iOS 17 و iPad OS 17 از 27 شهریور در دسترس قرار می گیرند

به گزارش وبلاگ اسبیکو، اپل برخلاف سال قبل تصمیم گرفته دو سیستم عامل iOS 17 و iPad OS 17 را همزمان برای آیفون ها و آیپدهایش عرضه کند.

iOS 17 و iPad OS 17 از 27 شهریور در دسترس قرار می گیرند

در طول رویداد Wonderlust اپل که دقایقی پیش به انتها رسیده، آگاه شدیم این شرکت میخواهد دو سیستم عامل iOS 17 و iPad OS 17 را به صورت همزمان برای محصولاتش عرضه کند. این اتفاق در تاریخ 18 سپتامبر یعنی 6 روز دیگر رخ خواهد داد و گوشی ها و تبلت های واجد شرایط می توانند آن را دریافت نمایند.

iOS 17 قابلیت های نوی را با خود به همراه خواهد داشت که از جمله این موارد می توان به Contact Posters اشاره نمود. قابلیتی که اجازه می دهد کاربران خودشان انتخاب نمایند هنگام برقراری تماس، تصویر آن ها چگونه برای مخاطب به نمایش گذاشته گردد. با این قابلیت، شما می توانید تصویر خود را با نوشته های خاص، فونت های رنگی و سایر المان های مختلف شخصی سازی و زیبا کنید.

قابلیت بعدی مربوط به فیس تایم می گردد. اپل به تازگی پشتیبانی از پیغام گیر صوتی را به iOS 17 اضافه نموده است. قابلیتی که به شما اجازه می دهد وقتی با کسی تماس می گیرید بتوانید برایش پیغام بگذارید. بعلاوه وقتی کسی با شما تماس می گیرد، می تواند در صورتی که در دسترس نیستید برایتان پیغام صوتی بگذارد. فیس تایم در iOS 17 بعلاوه از واکنش های سه بعدی از جمله قلب، بادکنک، آتش بازی، پرتو لیزری و باران هم پشتیبانی می نماید.

iOS 17 بعلاوه یک قابلیت مجذوب کننده دیگر هم دارد که مربوط به ایردراپ می گردد. این قابلیت نو که NameDrop نام دارد، به شما اجازه می دهد به سادگی هرچه تمام تر، اطلاعات مربوط به یک مخاطب خاص را با شخص دیگری به اشتراک بگذارید. این فرایند هم به سادگی نزدیک کردن دو آیفون به هم صورت می گیرد. علاوه بر این ها، شما می توانید SharePlay را برای فعالیت هایی نظیر ویدیو، موسیقی و بازی ها هم فعال کنید که این کار هم با نزدیک نگه داشتن دو آیفون در کنار انجام می گردد.

یک قابلیت دیگر در iOS 17 هم StandBy نام دارد. وقتی گوشی آیفون خود را به صورت افقی به شارژر متصل کنید، یک رابط جالب و نو به شما نشان می دهد که در آن می توانید به ویجت های تاریخ و ساعت، تقویم، آلارم و… دسترسی داشته باشید. بعلاوه ویجت های صفحه هوم هم حالا کاملا تعاملی شده اند.

iPadOS 17 هم قابلیت های بسیار مجذوب کنندهی خواهد داشت که از جمله این موارد می توان به صفحه قفل نو، ابزار طراحی نو در صورت استفاده از قلم اپل، پشتیبانی از وب کم اکسترنال و… اشاره نمود.

هم iOS 17 و هم iPadOS 17 از روز دوشنبه برای دانلود در دسترس می گیرند. iOS 17 برای گوشی های آیفون XR به بعد و iPasOS 17 هم برای آیپدهایی که از تراشه A10 بایونیک به بعد بهره می برند در دسترس قرار خواهد گرفت.

منبع: 9to5Mac

منبع: دیجیکالا مگ

به "iOS 17 و iPad OS 17 از 27 شهریور در دسترس قرار می گیرند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "iOS 17 و iPad OS 17 از 27 شهریور در دسترس قرار می گیرند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید