اپل به افراد دارای نقص بینایی در عکاسی یاری می نماید

به گزارش وبلاگ اسبیکو، اپل میخواهد ویژگی را به نسل جدید گوشی های آیفون اضافه کند که فرایند عکاسی را برای کاربران دارای مشکل بینایی بسیار ساده می نماید.

اپل به افراد دارای نقص بینایی در عکاسی یاری می نماید

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری وبلاگ اسبیکو، تلفن های همراه دیگر تنها وسیله ای برای برقراری ارتباط های صوتی نیستند بلکه امروزه کاربران استفاده های متعددی از آن ها می نمایند. یکی از این ویژگی های کاربردی، عکاسی است.

هم اکنون گوشی های هوشمند به چنان توانایی در عکاسی و فیلم برداری رسیده اند که به راحتی می توان آن ها را رقبایی قدرتمند برای دوربین های عکاسی دانست. از همین رو عکاسان آماتور و حتی عکاسان حرفه ای از دوربین تلفن همراه خود برای ثبت لحظه های خاطره انگیز استفاده می نمایند.

با وجود توانایی های گسترده تلفن های همراه در زمینه عکاسی ولی تا کنون فکری برای عکاسان دارای مشکل بینایی نشده است. حالا اپل می خواهد با استفاده از فناوری هوش مصنوعی قابلیت هایی را به نسل بعدی آیفون اضافه کند که با بهره گیری از آن ها کاربران دارای نقص بینایی نیز به خوبی می توانند عکس های حرفه ای بگیرند.

آیفون های نسل آینده به وسیله صحبت کردن با کاربران خود بهترین زاویه برای عکاسی را به آن ها توصیه نموده و به صورت اتوماتیک همه تنظیمات ویرایشی از قبیل نور و میزان بزرگنمایی را انجام می دهند. با چنین ویژگی کاربرانی که نمی توانند تصاویر کوچک روی صفحه را ببینند به خوبی افراد سالم قادر به عکاسی با آیفون خود خواهند بود.

برنامه جدید آیفون حتی چهره کاربران را از روی اطلاعات موجود از آن ها در شبکه های اجتماعی شناخته و بهترین حالت تصویر برای صورت هرشخص پیشنهاد می دهند. دوربین آیفون های آینده هنگامی که کاربر قصد دریافت عکس از تعداد مشخصی از افراد را داشته باشد با صدایی واضح مجموع افراد حاضر در تصویر را به عکاس اعلام می نماید.

تقریبا تمامی ویژگی های آیفون های جدید برای افرادی که دارای نقص در بینایی هستند هماهنگ شده است ولی کاربران دارای نابینایی کامل نمی توانند از این قابلیت ها بهره مند شوند. شرکت اپل هنوز زمان مشخصی برای عرضه نسل جدید آیفون اعلام ننموده و به نظر می رسد هواداران این تلفن های همراه فعلا باید منتظر باشند.

انتهای پیغام/4144/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا

به "اپل به افراد دارای نقص بینایی در عکاسی یاری می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اپل به افراد دارای نقص بینایی در عکاسی یاری می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید