شناسایی ظرفیت های البرز برای توسعه حوزه دانش بنیان

به گزارش وبلاگ اسبیکو، رییس پارک علم و فناوری البرز گفت: این استان ظرفیت های قابل توجهی برای توسعه حوزه دانش بنیان دارد که مورد شناسایی قرار می گیرند.

شناسایی ظرفیت های البرز برای توسعه حوزه دانش بنیان

آقای عباسی گفت: وجود سه هزار و 500 واحد تولیدی و صنعتی، 55 مرکز آموزش عالی و هیات های علمی در واحدهای فناور از جمله ظرفیت های مهم البرز در این زمینه به شمار می رود.

رئیس پارک علم و فناوری البرز گفت: بر این اساس شهرستان اشتهارد در استان البرز به عنوان یک شهرستان صنعتی باید در حوزه دانش بنیان مورد توجه قرار گیرد.

او می گوید: بعضی دیگر از شهرستان های البرز نیز پتانسیل های ویژه ای در بخش کشاورزی دارند که باید طرح های دانش بنیان را به سمت آنها سوق داد.

هدف در سالجاری تولیدات دانش بنیانی خواهد بود که اشتغالزایی به همراه دارند.

او گفت: بنابراین توجه به جوانان فارغ التحصیل در این زمینه به جد مورد توجه قرار می گیرد.

رئیس پارک علم و فناوری البرز می گوید: اکنون البرز به لحاظ تعداد شرکت های دانش بنیان رتبه چهارم کشور را دارد و باید زمینه حضور هرچه بیشتر شرکت های دانش بنیان را در ابن پارک فراهم کنیم.

عباسی گفت: برای ورود شرکت های دانش بنیان به صنایع بزرگ با توجه به وجود 150 برند ملی در البرز باید برنامه ریزی جدی نیز داشت.

یکی از موانع برای توسعه دانش بنیان های البرز آن است که پارک علم و فناوری فقط در مرکز این استان است و سایر شهرستان ها از این ظرفیت بی بهره هستند.

وبلاگ اسبیکو البرز کرج

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "شناسایی ظرفیت های البرز برای توسعه حوزه دانش بنیان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شناسایی ظرفیت های البرز برای توسعه حوزه دانش بنیان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید