اجرای طرح همیار مادر و کودک در استان یزد

به گزارش وبلاگ اسبیکو، معاون توسعه پیشگیری بهزیستی استان یزد از اجرای طرح همیار مادر و کودک در کلیه شهرستان های استان طی نیمسال دوم امسال اطلاع داد.

اجرای طرح همیار مادر و کودک در استان یزد

حمیدرضا قامت بلند معاون توسعه پیشگیری بهزیستی استان یزد گفت: این طرح در سطح دو گروه مادران باردار و مادران دارای فرزند زیر سه سال بر مبنای 15 ساعت آموزش برای هر گروه اجرا می گردد.

حمیدرضا قامت بلند اضافه کرد: آشنایی با سلامت روان اجتماعی، مهارت های سلامت، خودآگاهی و خودشفقتی با رویکرد های رشد و تکامل دوران ابتدایی کودکی و بعلاوه دلبستگی ایمن مادر و کودک بعضی از محتوا های آموزشی این طرح است.

او با اشاره اجرای این طرح از سال 98 در استان یزد گفت: تا به امروز 400 مادر باردار با شرکت در کارگاه های تسهیلگری به صورت حضوری و مجازی از این طرح بهره مند شدند.

معاون توسعه پیشگیری بهزیستی استان از اجرای این طرح در کلیه شهرستان های استان طی نیمسال دوم امسال اطلاع داد و توضیح داد: در حال حاضر این طرح با همکاری مراکز بهداشتی در شهرستان یزد، بافق و میبد اجرا می گردد.

قامت بلند با معرفی اهداف این طرح گفت: ایجاد فضای گفتمان، پویایی و پایداری گروهی برای مادران باردار در معرض آسیب، ترویج مسئولیت پذیری و یاری به تقویت نگرش مثبت مادران در جامعه پذیری کودک، یاری به ایجاد توانمندسازی مادران در حیطه نقش های مادرانه، افزایش سواد علمی والدین و پیشگیری از آسیب های اجتماعی از جمله اهداف این طرح است.

وبلاگ اسبیکو یزد یزد

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "اجرای طرح همیار مادر و کودک در استان یزد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای طرح همیار مادر و کودک در استان یزد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید