علت لغو بعضی پروازهای داخلی چیست؟

به گزارش وبلاگ اسبیکو، تهران (پانا) - در حالیکه بعضی مسئولان فرودگاهی از لغو هفتگی بعضی پروازهای داخلی توسط ایرلاین های مختلف خبر داده اند، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری از افزایش پروازهای داخلی توسط ایرلاین های مختلف خبر می دهد و می گوید به زودی پروازهای بجنورد -عشق آباد برقرار خواهد شد.

علت لغو بعضی پروازهای داخلی چیست؟

به گزارش ایسنا، در روزهای گذشته محمد ابراهیم قدمگاهی، مدیر فرودگاه شهدای بجنورد درباره علت لغو پروازهای این فرودگاه گفت: معمولا پرواز شرکتهای هواپیمایی به مقصد بجنورد به علت کمبود ناوگان و احتیاج آن به آنالیز فنی دوره ای هواپیما، شیوع ویروس کرونا و کاهش سفر لغو می گردد در این میان شرکت هواپیمایی ماهان، آسمان و ایران ایر به علت مسائل مختلف در طول هفته یک تا دو برنامه پروازی خود را لغو می نمایند.

در این خصوص علت لغو پروازهای داخلی در بعضی فرودگاه ها مانند بجنورد، تورج دهقانی زنگنه، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری می گوید: با آغاز و گسترش ویروس کرونا در جهان و به طبع آن در کشور و کاهش شدید مسافر، تعداد پروازهای داخلی در ماه های اخیر به شدت کاهش یافت اما پس از اعمال مقررات و پروتکل های بهداشتی و نظارت سختگیرانه سازمان هواپیمایی کشوری در راستای رعایت پروتکل ها، با فرایند رو به رشد در پروازهای داخلی روبرو هستیم.

وی اضافه نمود: در مورد پروازهای بجنورد نیز شرایط به همین شکل بوده است. به عنوان مثال در حال حاضر هواپیمایی ماهان روزهای دوشنبه و آدینه به این شهر پرواز دارد. هواپیمایی آسمان نیز که به دلیل اشاره شده، پروازهای خود به بجنورد را در ماه های اخیر قطع نموده بود از اوایل مهر ماه پروازهای خود را در روزهای یکشنبه و پنج شنبه هرهفته برقرار نموده است.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری ادامه داد: همچنین ایران ایر نیز سه روز در هفته در روزهای شنبه، سه شنبه و چهارشنبه پرواز داشته که با اضافه شدن پرواز روزهای یکشنبه، در هفته چهار پرواز به بجنورد در روزهای شنبه، یکشنبه و چهارشنبه انجام می دهد.

از سرگیری پروازهای بجنورد - عشق آباد در آینده نزدیک

دهقانی زنگنه همچنین درباره پروازهای خارجی فرودگاه بجنورد اینگونه شرح داد: شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران هما انجام پروازهای بین المللی منطقه ای را در دستور کار قرار داده و پس از آنالیز های بازرگانی و فنی، پرواز بجنورد به عشق اباد توسط این شرکت برقرار خواهد شد.

وی تاکید نمود: به غیر از عوامل ذکر شده ضروری است به این موضوع اشاره کنیم که برقراری و استمرار پروازها به استقبال مردم از آنها بستگی دارد.

منبع: خبرگزاری پانا

به "علت لغو بعضی پروازهای داخلی چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علت لغو بعضی پروازهای داخلی چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید