اگر می خواهید ناخن هایتان سالم بماند

به گزارش وبلاگ اسبیکو، در مورد تغییرات ناخن ها و اختلالات شایع آن به همه عزیزان توصیه می کنم چند نکته مهم را مورد توجه قرار دهند. ناخن ها در شرایط متعدد و بیماری های خاص دستخوش تغییراتی می شوند که برخی از آنها نادر و کاملا تخصصی و برخی دیگر شایع بوده که در اغلب موارد شکایت بسیاری از بیماران را به همراه دارد.

اگر می خواهید ناخن هایتان سالم بماند

اگر می خواهید ناخن هایتان سالم بماند

در مورد تغییرات ناخن ها و اختلالات شایع آن به همه عزیزان توصیه می کنم چند نکته مهم را مورد توجه قرار دهند. ناخن ها در شرایط متعدد و بیماری های خاص دستخوش تغییراتی می شوند که برخی از آنها نادر و کاملا تخصصی و برخی دیگر شایع بوده که در اغلب موارد شکایت بسیاری از بیماران را به همراه دارد.

شایع ترین بیماری های ناخن که مراجعه به پزشک متخصص پوست برای درمان آنها اجباری است، قارچ های ناخن است که موجب علایمی چون تغییر رنگ ناخن، شنمایندگی و خرد شدن و حتی از بین رفتن بافت اطراف آن به صورت تورم نسوج اطراف است. این شرایط نیاز به آزمایش های اختصاصی قارچ شناسی و تایید تشخیص احتمالی و درمان مخصوصی به خود را دارد. متاسفانه در برخی موارد دیده می گردد که در پی ترک و شنمایندگی های ناخن به جای کشف عامل و تشخیص به جا و درمان آن، خود افراد دست به اقداماتی می زنند. از آنجا که ترکیب ناخن و مو شبیه به هم بوده و هر دو از جنس کراتین سخت هستند. و مهم ترین ماده تشکیل دهنده ناخن، ترکیبات غنی از سولفور و پروتئین است باید یک باور غیرعلمی و غیرمنطقی را کنار بگذارید. برخلاف آنچه همگان برای سفت شدن و رشد ناخن توصیه می نمایند، یعنی استفاده از کلسیم و قرص های کلسیم دار - فکر می نمایند ماده اصلی ناخن است- مصرف کلسیم در درمان ترک و شکستگی های ناخن نقشی ندارد. سرعت رشد ناخن ها هم در زمان های متعدد و یا در اثر مصرف برخی داروها کاهش می یابد. مانند سوءتغذیه، تب و کم کاری تیرویید که سرعت رشد ناخن را کم می نماید.

پس این باور غلط را اصلاح کنید، یادتان باشد وقتی برای طولانی مدت دست ها یا ناخن ها را در مواد شوینده، به خصوص مواد قلیایی قرار می گیرند، وقتی از درمان به موقع مسائل ناخن پرهیز می کنید و اصولا اهل دستکش پوشیدن و چرب کردن ناخن ها نیستید، مستعد ابتلا به اختلالات پوست و ناخن خواهید بود.

افرادی که ناخن های خود را خیلی بلند نگه می دارند و مانیکورهای متعدد و شدید انجام می دهند و احتمال ضربات مکرر و کوچک به ناخن هایشان، در اثر بلند بودن آنها، بیشتر از دیگران است. تغییراتی چون جدا شدن صفحه ناخن از بستر آن را دارند و به دلیل وجود هوا در زیر ناخن، منطقه آن سفید می گردد و بعد از مدتی باکتری ها یا قارچ ها در آن نفوذ نموده و به مشکل موجود دامن می زنند و تغییر رنگ ناخن بعد از مدتی دیده می گردد. حتما در این شرایط با پزشک متخصص مشورت کنید و چه بهتر آنکه تا می توانید به بهداشت و سلامت دست هایتان اهمیت بدهید و از دستکش مناسب بهره ببرید و نکات علمی را از متخصص بپرسید نه از افراد غیرآگاه.

منبع: http://www.salamat.com

ae

منبع: راسخون

به "اگر می خواهید ناخن هایتان سالم بماند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اگر می خواهید ناخن هایتان سالم بماند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید