تلاشها برای بازگشایی در کاروانسرای باغ شیخ ساوه بر روی گردشگران ادامه دارد

به گزارش وبلاگ اسبیکو، ایرنا/ براساس آخرین اخبار منتشر شده، تلاشها برای بازگشایی در کاروانسرای باغ شیخ ساوه بر روی گردشگران ادامه دارد.

تلاشها برای بازگشایی در کاروانسرای باغ شیخ ساوه بر روی گردشگران ادامه دارد

مصطفی مرزبان مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی با اشاره به ثبت دنیای کاروانسرای باغ شیخ ساوه در لیست آثار یونسکو اظهار کرد: در این اثر دنیای از سوی مالکان بر روی گردشگران قفل شده و برای بازگشایی در حال پیگیری و تعامل با مالک این بنا هستیم.

وی افزود: در نظر داریم با همکاری ادارات، اهالی و دهیاران روستاهای احمدآباد و باغ شیخ جشنی را به مناسبت ثبت دنیای در 23 مهر امسال با حضور مردم منطقه برگزار و لوح ثبتی دنیای را به مالکان تقدیم کنیم.

مرزبان با اشاه به اینکه تا به امروز نشستهای مختلفی برای رفع اختلافات حقوقی بین مالکان با همکاری فرمانداری برگزار شده، اضافه نمود: امید است به زودی با بخش خصوصی این مشکل رفع گردد تا با گشایش درها، کاروانسرا آماده بازدید عموم و علاقمندان گردد.

وی یادآور شد: این کاروانسرا با پیگیری های 2 ساله به عنوان یکی از آثار تاریخی دنیا در لیست یونسکو به ثبت رسیده و در سالهای گذشته در چندین مرحله با مشارکت مالک بنا مرمتهای اضطراری آن صورت گرفته است.

مرزبان ادامه داد: کاروانسرای باغ شیخ یا کاروانسرای عبدالغفار خان دومین اثر ثبت شده استان مرکزی در لیست دنیای است و ثبت دنیای این اثر تاریخی اتفاقی بسیار مهم برای استان و شهرستان ساوه است.

منبع: همگردی

به "تلاشها برای بازگشایی در کاروانسرای باغ شیخ ساوه بر روی گردشگران ادامه دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تلاشها برای بازگشایی در کاروانسرای باغ شیخ ساوه بر روی گردشگران ادامه دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید