جایگاه دوم کشوری استان اصفهان در زمینه ارائه خدمات الکترونیک

به گزارش وبلاگ اسبیکو، مدیرکل فناوری اطلاعات و شبکه دولت استانداری اصفهان گفت:استان اصفهان از نظر ارائه خدمات الکترونیک بین سایر استان ها رتبه دوم کشور را دارد.

جایگاه دوم کشوری استان اصفهان در زمینه ارائه خدمات الکترونیک

وبلاگ اسبیکو اصفهان - محسن مهربانی گفت: تا به امروز حدود 900 خدمت الکترونیک بر بستر مرکز ملی تبادل اطلاعات ارائه شده است که بخش زیادی از این خدمات الکترونیک از جمله احراز هویت بر خط و کد پستی به شبکه دولت در استان اضافه شده است و به همه دستگاه های اجرایی ارائه می گردد.

استان اصفهان در حال حاضر از نظر ارزیابی های توسعه ای زیرساختی فناوری اطلاعات در جایگاه پنجم کشوری قرار گرفته است.

به گفته او برخی از خدمات در سطح اطلاع رسانی انجام می گردد که می توان آن ها را هم به صورت الکترونیکی در نظر بگیریم.

دولت الکترونیک به معنای اطلاع رسانی و ارائه خدمت به موقع، دقیق و کارا در همه ساعت های شبانه روز به وسیله وسایل ارتباطی شامل تلفن، اینترنت و شبکه های اجتماعی است که به کارگیری آن در بخش های مختلف دولت برای افزایش بهره وری و ارتقای سطح خدمات رسانی بوده و مهمترین نتیجه آن، افزایش رضایت مردم و پیشگیری از بروز فساد است.

دولت الکترونیک به عنوان بستر و فرآیند مدیریت بدون کاغذ در حکومت مطرح است و در آن بسیاری از ارتباطات بین اداره ها (با هم و با مردم) به وسیله کانال های چند رسانه ای صورت می گیرد.

این فرایند باعث می گردد همه شهروندان، شرکت های تجاری، سازمان های دولتی و کارمندان دولت به وسیله وب سایت ها در شبکه اینترنت و بدون محدودیت مکانی و زمانی به اطلاعات و خدمات دولتی دسترسی پیدا نمایند.

منبع:ایرنا

م

وبلاگ اسبیکو اصفهان اصفهان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "جایگاه دوم کشوری استان اصفهان در زمینه ارائه خدمات الکترونیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جایگاه دوم کشوری استان اصفهان در زمینه ارائه خدمات الکترونیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید