این گیاهان عجیب و غریب را در خانه پرورش دهید

به گزارش وبلاگ اسبیکو، آیا همواره گیاهان معمول مثلا پتوس، فیلودندرون و بنجامین را برای خانه انتخاب می کنید؟ دنیای گیاهان بسیار متنوع تر از این انتخاب های ساده است. برای نمونه این گیاهان عجیب و غریب را ببینید!

این گیاهان عجیب و غریب را در خانه پرورش دهید

به لطف فروشگاه های آنلاین امروزه ما می توانیم گیاهانی که در ماداگاسکار یا آفریقای جنوبی می رویند را در خانه مان داشته باشیم. با اینکه این گیاهان غیر معمول و یا حتی کمیاب هستند، پرورش آنها درون خانه سخت تر از دیگر گیاهان آپارتمانی معمول نیست. اگر نمی توانید این گیاهان را از گلروشی های محل تان پیدا کنید، که تعجبی هم ندارد، می توانید بذر آنها را به صورت آنلاین سفارش دهید!

1- آدنیوم (رز صحرایی)

این گیاه را می توان به راحتی در ایران پیدا کرد. اگر گلفروشی محل تان آن را ندارد، سری به فروشگاه های گل و گیاه بزرگ تر بزنید. رز صحرایی در منطقه ها خشک آفریقا و خاورمیانه رشد می نماید. همانطور که از نامش هم پیدا است، رز صحرایی، در شرایط گرم و خشک زندگی می نماید. اگرچه ظاهر گیاه مانند یک درخت بونسای شده است، اما در اصل این تنه باد نموده آب را در گیاه ذخیره نموده و یاری می نماید گیاه در شرایط خشک دوام آورد. به رز صحرایی تان میزان زیادی نور بدهید و برایش و زهکشی خوبی فراهم کنید. طبیعی است که گیاه در زمستان به دوره استراحت برود، پس اگر برگ های گیاه در این فصل آغاز به ریطش کردند نگران نباشید. روش پرورش این گیاه در پست های قبلی همین بخش (بخش طبیعت) آمده است.

2- مگنولیا معطر

گاهی به این گیاه بوته موز هم گفته می گردد و این به خاطر بوی خوب و شیرینی است که مگنولیا متساعد می نماید. اما گیاه به هیچ وجه با خانواده موز ارتباطی ندارد. مگنولیای معطر از خانواده مگنولیاها است و گل های فنجان مانند خود را بر روی شاخسار به هم فشرده گیاه تشکیل می دهد. این گیاه زمانی که در گلدان کاشته می گردد ارتفاعی بیشتر از 90 سانتی متر پیدا نمی نماید و می تواند به صورت درختچه ای زیبا در خانه شما جای گیرد. این گیاه به آفتاب متعادل، آبیاری متعادل و دمای متعادل احتیاج دارد!

3- بوویا

بوویا برای افرادی که به تازگی کار پرورش گل و گیاه را آغاز نموده اند بسیار مناسب است چرا که این گیاه می تواند شرایط محیطی مختلفی را تحمل کند و با بی توجهی شما به خوبی کنار آید. این گیاه در بهار رشد خوبی دارد و در پاییز به دوره استراحت می رود. بوویا به قیم احتیاج دارد تا صاف و قائم رشد کند. به گیاه تان آفتاب کامل بدهید و خاک آن را اندکی خشک نگه دارید.

4- سلاژینلا

سلاژینلا به تازگی بسیار محبوب شده و در خانه های زیادی قابل رویت است. این گیاه نور کم را دوست دارد اما برای رشد بهتر احتیاجمند مکانی با رطوبت زیاد است. سلاژینلا برای ساخت یک تراریوم کوچک عالی است. می توانید آن را درون یک تراریوم بکارید و در لبه پنجره یا وسط اتاق نگه دارید.

5- گیاه قهوه

شاید باورتان نگردد اما می توانید در خانه قهوه پرورش دهید، همان گیاه قهوه ای که در جاوا رشد می نماید! گیاه قهوه دارای شاخسار سبز و براق جذابی است. این گیاه در واقع از خانواده گاردنیاها است پس می توانید انتظار داشته باشید گل های سفید گیاه بویی خوش داشته باشند. گیا قهوه به رطوبت زیاد و نور متعادل احتیاج دارد. این گیاه می تواند به سرعت بزرگ گردد پس بهتر است آن را هرس کنید. روش پرورش این گیاه در پست های قبلی همین بخش (بخش طبیعت) آمده است.

6- هورنیا زبرینا

یکی از عجیب ترین گیاهانی است که می توانید پرورش دهید. گل های مومی گیاه مانند گل های مصنوعی و پلاستیکی می مانند. هورنیا زبرینا بومی منطقه ها جنوبی آفریقا است. مانند دیگر اعضای خانواده کاکتوس، هورنیا هم برای رشد خوب به خاک شنی و آفتاب کامل احتیاج دارد.

7- تیتانوپسیس

این گیاه را به نام گیاه برگ ژله ای یا گیاه برگ سیمانی هم می شناسند. این ساکولنت به خاک سنگ دارد و نور زیاد و مستقیم، مانند نوری که در آفریقا وجود دارد، احتیاج دارد. اگر خوش شانس باشید تیتانوپسیس تان ممکن است حتی گل هم بدهد.

8- گل قهر

زمانی به خاطر وجود این گیاه، باور بر این بود که گیاهان سیستم عصبی و احساس دارند. اما امروز ما می دانیم حرکت ناگهانی برگ های گیاه بعد از لمس شدن ناشی از حرکت آب در سول های آن است. با این وجود تماشا تکان خوردن این گیاه هنوز هم حیرت انگیز است. آب فراوان و نور زیاد این گیاه عجیب را راضی نگه خداهد داشت.

9- گل خفاش

این گل با گلبرگ های تیره خود و نوارهایی که مانند سبیل از گل آویزان شده اند، ظاهری بسیار جالب دارد. اگر بتوانید با موفقیت از پس پرورش یک گیاه ارکیده برآیید، می توانید گل خفاش را هم پرورش دهید. این گیاه نور فیلتر شد، رطوبت زیاد و گردش خوب هوا را دوست دارد. اگر نتوانستید خود گیاه را در گلفروشی ها پیدا کنید، می توانید بذر آن را از فروشگاه های اینترنتی بذر تهیه کنید. روش پرورش این گیاه در پست های قبلی همین بخش (بخش طبیعت) آمده است.

منبع: فوت و فن / thespruce.com

به "این گیاهان عجیب و غریب را در خانه پرورش دهید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این گیاهان عجیب و غریب را در خانه پرورش دهید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید