دولت هند خروج اتباع خود از ایران را متوقف کرد

به گزارش وبلاگ اسبیکو، دادگاه عالی هند روز پنجشنبه با تصمیم دولت هند برای توقف خروج بیش از 800 تبعه هندی حاضر در ایران و به کارگیری سیاست انتظار موافقت کرد.

دولت هند خروج اتباع خود از ایران را متوقف کرد

به گزارش نشریه اکونومیک تایمز، یک شهفرایند هندی با ارائه درخواستی به دادگاه عالی هند، خواستار دخالت فوری دولت هند و بازگرداندن شهفرایندان هندی از ایران شده بود.

اما پس از آنکه دولت هند گفت تمام اقدامات لازم برای اتباع هندی در ایران انجام می شود و مقامات ایران به خوبی از این افراد مراقبت می کنند، دادگاه عالی با این دادخواست مخالفت کرد.

توشار مهتا وکیل دولت هند در دادگاه عالی گفت: پس از لغو شدن پرواز ها به دلیل شیوع ویروس کرونا، حدود 850 زائر هندی در شهر قم در ایران باقی ماندند. دولت هند تعدادی از این افراد را از ایران خارج کرد. ایران بهترین امکانات را در اختیار این افراد قرار داده است.

سانجی هاج در حمایت از دادخواست شهفرایند هندی در دادگاه عالی هند گفت که تعدادی از اتباع هندی حاضر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده اند و باید به هند بازگردانده شده و در کشور خود قرنطینه شوند.

اما دادگاه عالی هند ضمن رد این دادخواست گفت که با موضع دولت مرکزی در خصوص اتباع هندی در ایران موافق است.

هند پیش از این اعلام کرده بود که شهفرایندان خود را پس از انجام آزمایش کرونا از ایران خارج خواهد کرد. این کشور همچنین گفت که ابتدا افرادی که جواب آزمایش کرونای آنها منفی باشد به هند منتقل خواهند شد. اما با توقف کامل پرواز ها به هند به دستور دولت این کشور، این فرایند متوقف شد.

در آغاز شیوع ویروس کرونا در شهر ووهان در استان هوبی چین، هند حدود 800 شهفرایند خود را از این کشور خارج کرد.

در یک ماه گذشته هند شهفرایندان خود را از کشورهایی چون ایتالیا، آمریکا و فرانسه خارج کرده است.

منبع: انتخاب

منبع: چمدان

به "دولت هند خروج اتباع خود از ایران را متوقف کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دولت هند خروج اتباع خود از ایران را متوقف کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید