در پی راه حل مسائل واقعی و اصلی صنعت گردشگری در بخش دولتی و خصوصی هستیم

به گزارش وبلاگ اسبیکو، ایرنا/ براساس خبرهای واصله، در پی راه حل مسائل واقعی و اصلی صنعت گردشگری در بخش دولتی و خصوصی هستیم.

در پی راه حل مسائل واقعی و اصلی صنعت گردشگری در بخش دولتی و خصوصی هستیم

ظرفیت های فرهنگی، طبیعی و تمدنی، ایران را در بحث دنیاگردی در دسته کشورهای متمایز و مهم دنیا قرار داده است، از همین رو با هدف آسیب شناسی جدی مباحث کلان حوزه گردشگری و میراث فرهنگی در سال های ابتدایی گام دوم انقلاب اندیشکده مطالعات دنیاگردی و میراث دانشگاه امام صادق (ع) از اواخر تیر 1401 با حضور جمعی از اساتید دانشگاه و دانشجویان، مدیران حوزه فرهنگی و گردشگری کشور گشایش یافت.

شهاب طلایی درباره تشکیل اندیشکده دنیاگردی و میراث دانشگاه امام صادق (ع) گفت: ورود دانشگاه امام صادق (ع) به موضوع گردشگری از سر دغدغه و حل مساله و از جنس اندیشکده ای است یک تجربه ای پشت این کار وجود دارد که تجربه زیسته کارشناسی و سیاست گذاری در این حوزه در مراکز پژوهشی است.

وی اضافه کرد: اندیشکده مطالعات دنیاگردی و میراث، اگرچه در دانشگاه امام صادق (ع) شکل گرفته، اما منحصر به این دانشگاه نیست، هر کسی که در این حوزه فعال است، تجربه اجرایی و مدیریتی دارد، از فعالان حوزه گردشگری در بخش اقتصاد گردشگری تا پژوهشگران و مدیران فعلی و سابق در این حوزه، می توانند برای حل مسائل و مسائل صنعت گردشگری یا در حوزه میراث فرهنگی نظریه و راه حل بدهند.

طلایی توضیح داد: ما در اندیشکده مسئولان را با این سوال روبرو می کنیم، اگر گردشگری قابل توسعه است؛ چگونه؟ اگر هم قابل توسعه نیست، چرا؟ این پرسشگری باید خوب بیان شود و خیلی خوب هم باید پاسخ داده شود. هر کدام هم الزامات اجرایی و قانونگذاری خود را دارد. کشور باید در سطح قانونگذاری و اجرا اختیارات و وظایف متولی این حوزه را بازبینی کند، اگر هم که قائل است و تمایل و اراده ای وجود دارد، چگونه انجام شدن آن را هم باید بیان کنند.

رئیس اندیشکده دنیاگردی و میراث دانشگاه امام صادق (ع) گفت: ما در پی راه حل مسائل واقعی و اصلی صنعت گردشگری در بخش دولتی و خصوصی هستیم و تلاش می کنیم این اندیشکده محل تضارب اندیشه هایی باشد که در حوزه توسعه گردشگری کشور بتوانند فعالانه دور یک میز بنشینند.

در حال احصای نظام مسائل گردشگری در سطوح مختلف هستیم

طلایی بیان کرد: معمولا در دنیا وزیران و مدیران بعد از اتمام مسئولیت خود کنار گذاشته نمی شوند، بلکه در اندیشکده ها تجارب مدیریتی، گره ها و مسائل خود را بیان می کنند، تا نفرات بعدی به این نوع چالش ها دچار نشوند یا به راحتی بتوانند از موانع و دست اندازها عبور کنند.

وی همچنین به تاثیر انقلاب اسلامی بر صنعت گردشگری اشاره کرد و گفت: در اندیشکده از زوایای مختلف، وجوه مختلف انقلاب اسلامی و گردشگری را بررسی می کنیم و در مورد تاثیر انقلاب اسلامی در جهت دهی به الگوی توسعه گردشگری کشور و نقش این پدیده در معرفی آرمان ها و اهداف انقلاب بحث خواهیم کرد.

رئیس اندیشکده دنیاگردی و میراث دانشگاه امام صادق (ع) توضیح داد: در حال حاضر در حال احصای نظام مسائل گردشگری در سطوح مختلف هستیم، با نخبگان این حوزه هم ارتباط برقرار کردیم و از آنها دعوت کردیم کمک کنند مسائل کلان حاکمیتی و مسائل خرد در بنگاه های خرد در حوزه گردشگری را احصا و روی آن کار کنیم.

وی گفت: در اندیشکده تلاش می کنیم تجربه کشور در مدیریت گردشگری را در چهار دهه گذشته بررسی کنیم که در دستگاه های دولتی و حاکمیتی یا نهادهای مختلف اعم از بنیاد مستضعفان یا مجموعه های وابسته به صندوق های تامین اجتماعی تا چه حد توانسته اند این حوزه را بهره ور و ارتقا دهند یا اینکه ورود دولت و حاکمیت به عرصه خدمات گردشگری درست است یا اشتباه؟ اینها پرسش های اساسی است که اندیشکده این ظرفیت را دارد اجماع فکری و اندیشه ای فرااندیشه ای، فراجناحی، فرادولتی ایجاد کند.

رئیس اندیشکده دنیاگردی و میراث دانشگاه امام صادق (ع) گفت: با تشکل ها و اصناف مختلف صنعت گردشگری از هتل ها، دفاتر خدماتی و تورگردان ها، راهنمایان گردشگری، کسب و کارها و استارتاپ ها و... ارتباط برقرار کردیم و مسائلی که با آن درگیر هستند مانند بحث مالیات، بیمه، قیمت حامل های انرژی، تسهیل مجوزها. البته این هم اندیشی ها و نتایج را دوره ای منتشر می کنیم.

منبع: همگردی

به "در پی راه حل مسائل واقعی و اصلی صنعت گردشگری در بخش دولتی و خصوصی هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در پی راه حل مسائل واقعی و اصلی صنعت گردشگری در بخش دولتی و خصوصی هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید