برگزاری رویداد بزرگ حکیم توس در آرامگاه فردوسی

به گزارش وبلاگ اسبیکو، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست آمده، برگزاری رویداد بزرگ حکیم توس در آرامگاه فردوسی صورت می پذیرد.

برگزاری رویداد بزرگ حکیم توس در آرامگاه فردوسی

حسین باغگلی، معاون شهردار و رئیس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد در مورد دهه حماسه ایران اسلامی و پاسداشت حکیم سخن، ابوالقاسم فردوسی اظهار کرد: با توجه به پیش رو بودن این مناسبت، اقدامات مختلفی از 24 اردیبهشت تا 3 خرداد پیش بینی شده است.

وی اضافه نمود: از مهمترین این اقدامات میتوان به فضاسازی شهری با بهره گیری از ابیات شاهنامه در موضوعات مختلف اجتماعی، فرهنگی و بعلاوه رویداد بزرگ حکیم توس در آرامگاه فردوسی اشاره نمود. در این رویداد نگاه محتوایی به شاهنامه خواهیم داشت. علاوه بر این یک نمایش همراه با سرود و نقالی، با حضور هنرمندان مختلف و شعرخوانی نیز پیش بینی شده است.

باغگلی ادامه داد: علاقمندان برای شرکت در این رویداد فرهنگی و هنری می توانند با ارسال عدد 8 به سرشماره 1000108 لینک ثبت نام را دریافت نمایند.

وی اعلام کرد: در کنار پاسداشت و گرامیداشت شاهنامه تلاش نموده ایم اشاره ای به رشادت ها و دستاوردهای ملت ایران که توام با ایثارگری های بسیار بوده با ابیاتی از حکیم فردوسی داشته باشیم.

باغگلی اضافه نمود: از جمله اشعار استفاده شده، میتوان به بیا تا دنیا را به بد نسپریم/ به تلاش همه دست نیکی بریم، نخوانند بر ما کسی آفرین/ چو ویران بود بوم ایران زمین، چو ایران نباشد، تن من مباد/ در این بوم و بر، زنده یک تن مباد و...اشاره نمود.

رئیس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد اعلام کرد: در روزهای 25 و 26 اردیبهشت به علت همزمانی با سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) ویژه برنامه ای در توس نخواهیم داشت. تلاش ما بر این بوده که از این رویداد برای تقویت اعتماد به نفس و اتحاد و انسجام ملی استفاده کنیم.

منبع: همگردی

به "برگزاری رویداد بزرگ حکیم توس در آرامگاه فردوسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری رویداد بزرگ حکیم توس در آرامگاه فردوسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید