آنچه در روز سوم محاکمه ترامپ گذشت ، دیدار جنجالی سناتور های جمهوری خواه و وکلای ترامپ

به گزارش وبلاگ اسبیکو، جلسه سوم دادگاه رئیس جمهور آمریکا در مجلس سنا، به ارتباط میان اظهارات او در ماه های گذشته و اقدامات حامیانش در حمله به کنگره پرداخت.

آنچه در روز سوم محاکمه ترامپ گذشت ، دیدار جنجالی سناتور های جمهوری خواه و وکلای ترامپ

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ اسبیکو، روز سوم جلسه دادگاه دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا در مجلس سنا، حول آنالیز ارتباط اظهارات وی با اقدامات عوامل حمله به کنگره گذشت.

به نوشته پایگاه اینترنتی شبکه سی اِن اِن، مدیران جلسه استیضاح ترامپ، با استناد به مصاحبه ها، ویدئو ها و اعترافات پس از بازداشت عوامل حمله به کنگره، بیان داشتند که این افراد به خواست ترامپ دست به این اقدام زده اند.

جیمی راسکین یکی از اعضای ارشد گروه استیضاح درباره لزوم این اقدام با وجود اتمام دوره ریاست جمهوری ترامپ گفت: اگر او دوباره به دفتر [کار ریاست جمهوری]بازگردد، این اتفاق (حمله به کنگره) دوباره رخ می دهد، و ما نمی توانیم کسی دیگر را به جز خودمان سرزنش کنیم.

تد لیو دیگر نماینده دموکرات نیز با ابراز از اتفاقی که ممکن است در صورت شکست ترامپ در انتخابات 2024 رخ دهد، شرح داد: من هراسی از حضور ترامپ در [انتخابات]چهار سال آینده ندارم. نگران این هستم که او بعد از حضور [در انتخابات]، دوباره شکست بخورد و آن را دوباره تکرار کند.

خرداد سال جاری پس از آنکه فرماندار ایالت میشیگان به دلیل شیوع گسترده ویروس کرونا در این ایالت شرایط اضطراری گفت، شماری از طرفداران ترامپ به ساختمان کنگره ایالتی میشیگان حمله کردند. چند ماه بعد سیزده نفر به اتهام کوشش برای ربودن فرماندار این ایالت بازداشت شدند.

مدیران جلسه استیضاح وقایع میشیگان و حمله طرفداران ترامپ به ساختمان کنگره آمریکا در تاریخ ششم ژانویه را مرتبط دانستند. راسکین در این باره گفت، حوادث میشیگان نشانه ای از شورش پیش رو بود. [حوادث]ششم ژانویه نقطه اوج تاکتیک های ترامپ بود نه به انحراف کشیده شدن آن ها.

در روز سوم جلسه محاکمه ترامپ به دلیل تحریک به شورش و حمله به کنگره، به اظهارات او و طرفدارانش در حمایت از پلیس در برابر جنبش و اعتراضات جان سیاه پوستان اهمیت دارد اشاره شد. ترامپ و طرفدارانش در برابر این جنبش، شعار جان آبی پوشان (پلیس) اهمیت دارد را علم کردند. با این حال به گفته مدیران جلسه استیضاح، حمله طرفداران ترامپ به پلیس کنگره نشان داد حمایت ترامپ و طرفدارانش از نیرو های پلیس، ادعایی بیش نیست.

نکته جالب در جلسه سوم استیضاح ترامپ از دید یکی از وبلاگ اسبیکو، خالی بودن یازده کرسی سناتور های جمهوری خواه بود. به گفته سی اِن اِن دیگر سناتور های جمهوری خواه نیز کاملاً به فرایند جلسه بی اعتنا بوده و به کار های شخصی خود می پرداختند.

به نوشته این شبکه، یکی دیگر از حواشی دادگاه سوم ترامپ، دیدار سه سناتور جمهوری خواه با وکلای ترامپ بود که پیش از آغاز این جلسه رخ داد. لیندسی گراهام، تد کروز و مایک لی در این دیدار حضور داشته اند.

دیوید شوئن یکی از وکلای ارشد ترامپ در شرحی گفت آن ها درباره رویه جلسه پیش رو به گفتگو پرداختند و چنین کاری، بسیار عادی است.

کروز نیز در این باره گفت، این دیدار فرصتی برای گفتگو درباره راهبرد حقوقی تیم وکلای ترامپ بود. وی در پاسخ به این که آیا از عملکرد این تیم حقوقی رضایت دارد گفت: فکر می کنم نتیجه نهایی این دادگاه استیضاح برای همه کاملاً شفاف است.

طیف گسترده ای از سناتور های جمهوری خواه و شخص ترامپ، عملکرد این تیم حقوقی در جلسه روز سه شنبه را ضعیف ارزیابی نموده بودند.

به نوشته نشریه نیوز ویک، دیدار این سناتور ها با تیم وکلای ترامپ می تواند ناقض سوگند آن ها برای داشتن موضع بی طرف در استیضاح ترامپ باشد. از سوی دیگر گفته می گردد، سناتور ها به منزله هیأت منصفه دادگاه ترامپ بوده و حق این کار را نداشتند.

تد کروز در پاسخ به این ابهامات، به مقاله ای در روزنامه واشنگتن پست اشاره نمود که در آن نوشته شده، سناتور ها در جلسه استیضاح حکم قاضی را داشته و هیأت منصفه محسوب نمی شوند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "آنچه در روز سوم محاکمه ترامپ گذشت ، دیدار جنجالی سناتور های جمهوری خواه و وکلای ترامپ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنچه در روز سوم محاکمه ترامپ گذشت ، دیدار جنجالی سناتور های جمهوری خواه و وکلای ترامپ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید