تالاب های قم به اثر طبیعی ملی تبدیل شوند

به گزارش وبلاگ اسبیکو به نقل از اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم، رحمان دانیالی در کارگروه مشترک اداره کل حفاظت محیط زیست قم با این اداره کل گفت: تالاب بهشت معصومه و حوض سلطان با انواع پرندگان کمیابی و شرایط ویژه زیست محیطی قابلیت تبدیل شدن به اثر طبیعی ملی را دارند که باید با همکاری نهادهای مربوطه پیگیری گردد.

تالاب های قم به اثر طبیعی ملی تبدیل شوند

وی اضافه نمود: تالاب های استان قم برای گردشگران جذابیت بسیاری دارد از این رو برای استفاده از ظرفیت این تالاب ها نیازمند همکاری و تعامل نهادهای مختلف هستیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست قم با بیان اینکه معرفی اکوتوریسم و جاذبه های تاریخی و گردشگری قم لازم است، گفت: استان قم در حوزه اکوتوریسم پتانسیل خوبی دارد که بعضی از اینجاذبه ها که در استان وجود دارد بی بدیل است.

دانیالی اضافه نمود: حفاظت از منابع طبیعی و زیست محیطی باید برای مردم به عنوان یک فرهنگ نهادینه گردد تا با همکاری اقشار مختلف شاهد حراست و حفاظت از این منابع باشیم.

وی ادامه داد: مدیران گروه های گردشگری باید آموزش های زیست محیطی را پیگیری نمایند تا بتوانند دانسته های خویش را به مردم منتقل داده و در معرفی اکوتوریسم قم نقش تأثیرگذاری ایفا نمایند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست قم اضافه نمود: در جمع آوری اطلاعات گردشگری، برپایی نمایشگاه ها جهت معرفی جاذبه های گردشگری و تاریخی قم نیز می توان از ظرفیت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم بهره مند شد.

وی ادامه داد: امضای تفاهمنامه مشترک با اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم و سایر نهاد های اجرایی استان می تواند در پیش برد اهداف زیست محیطی و جاذبه های گردشگری قم تاثیرگذار باشد.

گردشگری مسئولانه در قم تقویت گردد

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم نیز در این جلسه گفت: فرهنگسازی و تبلیغات در سطح شهر باعث می گردد تا مردم با حس مسولیت پذیری نسبت به محیط زیست و منابع طبیعی وارد مناطق شوند.

سید احمد وحیدی اضافه نمود: در صورتی که بحث های آموزشی به مسئولان تورهای گردشگری استمرار پیدا کند این افراد می توانند نقش تأثیرگذاری بر روی گردشگران و دوستداران طبیعت داشته باشند.

وی با بیان اینکه برگزاری تورهای طبیعت گردی برای مدیران استان لازم است، گفت: این تور ها برای آشنایی مدیران استان قم از مناطق نمونه گردشگری و طبیعت استان مفید است تا از نزدیک وارد مباحث اجرایی شوند.

تهیه بسته فرهنگی از جاذبه های گردشگری و آثار تاریخی قم

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم اضافه نمود: این اداره کل بسته فرهنگی از جاذبه های گردشگری و آثار تاریخی قم تهیه نموده است که می تواند در اختیار مسئولان استانی قرار دهد تا با تعامل نهادهای مربوطه در تأمین زیرساخت های گردشگری اقدامات لازم را انجام دهد.

وی با بیان اینکه طرح طبیعت گردی و گردشگری توسط این اداره کل آماده شده است، گفت: این طرح در صورت تأیید نهادهای مربوطه به صورت پایلوت در باغ های روستاهای استان اجرایی می گردد تا بازخورد فرهنگی آن در بین اقشار مختلف مورد آنالیز قرار گیرد.

وحیدی اضافه نمود: معرفی مناطق گردشگری قم نیازمند همکاری دستگاه های مختلف استان است تا در حیطه خود به فرهنگ گردشگری و زیست محیطی استان یاری نمایند.

وی ادامه داد: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم با امضای تفاهمنامه با نهادهای مختلف از جمله اداره کل محیط زیست، آماده همکاری متقابل در ارائه اطلاعات کامل از جاذبه های گردشگری و تاریخی استان و برپایی نمایشگاه ها جهت معرفی ظرفیت های گردشگری در سطح ملی است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "تالاب های قم به اثر طبیعی ملی تبدیل شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تالاب های قم به اثر طبیعی ملی تبدیل شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید