خبرنگاران کشاورزان ایذه ای 15 میلیارد خسارت دیدند

به گزارش وبلاگ اسبیکو، اهواز - خبرنگاران - مدیرجهاد کشاورزی ایذه گفت: آبگرفتگی مزارع در ایذه ناشی از بارش باران حدود 15 میلیارد ریال خسارت به کشاورزان این شهرستان وارد کرد.

خبرنگاران کشاورزان ایذه ای 15 میلیارد خسارت دیدند

مصطفی هنرمندیان روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار وبلاگ اسبیکو خاطرنشان کرد: اوایل هفته گذشته شاهد بارش 60 میلیمتری باران در ایذه بودیم که به واسطه آن حدود هزار هکتار از زمین های کشاورزی ایذه دچار خسارت شدند.

وی اضافه نمود: از این مقدار 800 هکتار گندم، 100 هکتار کلزا و 100 هکتار جو بوده است و خسارت 50 درصدی به آنها وارد شده است.

وی گفت: با بارش باران تمام آب های سطحی ناشی از بارندگی و روان آب های ارتفاعات اطراف تالاب میانگران به این محل می ریزند و این امر باعث آب گرفتگی مزارع حاشیه آن شد.

مدیر جهاد کشاورزی ادامه داد: باید برای دفع آب های سطحی ایذه فکری کرد زیرا کشاورزان در این میان دچار بیشترین آسیب می شوند؛زمین های کشاورزی آسیب دیده همگی در اطراف تالاب میانگران قرار دارند.

وی بر لزوم بیمه کردن مزارع و محصولات کشاورزی تاکید کرد و گفت: متاسفانه با وجود برگزاری کلاس های توجیهی فراوان در نقاط مختلف شهرستان، همچنان کشاورزان برای بیمه محصولات خود اقبالی نشان نمی دهند، این در حالی ست که با مصوبه امسال فقط به کشاورزانی که مزارع خود را بیمه کرده باشند خسارت پرداخت می شود.

وی اضافه نمود: البته یکی از مسایل مهم در رغبت نداشتن کشاورزان به بیمه مزارع خود، سابقه بد بیمه در سالیان گذشته است زیرا خسارت کشاورزان به درستی پرداخت نمی شد ولی این مساله اکنون برطرف شده است.

در شهرستان ایذه حدود 55 هزار از زمین های کشاورزی به کشت پاییزه گندم، جو و کلزا اختصاص یافته است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران کشاورزان ایذه ای 15 میلیارد خسارت دیدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کشاورزان ایذه ای 15 میلیارد خسارت دیدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید