دیداراستاندارمازندران با خانواده علی اکبر یوسفی، قهرمان فوق سنگین کشتی فرنگی جهان در بابل

به گزارش وبلاگ اسبیکو، خبرگزاری خبرنگاران- احمد حسین زادگان، هزینه برای ورزش مازندران سرمایه ای است که دستاوردی بین المللی و مضاعف برای کشور به ارمغان می آورد .

دیداراستاندارمازندران با خانواده علی اکبر یوسفی، قهرمان فوق سنگین کشتی فرنگی جهان در بابل

به گزارش خبرنگاروبلاگ اسبیکودفترمازندران درساری،احمد حسین زادگان در دیدار با خانواده علی اکبر یوسفی، قهرمان فوق سنگین کشتی فرنگی جهان در بابل افزود: قهرمانان مازنی با کسب مدال های خوش رنگ طلا ثابت کرده اند که سرمایه گذاری برای ورزش استان زمینه ساز دستاوردهای ملی و بین المللی است .

وی افزود: هر مبلغی که در حوزه زیرساخت های ورزش مازندران هزینه شود در کوتاه مدت مردم لذت این سرمایه گذاری را خواهند چشید که مسابقات جهانی کشتی نروژ بخشی از این افتخارات است .

وی خاطرنشان کرد: شناسایی استعداد های نهفته کشتی مازندران یک امر ضروری است که دلسوزان این ورزش باید با جدیت بدنبال آن باشند تا جوانان خوب ورزشی ما به هرز نروند .

حسین زادگان گفت: هر چند آکادمی و خانه کشتی برای کشف استعدادها فعال می باشند اما فیزیک بدنی و هوش بالای جوانان مازنی این استان را به قطب کشتی جهان تبدیل کرده است که استعدادهای فراوان آن باید بیشتر شناسایی شوند .

وی در بخش دیگری به نقش خانواده های این ورزشکاران اشاره کرد و گفت: رسانه ها باید بیشتر زحمات خانواده های پهلوانان را در کنار مربیان آنان برجسته کنند چون نقش خانواده ها در قهرمانی و تداوم آن ممتاز می باشد .

استاندار مازندران از مسئولان شهرستانی که برای پیروزیت قهرمان علی اکبر یوسفی تلاش کردند، قدردانی کرد .

علی اکبر یوسفی فرنگی کار بابلی وزن 130 کیلوگرم با شکست کشتی گیر روسی در فینال مسابقات نخستین مدال طلای تاریخ سنگین وزن کشتی فرنگی ایران را در نروژ کسب کرد .

علی اکبر یوسفی با حضور در فینال نام خود را به عنوان نخستین فینالیست در سنگین وزن کشتی فرنگی ثبت کرد و با کسب مدال طلا به عنوان نخستین طلایی کشتی فرنگی در 60 سال گذشته در پیکارهای جهانی شگفتی ساز شد. در این وزن پیش از این بشیر باباجانزاده با کسب مدال برنز در جهانی 2011 استانبول پیروز به اولین و آخرین مدال سنگین وزن کشتی فرنگی در پیکارهای جهانی شده بود. در المپیک هم در سنگین وزن، کشتی ایران پیروز به کسب مدال نشده است .

منبع: خبرگزاری آریا

به "دیداراستاندارمازندران با خانواده علی اکبر یوسفی، قهرمان فوق سنگین کشتی فرنگی جهان در بابل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیداراستاندارمازندران با خانواده علی اکبر یوسفی، قهرمان فوق سنگین کشتی فرنگی جهان در بابل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید