هوای پایتخت برای گروه های حساس ناسالم شد

به گزارش وبلاگ اسبیکو، هوای پایتخت طی 24 ساعت گذشته و هم اکنون (20 مهر ماه) در محدوده ناسالم برای گروه های حساس قرار داشته است.

هوای پایتخت برای گروه های حساس ناسالم شد

به گزارش وبلاگ اسبیکو به نقل از ایسنا، آلاینده شاخص هوای پایتخت طی 24 ساعت گذشته ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون با میانگین 103 بود و هوای پایتخت در شرایط ناسالم برای گروه های حساس قرار داشت. آلاینده شاخص هم اکنون نیز ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون با میانگین 119 است و کیفیت هوا در محدوده ناسالم برای گروه های حساس واقع شده است.

گفتنی است در چنین شرایطی توصیه می شود مبتلایان به بیماری های قلبی یا ریوی ، سالمندان و بچه ها فعالیت های طولانی یا سنگین خارج از منزل را کاهش دهند.

همچنین بر اساس تحقیقات انجام شده آلودگی هوا امکان ابتلا به بیماری کووید 19 را افزایش می دهد از این رو ضروری است در چنین شرایطی از ماسک استفاده شود.

بر اساس این گزارش شاخص کیفیت هوا (AQI) به پنج دسته اصلی تقسیم بندی می شود. بر اساس این تقسیم بندی از عدد صفر تا 50 هوا پاک، از 51 تا 100 هوا قابل قبول(سالم) یا متوسط، از 101 تا 150 هوا ناسالم برای گروه های حساس، از 151 تا 200 هوا ناسالم برای همه گروه ها، از 201 تا 300 هوا بسیار ناسالم و از 301 تا 500 شرایط کیف هوا خطرناک است.

منبع: جام جم آنلاین

به "هوای پایتخت برای گروه های حساس ناسالم شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هوای پایتخت برای گروه های حساس ناسالم شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید