آیا کسی از یارانه معیشتی خرداد ماه حذف می گردد؟

به گزارش وبلاگ اسبیکو، ششمین مرحله یارانه معیشتی ساعت 24 روز چهار شنبه دهم اردیبهشت ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز شد.

آیا کسی از یارانه معیشتی خرداد ماه حذف می گردد؟

در سال گذشته، اولین مرحله واریز یارانه معیشتی در روزهای دوشنبه 27 آبان، پنجشنبه 30 آبان و شنبه دوم آذر پرداخت شد.

اما در همان زمان طبق اعلام سخنگو ستاد شناسایی مشمولان یارانه معیشتی، 5.4 میلیون سرپرست خانوار به دریافت نکردن یارانه بنزین اعتراض خود را ثبت نموده اند.

دومین مرحله یارانه معیشتی در روز 10 دی ماه واریز و درخواست 419 هزار و 304 خانوار از لیست معترضان برای این مرحله تایید شد.

در مرحله سوم یارانه معیشتی نیز که در روز 10 بهمن ماه واریز شد، تعداد 757 هزار و 324 خانوار دیگر که درخواست آنالیز مجدد آن ها از سوی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی تایید شده، حمایت معیشتی مرحله اول و دوم و سوم را همزمان دریافت کردند.

در واریز یارانه معیشتی در اسفند ماه نیز تعداد 286 هزار 149 خانوار جدید به فهرست خانوار های دریافت نماینده اضافه شد و لیست یارانه بگیران معیشتی به 60 میلیون نفر رسید.

در مورد اعتراض دیگر متقاضیان، پیش از شروع امسال حسین میرزایی، سخنگو ستاد شناسایی مشمولان یارانه معیشتی بیان کرد: در ماه های خرداد و آذر سال آینده فرایند غربالگری و به روزسانی لیست یارانه بگیران انجام و ممکن است تعدادی از کسانی که در حال حاضر یارانه را دریافت می نمایند از لیست حذف شوند.

بنابراین در لیست یارانه بگیران در ماه های فروردین و اردیبهشت هیچ گونه تغییری ایجاد نشده، یعنی کسی حذف یا اضافه نشده است.

حال با توجه به این که با شیوع ویروس کرونا بسیاری از اقشار آسیب دیده اند و دولت بسته های حمایتی از قبیل تسهیلات مختلف و یارانه را اجرا نموده است.

در این خصوص مقرر شد در پنج مرحله یارانه کرونا 200 تا 600 هزار تومانی به سه میلیون نفر پرداخت گردد که سه مرحله آن واریز شده است و وام یک میلیون تومانی نیز به حساب بیش از 22 میلیون سرپرست خانوار واریز شده و برای دیگر خانوارها نیز واریز خواهد شد.

با توجه به آسیب های وارد شده و بسته های حمایتی که دولت پرداخت نموده است به نظر می رسد تصمیم گیری دولت برای لیست جدید دریافت نمایندگان یارانه معیشتی مبنی بر عدم حذف خانوارها و حتی اضافه شدن گروه دیگری از افراد باشد.

منبع: تجارت نیوز

به "آیا کسی از یارانه معیشتی خرداد ماه حذف می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا کسی از یارانه معیشتی خرداد ماه حذف می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید