پیگیری ویژه برای ثبت ملی جاده کرج چالوس

به گزارش وبلاگ اسبیکو، ایسنا/ براساس آخرین گزارش های بدست رسیده، پیگیری ویژه برای ثبت ملی جاده کرج چالوس صورت می گیرد.

پیگیری ویژه برای ثبت ملی جاده کرج چالوس

فریدون محمدی اظهار کرد: در سفر اخیر قائم مقام وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به البرز موضوع ثبت ملی و جهانی محور کرج چالوس به عنوان یکی از محورهای مهم گردشگری کشور مطرح شد و مورد تأکید ایشان قرار گرفت.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی البرز ادامه داد: این محور قابلیت ثبت ملی و حتی جهانی را دارد و براساس مستنداتی جز چهار جاده زیبای طبیعی جهان است.

محمدی با اشاره به اینکه این جاده زیبا متعلق به تمام مردم ایران است و خاطرات زیادی را از گذشته تا کنون برای مردم ثبت کرده، اظهار کرد: به نظر می رسد در طی سالیان متمادی ساخت و سازهای بی رویه، ایجاد تاسیسات اداری، صنعتی و حتی گردشگری صدمات زیادی را برای حریم و منظر محور تاریخی طبیعی جاده کرج چالوس ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه حفظ و نگهداری این جاده به عنوان یک محور تاریخی طبیعی بسیار مهم است، اضافه نمود: در این جاده آثار بسیار ارزشمند تاریخی و طبیعی داریم که ثبت ملی شده اند و تنها در محور کرج کندوان 56 روستا با جاذبه های بی بدیل طبیعی و تاریخی وجود دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی البرز اظهار کرد: جاده چالوس بین استان البرز و مازندران مشترک است و لازم است کمیته مشترکی برای این موضوع ایجاد شود. ما این موضوع را در استان آغاز کرده ایم و در نامه ای به استانداری خواستار جلسه ای با حضور استاندار و دستگاه های متولی مانند آب منطقه ای، محیط زیست، منابع طبیعی، وزارت کشور و دیگر دستگاه های مرتبط شده ایم تا بعد از جمع بندی و در جلسه مشترک با استان مازندران، این کمیته مشترک برای ثبت ملی این جاده تشکیل شود.

منبع: همگردی

به "پیگیری ویژه برای ثبت ملی جاده کرج چالوس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیگیری ویژه برای ثبت ملی جاده کرج چالوس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید