کروم بوک های تازه گوگل برای گیمرها ساخته شده اند؛ اما گیمینگ ابری

به گزارش وبلاگ اسبیکو، کروم بوک (Chromebook) برای مدت زیادی است که در دنیای تکنولوژی وجود دارد. این لپتاپ ها اکثراً با سخت افزار پایین رده ساخته شده و سیستم عامل آن ها نیز بر اساس مرورگر کروم است. کرومبوک ها همواره دستگاه های ضعیفی بوده که توانایی انجام کارهای سنگین را نداشتند. اصلاً برنامه زیادی هم برای آن ها وجود نداشت. به همین دلیل هیچ زمان هم نتوانستند به محبوبیت زیادی برسند.

کروم بوک های تازه گوگل برای گیمرها ساخته شده اند؛ اما گیمینگ ابری

با این حال گوگل از این دستگاه ها ناامید نشده و در تلاش است تا آن ها را توسعه دهد. حال طبق چیزی که اعلام شده پروژه بعدی گوگل این است که کرومبوک هایی با قابلیت گیمینگ بسازد! این موضوع با روند کلی این لپتاپ ها تفاوت زیادی دارد. البته طبق چیزی که اعلام شده تمرکز اصلی گوگل روی گیمینگ ابری و سیستم استریم بازی است.

برای انجام چنین کاری گوگل با شرکت هایی مثل ایسر (Acer)، ایسوس (Asus) و لنوو (Lenovo) همکاری کرده است. همینطور اینکه روی این دستگاه ها قرار است سرویس های گیمینگ ابری مثل انویدیا جیفورس نَو (Nvidia Geforce Now) و ایکس باکس کلاود گیمینگ (Xbox Cloud Gaming) حضور داشته باشند. اطلاعات دستگاه های این شرکت ها نیز به شرح زیر است:

  • ایسر: نام دستگاه این شرکت Chromebook 516 GE است. این دستگاه یک صفحه 120 هرتزی WQXGA داشته و کیبورد RGB دارد. از طرفی شما می توانید این لپتاپ را با رم 16 گیگابایتی و تا 256 گیگابایت حافظه جامد (SSD) دریافت کنید. دو مدل پردازنده نیز برای این دستگاه در نظر گرفته شده که همگی از پردازنده های بهینه اینتل هستند. Core i5 1240P و Core i7 1260P که هر کدام را کاربران می توانند انتخاب کنند.
  • ایسوس: نام دستگاه این شرکت Chromebook Vibe CX55 است. این دستگاه دارای یک صفحه نمایش 144 هرتزی Full HD بوده و اسپیکرهای هارمن کاردون (Harmon Kardon) نیز در آن وجود دارد. شما می توانید این کروم بوک را با پردازنده های نسل 11 اینتل و تا Core i7 دریافت کنید. همینطور اینکه حافظه 16 گیگابایت رم و 512 گیگابایت حافظه جامد برای این دستگاه در نظر گرفته شده است.
  • لنوو: نام دستگاه این شرکت IdeaPad Chromebook بوده و یک صفحه 120 هرتزی و WQXGA دارد. اندازه رم این دستگاه از دو مورد قبلی کمتر بوده و 8 گیگابایت است. از طرفی پردازنده های آن نیز به نسبت ضعیف تر بوده و به نوعی مدل اقتصادی در میان سه شرکت است. پردازنده های این لپ تاپ سری Core i3 و Core i5 نسل 12 اینتل بوده و حافظه داخلی آن نیز تا 512 گیگابایت افزایش پیدا می کند.

گیمینگ ابری هنوز نیاز به بهبود زیادی دارد. با این حال حمایت شرکت های مختلف از این موضوع باعث شده تا توسعه بیشتری پیدا کند. کرومبوک ها همواره نادیده گرفته می شدند و فضای خوبی برای آزمون خطا برای شرکت های مختلف هستند. حال باید دید که آیا این دستگاه ها توانایی اجرای عناوین بازی با نرخ فریم خوب را دارند یا نه.

منبع: IGN.com

منبع: دیجیکالا مگ

به "کروم بوک های تازه گوگل برای گیمرها ساخته شده اند؛ اما گیمینگ ابری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کروم بوک های تازه گوگل برای گیمرها ساخته شده اند؛ اما گیمینگ ابری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید