هابل یک کهکشان نو را رصد کرد!، عکس

به گزارش وبلاگ اسبیکو، ستاره شناسان با استفاده از تلسکوپ فضایی هابل ناسا/ESA عکس جدیدی از کهکشان عدسی شکل NGC 6684 گرفته اند.

هابل یک کهکشان نو را رصد کرد!، عکس

به گزارش خبرگزاری وبلاگ اسبیکو ، NGC 6684 تقریباً در فاصله 44 میلیون سال نوری از زمین در صورت فلکی پاوو واقع شده است. این کهکشان عدسی شکل در جنوب استوای سماوی واقع شده است و به این ترتیب، از نیمکره جنوبی بیشتر قابل مشاهده است.

این کهکشان بعلاوه با نام ESO 104-16 یا LEDA 62453 شناخته می گردد، اولین بار در 8 ژوئن 1836 به وسیله ستاره شناس انگلیسی جان هرشل مشاهده شد. ستاره شناسان هابل می گویند: کهکشان های عدسی شکل مانند NGC 6684 دارای یک صفحه بزرگ هستند اما فاقد بازوهای مارپیچی برجسته کهکشان هایی مانند کهکشان آندرومدا هستند. این کهکشان ها را در جایی بین کهکشان های بیضوی و کهکشان های مارپیچی قرار می دهد و به این کهکشان ها تجربه ای پراکنده و شبح وار می دهد.

تغییرات عجیب سوخو57 روسی خبرساز شد/ عکس

محتویات عجیب مغز ببرتاسمانی منقرض شده!/ عکس

NGC 6684 بعلاوه فاقد خطوط گرد و غبار تاریکی است که از میان کهکشان های دیگر عبور می نماید و به ظاهر طیفی و غیرقابل توجه آن می افزاید. تصویر رنگی NGC 6684 از نوردهی های جداگانه گرفته شده در منطقه ها مرئی و نزدیک به فروسرخ طیف با دوربین پیشرفته هابل برای آنالیز (ACS) تهیه شده است و برای نمونه برداری از طول موج های مختلف از دو فیلتر استفاده شد.

داده های موجود در این تصویر طی یک سرشماری از کیهان نزدیک به نام Every Known Nearby کهکشان با هدف رصد همه کهکشان ها در 10 مگاپارسک یعنی 32.6 میلیون سال نوری که تلسکوپ تا به امروز از آنها بازدید ننموده است، گرفته شده است.

قبل از آغاز این برنامه، هابل تقریباً 75 درصد از این کهکشان های مجاور را رصد نموده بود، و تکمیل این سرشماری بینش هایی را درباره ستارگانی که طیف گسترده ای از کهکشان ها را در محیط های مختلف تشکیل می دهند، آشکار خواهد نمود.

منبع: sci.news

227323

منبع: خبرآنلاین

به "هابل یک کهکشان نو را رصد کرد!، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هابل یک کهکشان نو را رصد کرد!، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید