تنش در روابط برلین و مسکو ، اخراج چهار دیپلمات از آلمان و روسیه

به گزارش وبلاگ اسبیکو، جنگ دیپلماتیک میان آلمان و روسیه پس از قتل یک شهروند چچنی در برلین اوج گرفت و وزارت امور خارجه روسیه اعلام نمود به تلافی اقدام برلین در اخراج دو دیپلمات روس، دو دیپلمات آلمانی را از خاک این کشور اخراج می نماید.

تنش در روابط برلین و مسکو ، اخراج چهار دیپلمات از آلمان و روسیه

به گزارش وبلاگ اسبیکو به نقل از مسکو تایمز، در پی کشته شدن یک شهروند چچنی در برلین و درخواست مقام های قضایی آلمان از مسکو برای همکاری در روشن شدن زوایای تاریک این پرونده، روسیه از همکاری با آلمان خودداری کرد. بازپرس های آلمانی معتقدند روس ها در قتل این تبعه چچنی در خاک آلمان مشارکت داشته اند و حتی رئیس جمهوری روسیه روز گذشته بیان کرد مقتول یک فرد جنایتکار و خونریز بوده است.

ولادیمیر پوتین در نشست خبری مشترک با سران آلمان، فرانسه و اوکراین در پاریس درباره مرگ زلیم خان خانگوشویلی (با اصالت گرجستانی) در ماه اوت گذشته در پارکی در برلین گفت: فقط در یکی از جنایت هایی که او در آن دست داشت، 98 نفر کشته شدند. او یکی از کسانی بود که بمبگذاری در مترو مسکو را سازمان دهی نموده بودند. خانگوشویلی 40 ساله به ضرب گلوله از پای درآمده بود.

پس از اقدام برلین در اخراج دیپلمات های روس، وزارت امور خارجه روسیه روز پنجشنبه سفیر آلمان را فراخواند و مراتب اعتراض شدید خود را از این اقدام به وی بیان کرد. روس ها به دو دیپلمات آلمانی یک هفته فرصت داده اند خاک روسیه را ترک نمایند. آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان هم از پوتین خواسته بود برای یافتن متهمان اصلی پرونده قتل خانگوشویلی با برلین همکاری کند.

منبع: همشهری آنلاین

به "تنش در روابط برلین و مسکو ، اخراج چهار دیپلمات از آلمان و روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تنش در روابط برلین و مسکو ، اخراج چهار دیپلمات از آلمان و روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید