گزارش استیضاح ترامپ اوایل ماه آینده منتشر می گردد

به گزارش وبلاگ اسبیکو، رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا از انتشار گزارش مربوط به تحقیقات استیضاح دونالد ترامپ در اوایل ماه آینده میلادی خبر داده است.

گزارش استیضاح ترامپ اوایل ماه آینده منتشر می گردد

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ اسبیکو به نقل از رویترز، آدام شیف رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا روز دوشنبه در اظهاراتی گفت: تحقیقات مربوط به تعاملات و ارتباطات دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا با اوکراین پس از شروع به کار مجدد کنگره طی هفته آینده و انتشار گزارش مربوط به اتهامات استیضاح ترامپ، وارد فاز و مرحله تازه ای خواهد شد. نمایندگان قصد دارند اوایل ماه آینده گزارش مربوط به استیضاح ترامپ را منتشر نمایند.

وی در ادامه اضافه کرد: کمیته های درگیر در فرایند تحقیقات استیضاح ترامپ، گزارشی را به کمیته قضایی مجلس نمایندگان ارسال خواهند کرد. نمایندگان قرار است پس از انتها تعطیلات عید شکرگزاری روز 3 دسامبر مجدداً تشکیل جلسه دهند.

آدام شیف در نامه ای خطاب به کنگره نوشت: این گزارش شامل اسناد و مدارک مربوط به عدم همکاری کاخ سفید با فرایند تحقیقات استیضاح خواهد بود.

تحقیقات کنگره آمریکا که از سوی آدام شیف رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان راهنمایی و رهبری می گردد، شامل مصاحبه و مصاحبه با 15 مقام سابق دولت ترامپ است. نمایندگان آمریکایی طی روزهای اخیر انتشار هزاران صفحه از مصاحبه های صورت گرفته با مقام های سابق دولت ترامپ را که در این پفراینده شهادت داده اند، شروع نموده و قصد دارند جزئیات بیشتری از این پفراینده را علنی نمایند.

در صورت موفقیت نهایی دموکرات ها در پیشبرد پفراینده استیضاح، دونالد ترامپ سومین رئیس جمهور آمریکا خواهد بود که در تاریخ این کشور استیضاح می گردد.

اگر دموکرات ها به جدول زمانی برنامه ریزی شده پایبند باشند، احتمالاً چند روز قبل از کریسمس برنامه استیضاح ترامپ را نهایی خواهند کرد.

دموکرات ها که معتقدند ترامپ با تحت فشار قرار دادن دولت اوکراین و سوء استفاده از صندلی قانونی خود زمینه دخالت این کشور را در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده میلادی فراهم نموده خواستار استیضاح وی هستند.

یک افشاگر اطلاعاتی آمریکا ترامپ را متهم نموده است که یاری نظامی ایالات متحده به اوکراین را به حالت تعلیق درآورده و آن را مشروط به تحقیقات ضدفساد رئیس جمهور اوکراین از جو بایدن معاون رئیس جمهور سابق آمریکا و پسرش نموده است.

دموکرات های مجلس نمایندگان آمریکا تحقیقات مقدماتی برای استیضاح ترامپ را شروع نموده اند.

زمانی که جو بایدن معاون رئیس جمهور آمریکا بوده، پسرش در هیئت مدیره شرکت بوریسمای اوکراین که در زمینه انرژی فعالیت می نماید، عضویت داشته است.

ترامپ و متحدان جمهوری خواه وی اتهامات مطرح شده را رد نموده اند. اگر مجلس نمایندگان آمریکا در نهایت رأی به استیضاح ترامپ بدهد، مجلس سنا که در اختیار جمهوری خواستار است احتمالاً محاکمه ای را شروع خواهد نمود که در نهایت می تواند منجر به برکناری ترامپ از قدرت گردد.

+

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "گزارش استیضاح ترامپ اوایل ماه آینده منتشر می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گزارش استیضاح ترامپ اوایل ماه آینده منتشر می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید