تاریخ عرضه کنسول Atari VCS اعلام شد

به گزارش وبلاگ اسبیکو، آتاری از جمله قدیمی ترین کنسول های بازی موجود است که هواداران بسیار زیادی در سراسر جهان دارد. عرضه دوباره کنسول نینتندو کلاسیک و موفقیت آن باعث شد تا مدیران شرکت آتاری اس ای به فکر زنده کردن کنسول قدیمی بیفتند و آن را با اسم Atari VCS رونمایی نمایند. این کنسول که بر اساس آتاری 2600 ساخته شده، قرار است روز 25 خرداد به صورت رسمی وارد بازار گردد.

تاریخ عرضه کنسول Atari VCS اعلام شد

کنسول آتاری وی سی اس از جدیدترین بازی های روز پشتیبانی خواهد نمود و پس از چندین بار تأخیر، بالاخره روز 25 خرداد به بازار عرضه خواهد شد. این کنسول نوستالژیک ابتدا با عنوان آتاری باکس شناخته می شد و به گفته توسعه دهندگان، ساخت آن سال ها طول کشیده است. قرار بود که کنسول همان 2017 عرضه گردد اما تاریخ عرضه به تابستان 2018 تغییر پیدا کرد. پس از آن بود که از تأخیر دوباره مطلع شدیم و فهمیدیم که توسعه دهندگان به دنبال ارتقاء سخت افزاری آن هستند و به این زودی وارد بازار نمی گردد.

توسعه کنسول Atari VCS با مسائل متنوعی دست وپنجه نرم نموده است. معمار ارشد کنسول چند ماه پیش از پروژه استعفا کرد و دلیل آن را پرداخت نشدن حق الزحمه از سوی آتاری مطرح نمود. او گفته بود که آتاری به مدت 6 ماه، هیچ حق الزحمه ای به وی پرداخت ننموده و او مجبور به ترک پروژه شده است. آتاری آن موقع به صحبت های بیان شده واکنش نشان داد و اذعان کرد که کنسول در عمق مراحل فراوری قرار گرفته است و نباید نگران آینده کنسول بود.

همه گیری کرونا باعث شد تا تمامی برنامه های آتاری به هم خورد و تاریخ عرضه نهایی بار دیگر به تعویق افتد. انتشار این اخبار باعث شد تا هواداران آتاری از آن سرد شوند وعده ای باور داشتند که ساخت این کنسول درنهایت لغو خواهد شد. پس از مدت ها تأخیر، کنسول آتاری وی سی اس روز 15 خرداد در فروشگاه ها عرضه خواهد شد.

درباره کنسول و مشخصات آن باید بگوییم که اجرای بازی های قدیمی در کنار بازی های مدرن از جمله ویژگی های مهم آن است. استفاده از پردازنده و کارت گرافیک شرکت AMD باعث شده تا کنسول توانایی اجرای بازی ها باکیفیت اچ دی را داشته باشد. استفاده از دسته قدیمی و آشنای آتاری از دیگر ویژگی های جالب این کنسول است که این بار با نورپردازی ال ای دی مزین شده است. پشتیبانی از 8 گیگابایت حافظه DDR4 باعث شده تا این کنسول مسئله ای هنگام اجرای بازی ها نداشته باشند.

آتاری وی سی اس از سیستم عامل لینوکس استفاده می نماید که انتخاب عجیبی برای یک کنسول بازی است اما به نظر می رسد که آتاری توانسته بازی های خود را روی چنین سیستم عاملی پیاده کند. بیشتر بازی های ارائه شده، حالت آرکید خواهند داشت اما پشتیبانی از بازی های روز کامپیوتر هم توسط این کنسول انجام خواهد شد. قابلیت استریم بازی های روز کامپیوتر، باعث شده تا عده زیادی آن را یک کامپیوتر کوچک بنامند. مایکل آرتز، مدیر ارشد عملیاتی آتاری در خصوص قابلیت های جذاب کنسول Atari VCS می گوید:

کنسول آتاری وی سی اس در دو نسخه جداگانه منتشر خواهد شد. نسخه پایه که 300 دلار قیمت دارد، تنها شامل کنسول اصلی می گردد اما نسخه گران تر باقیمت 400 دلار، همراه دودسته مخصوص به همراه یک سری لوازم جانبی دیگر خواهد بود. هر دو نسخه همراه با کلکسیونی از 100 بازی خاطره انگیز به فروش می فرایند و خوشبختانه از روز 15 خرداد، قادر به خرید آن از فروشگاه های سراسر دنیا خواهید بود.

منبع: Games Industry

منبع: دیجیکالا مگ

به "تاریخ عرضه کنسول Atari VCS اعلام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاریخ عرضه کنسول Atari VCS اعلام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید