیزی که برای تنظیم یک گردش 24 ساعته در گوا نیاز دارید را ما برای شما فراهم نموده ایم.

حالا بیایید تا یک برنامه گشت و گذار 24 ساعته به انتخاب و چینش ما را به اتفاق یکدیگر مورد آنالیز قرار دهیم. البته پیشنهاد می کنیم که اگر مقصدتان گوا است، حتما جاذبه های این جزیره را مطالع کنید تا برنامه 24 ساعته مورد پسند خودتان را نیز داشته باشید. خب برای شروع ما از صبحانه شروع می کنیم. رسم بر این است که در همه هتل ها صبحانه با تمامی هزینه هایی که در ابتدا پرداخت می کنید محاسبه گردد و در واقع برای شما رایگان می باشد.

درباره صبحانه به سبک هندی ها، نکات جالب و دانستنی بسیاری وجود دارد. یکی از این دانستنی های جالب در این باره این است که در مناطق مختلف هند، وعده های مختلفی برای خوردن صبحانه وجود دارد. هر کدام از این مناطق، موارد غذایی مختلفی را برای استفاده در وعده صبحانه استفاده می نمایند. هر وعده صبحانه البته خاص و بومی است و کاملا با ذائقه مردم آن منطقه سازگاری دارد. به طور مثال در بیشتر این مناطق از ادویه های گرم و میوه های بومی و محلی در صبحانه های خود استفاده می نمایند.

به صورت عمومی همه هندی ها در صبحانه هندی ها، نوعی سس به نام دیپس را با نانی به نام دوسا یا ایدلی میل می نمایند. ما پیشنهاد می کنیم که حتی برای یک بار هم که شده صبحانه های سنتی هندی ها را امتحان کنید ولی اگر باز هم میل و سلیقه غذایی شما یاریتان نکرد، از صبحانه های هتل و انتخاب هایتان از سلف سرویس هتل استفاده نمایید. خب! به نظر می رسد که وعده صبحانه را میل نموده اید و دیگر وقت آن رسیده که گشت و گذار 24 ساعته خود در گوا را شروع کنید. همانطور که می دانید، گوا یک جزیره در هند است و بیشتر هتل هایش نزدیک به ساحل است اما با این حال مبنا را بر این می گذاریم که شما گشت و گذار خود را از مرکز جزیره شروع می کنید و به همین دلیل پیشنهاد می کنیم تا گردش خود را از شهر قدیم گوا شروع کنید.

درباره این قسمت از شهر گوا باید بگوییم که قبل ترها این قسمت از گوا دارای جمعیتی بالغ بر 200 هزار نفر در خود بوده است. زمانی که گوای قدیم پراهمیت ترین قسمت از این جزیره هندی بود، گوا را بیجاپوری ها در قرن 15 میلادی ساختند و همچنین برای 2 قرن پایتخت استعمارگران پرتغالی بوده است. از پیشینه شهر گوا که بگذریم، این قسمت از شهر دارای پیشینه تاریخی بسیار گران بهایی است و مستقیما توسط سازمان باستان شناسی هند تحت مراقبت قرار گرفته است.

حتما رفتن به این قسمت از شهر گوا را به شما پیشنهاد می کنیم و ضمناً توصیه می کنیم برای گشتن و عکس دریافت در این قسمت از شهر گوا باید نصف روز وقت بگذارید بنابراین برای این که فرصت گشت و گزار در جاذبه های گردشگری در گوا را از دست ندهید، پیشنهاد می کنیم که بیشتر از 2 ساعت در این قسمت از شهر وقت نگذارید. پیشنهاد می کنیم بعد از این قسمت به محله فونتیاس که تنها محله لاتین در گوا است نیز سر بزنید. کلیساهای آسیزی و بوم ژیزوس را نیز برای بازدید از قلم نیندازید. شکل معماری در محله فونتیاس که کاملا از فرهنگ پرتغالی ها و هندی ها ترکیب شده و به وجود آمده است، شما را حیرت زده خواهد نمود. دیگر جاذبه هایی که در فونتیاس می توانید ببینید عبارتند از: کافه تریا دژانیرو، نمازخانه سنت سباستین و شیرینی فروشی های قدیمی گوا.

دیگر وقت آن رسیده که سری به قلعه معروف آگودا بزنید. این قلعه تاریخی و معروف در قسمت بالایی ساحل سینکوئریم قرار گرفته است. این قلعه زیبا و با شکوه در قرن 17 میلادی به دست پرتغالی ها برای دفاع از متصرفات خود در برابر انگلیسی ها و مراتاها ساخته شده است. این قلعه یکی از زیباترین چشم اندزاهای گوا را دارد و وقت گذراندن در آن می تواند برای شما بسیار جالب و خوب باشد. جدای از این قلعه، حتما وقتی به گوا سفر کردید در کنار فانوس دریایی قدم بزنید و اوقات خود را بگذارنید زیرا یکی از به یاد ماندنی ترین وجوه سفر شما خواهد شد.

به نظر می رسد که دیگر وقت ناهار فرا رسیده است. پر واضح است که این جا دیگر گزینه ای به نام غذاهای هتل را در پیش رو ندارید و باید به رستورانی مراجعه نمایید. البته تنها گزینه شما رستوران نیست و شما می توانید از قبل هم یک ساندویچ و یا وعده غذای سرد آماده کنید و در وقت گرسنگی خود از آن میل نمایید. ولی با این حال هم می توانید به رستوران ها و حتی فست فودی هایی که در گوا وجود دارند مراجعه نموده و یک وعده غذایی هندی و سنتی و یا نه، یک غذای فست فودی را خریداری نموده و میل نمایید. پیشنهاد ویژه ما برای شما این است که با توجه به این که آب و هوای گوا مرطوب است از مرغ کره ای هندی ها که غذایی بسیار تند است، نوش جان فرمایید.

درباره مواد اولیه ای هم که در پخت این غذا به کار می رود می توانیم به مرغ، سیر، کره، زنجبیل، پوره گوجه فرنگی و روغن اشاره نماییم که همگی با مزاج غذایی ما ایرانی ها جور در می آید. البته مرغ کبابی، مرغ تکه ای با ماسالا، چول، کالی دال و روغن جوش دیگر غذاهای سنتی هندی هیتند که خوردنشان را به شما پیشنهاد می کنیم. رستوران های گوا خوب هستند ولی چون روز پر کاری را همچنان پیش رو دارید پیشنهاد می کنیم که حتما رستورانی را انتخاب کنید که محیطش به شما آرامش دهد و قوایتان را برای ادامه گشت و گذار بیشتر کند. اگر رستوران های گوا را در مجله گردشگری وبلاگ اسبیکو جستجو نمایید و یا البته هر جای دیگری، رستروان های بسیاری را در این شهر مورد نقد و آنالیز و همچنین معرفی قرار داده اند.

اگر که استراحتتان کامل شد، به بازار محلی گوا بروید و از وسایل سنتی و محلی این بازار خرید کنید. در گوشه و کناره های جزیره گوا و مخصوصا در نزدیکی ساحل، بازارهای محلی مختلفی وجود دارد که مشغول به مبادله کالاهایی هستند که دقیقا شما را به خود برای خریداری شدن جذب می کند.

در نظر داشته باشید که این بازار، بهترین مکان برای خرید سوغاتی های ارزان قیمت اما خوب هستند. از بین این بازارها می توانیم به شما بازار آنجونا را پیشنهاد نماییم که در بین گردشگران خارجی محبوب تر است و بیش از 500 غرفه در خود دارد. حال که دیگر غروب فرار سیده و شما بهترین جاذبه های وارنا را دیده اید، دیگر نوبت این است که بازدید 24 ساعته از جاذبه های گردشگری گوا را با خوردن یک نوشیدنی خنک به انتها ببرید و در امتداد ساحل گوا قدمی بزنید و به هتل محل اقامت خود بازگردید. برای شام هم به شما پیشنهاد می کنیم که از غذاهای گیاهی همچون لوبیای سبز هندی و یا خورش ماست میل بفرمایید.

این برنامه 24 ساعته ما برای گشت و گذار در جاذبه های گردشگری در گوا بود. برنامه شما برای گشتن در گوا چیست؟

منبع: الی گشت

به "برنامه یک گردش 24 ساعته در گوا!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنامه یک گردش 24 ساعته در گوا!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید