اتصال یکی در میان خدمات وزارت جهاد کشاورزی به پنجره ملی دولت هوشمند

به گزارش وبلاگ اسبیکو، چندین خدمت از زیر مجموعه های وزارت جهاد کشاورزی به پنجره ملی دولت هوشمند متصل شده، اما خدمات متعددی هم هستند که علی رغم تعریف گزینه ای برای آن ها در سامانه، کارایی ندارند.

اتصال یکی در میان خدمات وزارت جهاد کشاورزی به پنجره ملی دولت هوشمند

پنجره ملی خدمات دولت هوشمند سامانه ای است که به منظور دسترسی راحت و سریع تر عموم مردم به خدمات دستگاه ها و وزارت خانه ها ایجاد شده و اکنون در جهت آماده سازی و بهره برداری واقع شده است. در قانون بودجه سال جاری، تمامی دستگاه های اجرایی و وزارت خانه ها موظف شدند که پنجره واحد خدمات خود را راه اندازی نمایند تا از رجوع دریافت نمایندگان خدمات به سامانه های مختلف و متعدد جلوگیری گردد.

دستگاه ها مکلف بودند پنجره خدمات خود را تا سرانجام شهریور ماه به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند متصل نمایند. طبق آخرین آمار، مجموع دستگاه های اجرایی که خدمات آن ها شناسنامه دار شده، 170 دستگاه است که تا به امروز 137 دستگاه مصداق داشتن پنجره واحد را دارند. از این تعداد 68 دستگاه پنجره واحدِ متصل به پنجره ملی خدمات هوشمند دارند. بعلاوه حدود 69 دستگاه یا پنجره واحد ندارند و یا متصل نشده اند.

my.gov.ir آدرس پنجره ملی خدمات دولت هوشمند است که کاربران می توانند با مراجعه به آن نسبت به ثبت نام و احراز هویت اقدام نمایند. پس از اولین ورود، برای دفعات بعدی یک رمز یکبار مصرف کافی است تا به این سامانه دسترسی داشته باشید. با ورود به بخش سامانه های ملی و استانی می توانید دستگاه ها و وزارت خانه های مختلف را مشاهده کنید و سپس وزارت خانه مربوطه را انتخاب کنید.

در این گزارش به سراغ وزارت جهاد کشاورزی و عملکرد این وزارتخانه در اتصال به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند رفته ایم.

با انتخاب این وزارت خانه دو گزینه با عناوین ستاد وزارت جهاد کشاورزی و سازمان امور اراضی کشور دیده می گردد. در نگاه اول نبود چند دستگاه دیگر مثل سازمان شیلات ایران، سازمان امور عشایر و... تعیین است، اما خدمات این دستگاه ها در بخش مربوط به ستاد وزارت جهاد کشاوری و در سامانه یکپارچه ذینفعان وزارت کشاورزی برای کاربران قرار گرفته که در ادامه می توانید آن را ببینید.

برای مثال در این بخش، مدیریت ماهیگری که برای سازمان شیلات است آورده شده که در پنجره خدمات دولت هوشمند به چشم نمی خورد. بعضی خدمات در سامانه ستاد وزارت جهاد کشاورزی مثل سامانه مجوز های الکترونیکی، خدمات دارویی مرتبط با سازمان دامپزشکی، متصل شده و قابل استفاده هستند، اما در بعضی موارد نیز مثل میز خدمت سازمان امور عشایر فقط گزینه آن ایجاد شده و وقتی انتخاب می گردد سامانه مورد نظر در حال حاضر متصل نمی باشد برای کاربر نمایش داده می گردد. جمله ای که برای چند مورد دیگر از خدمات این وزارت خانه دیده می گردد و به نظر هنوز چند مورد از سازمان ها و خدمات هستند که وزارت جهاد باید برای اتصال آن ها به پنجره ملی دولت هوشمند کوشش کند.

این خدماتی که هنوز متصل نشده اند شامل مانیتورنگ آفت کش ها و صدور گواهی بهداشتی از زیرمجموعه های سازمان حفظ نباتات، سازمان تعاون روستایی، بازارگاه نهاده های کشاورزی می گردد.

وبلاگ اسبیکو مالی صنعت ، تجارت و کشاورزی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "اتصال یکی در میان خدمات وزارت جهاد کشاورزی به پنجره ملی دولت هوشمند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتصال یکی در میان خدمات وزارت جهاد کشاورزی به پنجره ملی دولت هوشمند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید