شکست گفت وگوهای سیاسی لیبی

به گزارش وبلاگ اسبیکو، منابع مطلع از شکست گفت وگوی سیاسی لیبی درباره مشخص رئیس شورای حاکمیتی، دو معاون وی و همچنین نخست وزیر این کشور خبر دادند.

شکست گفت وگوهای سیاسی لیبی

به نقل از آناتولی، محمد الرعیض، عضو مجمع گفت وگوی سیاسی لیبی در سخنانی گفت که اعضای حاضر در گفت وگوهای سیاسی لیبی در نشست مجازی سه شنبه پیروز به کاهش درصد آرای مورد احتیاج برای سازوکار انتخاب رئیس شورای حاکمیتی، دو معاون وی و نخست وزیر نشدند.

طبق گفته این منبع، 36 عضو از شرکت کنندگان در رای گیری به کاهش درصد از 75 به 61 درصد رأی مثبت دادند، 14 نفر دیگر به دو سوم (66 درصد) رأی مثبت دادند و آرای 21 نفر نیز ممتنع بود.

الرعیض در ادامه همچنین گفت که در این نشست مجازی همچنین درباره مسائل مختلف ازجمله یک مرحله مقدماتی به مدت یک سال و نیم و پیشنهاد سازمان ملل برای تشکیل یک کمیته مشورتی و یک کمیته حقوقی برای ایجاد یک چارچوب قانونی برای انتخابات گفت وگو شد.

از سوی دیگر شورای امنیت سازمان ملل متحد بر ضرورت وجود ساز و کاری مطمئن و کارآمد برای نظارت بر آتش بس در لیبی تاکید نمود.

اعضای شورای امنیت سه شنبه پس از جلسه رایزنی های غیرعلنی درباره اوضاع لیبی، در بیانیه ای با اشاره به توافق آتش بس در لیبی از تمام مزدوران و افراد مسلح خارجی خواستند از این کشور خارج شوند.

شورای امنیت سازمان ملل همچنین بر اهمیت وجود سازوکاری قابل اطمینان و فعال برای نظارت بر آتش بس تحت راهنمایی لیبیایی ها تاکید نمود.

اعضای شورای امنیت همچنین اعلام کردند که این سازمان منتظر دریافت گزارشی جامع از آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل درباره پیشنهادات وی برای نظارت بر آتش بس لیبی است ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین

به "شکست گفت وگوهای سیاسی لیبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شکست گفت وگوهای سیاسی لیبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید