خبرنگاران داشتن خواهر یا برادر،تک فرزندان را اجتماعی می نماید

به گزارش وبلاگ اسبیکو، تهران- خبرنگاران- یک متخصص اعصاب و روان گفت: داشتن خواهر و برادر قدرت انعطاف و سازگاری را در تک فرزندان تقویت می نماید و کودک را از خودمحوری به اجتماعی شدن سوق می دهد.

خبرنگاران داشتن خواهر یا برادر،تک فرزندان را اجتماعی می نماید

فربد فدایی روز آدینه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی وبلاگ اسبیکو در خصوص مزایای چند فرزندی و معایب تک فرزندی، اضافه نمود: از مهمترین آثار دیگر داشتن خواهر و برادر برای تک فرزندان احساس حمایت اجتماعی و امنیت است، گاه تولد فرزند دوم برای فرزند اول با احساس حسادت و رقابت همراه می گردد، اما این احساس کوتاه مدت و طبیعی است که با گذشت زمان به تدریج برطرف می گردد.

وی ادامه داد: همچنین حضور خواهر و برادر برای تک فرزندان در مجموع سبب رشد و پیشرفت شناختی، عاطفی و همچنین آماده سازی برای ایفای نقش های دوران بزرگسالی می گردد.

فدایی گفت: تک فرزندی، خودمحوری را در بچه ها و نوجوانان افزایش می دهد. آدمی به عنوان یک موجود اجتماعی در درون خانواده به عنوان مهمترین نهاد اجتماعی، ارتباطات و تعاملات اجتماعی را فرامی گیرد.

وی اضافه نمود: حضور خواهر و برادر در این ساختار (خانواده) به طور حتم فراگیری این ارتباطات اجتماعی را تقویت و فرزند را برای انجام وظایف نقش آماده می نماید.

این متخصص اعصاب و روان اضافه نمود: در یک خانواده، والدین احساسات، عواطف و نیازهای کودک را درک و به سرعت برطرف می نماید، این امر سبب عدم گفت وگو و شرح برای برطرف نیازها در فرزند می گردد.

وی ادامه داد: بنابراین کودک ضرورت درخواست و بازگو کردن احتیاجات فردی و اجتماعی را درک نمی نماید و در برقراری ارتباط با دیگران در دیگر ساختارهای اجتماعی با مشکل روبه رو می گردد.

این متخصص اعصاب و روان اعلام کرد: تک فرزندان اما در سطح اجتماعی مهدکودک و مدرسه، برقراری تعاملات اجتماعی با همسالان را دیرتر فرامی گیرند. به دلیل گذران ساعات طولانی تک نفره در منزل احساس تنهایی نموده و گاه انزواطلب می شوند.

فدایی اضافه نمود: گاه نیز با بهره گیری از قوه تخیل دوستان خیالی خلق می نمایند و به سبب انجام بازی های تک نفره گوشه گیری نسبی می یابند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران داشتن خواهر یا برادر،تک فرزندان را اجتماعی می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران داشتن خواهر یا برادر،تک فرزندان را اجتماعی می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید