دیدگاه بسیار نزدیکی با ایران درباره نحوه از سرگیری مذاکرات و نتایج ملموس آن داریم

به گزارش وبلاگ اسبیکو، معاون وزیر خارجه روسیه بعد از ملاقات با علی باقری با بیان این که ایران و روسیه به همکاری سازنده خود ادامه می دهند، گفت: هر دو کشور دیدگاه بسیار نزدیکی در مورد نحوه از سرگیری مذاکرات و نتایج ملموس تبادل نظر ها دارند.

دیدگاه بسیار نزدیکی با ایران درباره نحوه از سرگیری مذاکرات و نتایج ملموس آن داریم

به گزارش گروه سیاسی وبلاگ اسبیکو، سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه و نماینده این کشور در مذاکرات وین که امروز (آدینه) در مسکو میزبان علی باقری معاون سیاسی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران بود، بعد از دیدارش با باقری که حدود سه ساعت به طول انجامید، در گفت وگویی گفت: هر دو کشور دیدگاه بسیار نزدیکی در مورد نحوه از سرگیری مذاکرات و نتایج ملموس تبادل نظر ها دارند.

وی اضافه کرد: ایران و روسیه براساس منافع مشترک و اصول و قواعد بین المللی به همکاری سازنده ادامه می دهند و هرگونه اقدام غیرقانونی از نظر روسیه غیرقابل پذیرش است.

لازم به ذکر است، سرگئی ریابکوف در گفت وگویی با خبرگزاری صدا و سیما نیز روابط ایران و مسکو را فراتر از دو همسایه خواند و اضافه کرد: ایران و روسیه فقط دو کشور همسایه نیستند، بلکه دو شریک و دوست نزدیک در صحنه بین المللی هستند و به همین دلیل است که مناسبات ایران و روسیه در همه زمینه ها به سرعت رو به توسعه است.

علی باقری به دعوت ریابکوف و به منظور به اشتراک گذاشتن دیدگاه های ایران درباره اقتضائات و الزامات دور نو تبادل نظر ها برای لغو تحریم های غیرقانونی و ظالمانه با روسیه، شب گذشته (آدینه) و پس از سفر به بروکسل برای دیدار با انریکه مورا معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا وارد مسکو شد و پیش از دیدار با ریابکوف با میخائیل بوگدانف نماینده ویژه پوتین در امور خاورمیانه و شمال آفریقا و بعلاوه معاون وزیر خارجه روسیه دیدار کرد.

براساس توافق باقری و مورا قرار است پیش از انتها ماه نوامبر مذاکرات ایران و گروه 1+4 (آلمان، فرانسه، روسیه، چین و انگلیس) شروع گردد و تاریخ دقیق آن هفته آینده اعلام خواهد شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "دیدگاه بسیار نزدیکی با ایران درباره نحوه از سرگیری مذاکرات و نتایج ملموس آن داریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیدگاه بسیار نزدیکی با ایران درباره نحوه از سرگیری مذاکرات و نتایج ملموس آن داریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید