سیستم عامل iOS 14 آیفون هک شد

به گزارش وبلاگ اسبیکو، هکر های خاطرنشان کردند که برای هک گوشی های هوشمند اپل با تراشه A11 که شامل آیفون 8، 8 پلاس و X. هستند نیز کار خواهند کرد، اما خاطرنشان کردند که به زمان بیشتری برای دور زدن مسیستم حافظت از دستگاه های مدرن تر اپل احتیاج دارند.

سیستم عامل iOS 14 آیفون هک شد

هکر ها در کمتر از یک هفته پس از رونمایی از سیستم عامل iOS 14 پیروز به قفل شکنی این سیستم عامل شده و آنرا هک کردند.این مطلب وب سایت پروژه checkra1n بیان شده است.

علاقه مندان به هکی آیفون از انتشار نسخه جدید یک سیستم عامل ویژه به نام checkm8 امکان پذیر است؛ که امکان هک کردن سیستم عامل iOS 14 را در دستگاه های مبتنی بر پردازنده Apple A9 به وجود می آورد.

منظور تلفن های هوشمند آیفون 6s، 6s پلاس و SE، آیپد نسل پنجم، آیپد ایر 2، آیپد مینی 4، آیپد پرو نسل اول و اپل تی وی 4 و 4 K. است که دارای چنین پردازنده ای هستند. شرکت نمایندگان در پروژه قول دادند در آینده نزدیک آیفون های 7 و 7 پلاس را نیز هک نمایند.

هکر های خاطرنشان کردند که برای هک گوشی های هوشمند اپل با تراشه A11 که شامل آیفون 8، 8 پلاس و X. هستند نیز کار خواهند کرد، اما خاطرنشان کردند که به زمان بیشتری برای دور زدن مسیستم حافظت از دستگاه های مدرن تر اپل احتیاج دارند.

نسخه جدید سیستم عامل آیفون از 16 سپتامبر در دسترس کاربران نهاده شد. IOS 14، 22 ژوئن در برنامه ای تحت عنوان WWDC رونمایی شد، پشتیبانی از ابزارک ها، صفحه کوچکتر تماس، عملکرد برگشت لمسی برای کنترل دستگاه و تنظیمات جدید امنیت و حریم خصوصی از جمله ویژگی های سیستم عامل جدید آیفون است.

آی او اس 14 (iOS 14) چهاردهمین نسخه از سیستم عامل موبایل iOS است که توسط اپل ابداع شده و جانشین آی او اس 13 خواهد شد. این سیستم عامل برای آیفون و آی پاد تاچ استفاده خواهد شد. این نسخه در کنفرانس جهانی توسعه دهندگان اپل در تاریخ 22 ژوئن 2020 اعلام شد و در تاریخ 16 سپتامبر سال 2020 (26 شهریور 1399) به طور رسمی برای عموم منتشر شد.

منبع: فرادید

به "سیستم عامل iOS 14 آیفون هک شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیستم عامل iOS 14 آیفون هک شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید