روش های نورپردازی که می توانید برای روشن کردن خانه های تاریک بهره ببرید

به گزارش وبلاگ اسبیکو، طرح های نورپردازی ، عناصری هستند که دکوراسیون منزل شما را روشن می نمایند. عناصر نورپردازی به مقدار مبلمان و اکسسوری در دکوراسیون مهم هستند. هنگام طراحی نورپردازی ، ابتدا باید جزئیات مهمی مانند ساختار معماری خانه ، نمای محل دریافت نور روز و مدت زمان نور روز را در نظر بگیرید. اگر خانه شما به مقدار کافی نور روز داشته باشد ، کار شما نسبتا راحت تر است. با این حال ، اگر خانه شما به مقدار کافی نور روز دریافت نکند و تاریک بماند ، کارتان دشوارتر می گردد. اگر در پی پاسخی برای این سوال هستید که چگونه خانه تاریک را روشن نمایید ، این مقاله را تا آخر مطالعه کنید.

روش های نورپردازی که می توانید برای روشن کردن خانه های تاریک بهره ببرید

اگر می خواهید یک خانه تاریک را روشن کنید ، روش های زیادی وجود دارد که می توانید دنبال نمایید. شما می توانید بعضی از این روش ها را با مهارت های خود پیاده سازی نموده و بعضی از آنها را با یاری گرفتن از متخصصان اجرا کنید.

چند روش طراحی نورپردازی برای خانه های تاریک

برای یاری به طراحی نور مرکزی می توانید از اکسسوری نورپردازی بهره ببرید.

با انتخاب لوازمی که در دکوراسیون استفاده می کنید از مواد بازتابنده و نورانی به خانه خود یاری نمایید تا نور طبیعی داشته باشد.

پارتیشن های طاقچه ای برای دکوراسیون دیوار خود ایجاد نموده و با درخشش طرح های نورپردازی خاص ، به روشن شدن منطقه ها طاقچه یاری کنید.

با انتخاب انواع آینه ، می توانید از انعکاس نور خانه خود اطمینان حاصل کنید. شما می توانید مقدار های آینه را با توجه به سبک خود انتخاب نموده و نور طبیعی را فراهم سازید.

اگرچه شمع ها معمولاً به عنوان اکسسوری استفاده می شوند ، اما می توان از آنها به عنوان عناصر روشنایی یاریی استفاده کرد.

رنگ های دیوار را در رنگ های سفید و کرم که رنگ های روشن هستند انتخاب کنید و طراحی نورپردازی طبیعی را ارائه دهید.

با انتخاب رنگ مبلمان خود در تناژهای روشن مانند رنگ دیوار ، نور طبیعی را تامین کنید.

طراحی مناسب برای فضاهای نشیمن

تاریک بودن فضاهای نشیمن مانند آشپزخانه ، اتاق خواب ، هال ، ورودی و راهرو از نظر روانی شما را تحت تاثیر قرار می دهد. بنابراین ، به جای زندگی در یک خانه تاریک ، زندگی در یک خانه روشن تر و جادارتر شما را شادتر می نماید. برای اینکه فضاهای نشیمن تاریک روشن تر شوند ، باید دکوراسیون این فضاهای نشیمن را با دقت طراحی نورپردازی کنید.

استفاده از بیش از یک وسیله نورپردازی در فضاهای نشیمن مانند راهروها و سالن ها صحیح است. سبک بودن این نواحی باعث روشن شدن سایر فضاهای زندگی می گردد. علاوه بر این، هنگام تزیین فضاهای نشیمن مانند آشپزخانه ، سقف کاذب را انتخاب کنید یا نوارهای led را روی کابینت آشپزخانه اضافه کنید. هنگامی که این منطقه ها را با LED های کم شدت روشن می کنید ، آشپزخانه شما دارای دو سیستم روشنایی مستقل خواهد بود.

تزئینات دیوار با رنگ های روشن

روش دیگری که می توانید مستقل از سیستم های روشنایی برای طراحی نورپردازی یک خانه تاریک انجام دهید این است که تزئینات دیوار را با رنگ های روشن انجام دهید. وقتی از رنگ های روشن استفاده می کنید ، خانه تان روشن تر ، آرام تر و راحت تر می گردد. علاوه بر این ، زمانی که دکوراسیون کف با رنگ دیوارها سازگار باشد و مبلمان خود را به رنگ های سازگار با این رنگ ها انتخاب کنید ، خانه ای روشن خواهید داشت.

نقش لوسترها در طراحی نورپردازی

اگر خانه ای تاریک دارید و می خواهید خانه تان را روشن تر کنید ، دو موضوع مهم در طراحی نورپردازی وجود دارد که باید در نظر بگیرید. اولین مورد تعداد لوسترهایی بوده که استفاده خواهید کرد و دیگری شدت نور است. اگر قصد دارید فضاهای باریک مانند راهروها را روشن کنید ، استفاده از لوسترهایی با شدت نور کم بسیار مهم است.

سقف های کاذب

علاوه بر سیستم روشنایی مرکزی موجود در طراحی نورپردازی ، می توانید سیستم های LED تعبیه شده در سقف کاذب را انتخاب کنید. در صورت تمایل می توانید از لوسترها در سیستم روشنایی مرکزی استفاده نموده و یا سیستم های led را انتخاب نمایید. نورپردازی سقف کاذب را برای اتاق نشیمن و سالن انتخاب کنید.

دو سیستم طراحی نورپردازی برای سقف های کاذب وجود دارد. یکی از این سیستم ها سیستم های led قرار گرفته در امتداد قاب و دیگری پرده های سقفی است که در داخل سقف کاذب قرار می گیرند. از طریق سیستم های LED زیر این پرده های سقفی با ضریب عبور نور 60 درصد ، می توانید ناحیه مورد نظر خود را به صورت کم نور روشن کنید. اگرچه پرده های سقفی معمولاً در ورودی ها و راهروها استفاده می شوند ، اما می توان از آن ها در آشپزخانه ، اتاق نشیمن و به طور فشرده در اتاق بچه ها با توجه به سبک دکوراسیون استفاده کرد.

نورپردازی میز ناهارخوری

هنگامی که می خواهید یک خانه تاریک را روشن کنید ، لوسترهای بزرگی را که نزدیک به میز ناهارخوری طراحی شده اند ، انتخاب کنید. بعلاوه می توانید از نورپردازی آویز با طراحی خاص که بالای میز قرار گرفته ، برای طراحی نورپردازی استفاده نمایید. با مصرف انرژی کمتر ، تمام قسمت های یک خانه تاریک را با طرح های مشابه روشن نموده و خانه خود را به شیوه ای مدرن تزئین کنید.

چراغ های آویز

چراغ های آویز در دکوراسیون های مدرن ، طراحی نورپردازی ایده آل برای یک خانه تاریک به شمار می روند. شما می توانید به دلخواه از نورپردازی آویز مدرن که جای خود را در ایده های مختلف دکوراسیون در تمامی فضاهای نشیمن ، آشپزخان ، اتاق خواب ، ورودی و ناهارخوری پیدا می نماید ، به دلخواه بهره ببرید تا خانه شما به خوبی بدرخشد.

لوسترهای مدرن

اگر می خواهید خانه ای تاریک را روشن کنید ، مدل های لوسترهای مدرن ایده آل ترین ابزار نورپردازی برای شما هستند. روشنایی را با شدت دلخواه با لامپ هایی با طول های مختلف تامین نمایید. شما می توانید به تعداد دلخواه لامپ در این مدل های لوستر قرار دهید که درجات مختلفی دارند.

میزهای نورانی

اگر می خواهید خانه خود را روشن نمایید ، روش دیگری که می توانید انتخاب کنید ، میزهای روشنایی است. این میزها مجهز به نور ال ای دی هستند و بعلاوه دارای طرح های نوری هستند که مصرف انرژی بسیار کمی دارند. با آویزان کردن تابلوهای مجهز به طراحی نورپردازی بر دیوار خانه ، هم نور را تامین می کنید و هم با دکوراسیون دیوار ، ظاهری مدرن به خانه خود می دهید.

شومینه ها

شومینه ها اگرچه وسیله ای برای گرم شدن هستند ، اما می توان از آنها به عنوان وسیله ای برای روشنایی خانه نیز استفاده کرد. امروزه شومینه ها بیشتر به عنوان یک وسیله تزئینی مورد توجه قرار می گیرند. با طراحی ویژه شومینه خود می توانید هم به عنوان وسیله گرمایشی و هم به عنوان وسیله روشنایی از آن بهره ببرید و طراحی نورپردازی خانه تاریک خود را به صورت مالی انجام دهید.

پوشش کف خانه

زمانی که کف خانه خود را با چوب ها و پارکت های رنگ روشن بپوشانید ، نور طبیعی خانه خود را تامین می کنید. وقتی رنگ کف و دیوار را با هم ترکیب کنید، خانه شما می درخشد.

منبع: اتاق

به "روش های نورپردازی که می توانید برای روشن کردن خانه های تاریک بهره ببرید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روش های نورپردازی که می توانید برای روشن کردن خانه های تاریک بهره ببرید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید