ایده جالب شهردار سنندج برای ساماندهی سگ های ولگرد ، استفاده از صندوق های خیریه برای نگهداری سگ ها

به گزارش وبلاگ اسبیکو، شهردار سنندج از برنامه ریزی برای ایجاد صندوق های خیریه به یاری مؤسسات و سازمان های مردم نهاد به منظور نگهداری و درمان سگ های ولگرد در سطح شهر اطلاع داد.

ایده جالب شهردار سنندج برای ساماندهی سگ های ولگرد ، استفاده از صندوق های خیریه برای نگهداری سگ ها

به گزارش وبلاگ اسبیکو، جولان سگ های بلاصاحب در کوچه ها، خیابان ها و پارک های سطح شهر چند ماهی است به یک معضل جدی در سنندج تبدیل شده است. سیدانور رشیدی، شهردار سنندج در رابطه با این موضوع که آیا برنامه ای برای ساماندهی جولان سگ های ولگرد از سطح شهر دارد؟، گفت: جمع آوری سگ های بلاصاحب مطالبه ای به حق از سوی افکار عمومی بوده و در گزارشات این رسانه و فضای مجازی مطرح شده است.

شهردار سنندج با اشاره به اینکه بنده خود را مقید به افکار عمومی، دین مقدس اسلام و اخلاق انسانی دانسته و به این مسائل توجه ویژه دارم، توضیح داد: بنده نسبت به جولان سگ های ولگرد همانند معتادان متجاهر ناراحت بوده و دغدغه مند ساماندهی این مسائل هستم اما قطعاً برخورد قهریه و کشتن سگ ها را روش صحیحی نمی دانم.

بیشتر بخوانید: مردم خواهان برخورد با سگ گردانی در پارک ها هستند

حمله سگ ولگرد به یک شهروند در دماوند

او با بیان اینکه در کنار بسیاری از شهروندان که خواهان ساماندهی سگ های ولگرد هستند، افرادهایی نیز هوادار حقوق حیوانات و به مسائل زیست محیطی توجه می نمایند، اضافه نمود: جمع آوری سگ های ولگرد به صورت بی رویه، باعث رشد حیوانات دیگر همانند موش و ... خواهد شد، بنابراین باید این تعادل را حفظ کنیم.

رشیدی از فعالیت سازمان پسماند و تیم های زنده گیر سگ های ولگرد در سطح شهر سنندج اطلاع داد و اعلام کرد: تعداد سگ های بلاصاحب در شهر نسبت به سالیان گذشته رشد و زاد و ولد داشته اند که نسبت به امکانات کنونی تعدادشان زیاد است، اما در حال توسعه فضا و افزایش تیم های زنده گیری هستیم.

او با اذعان به اینکه نگهداری سگ های ولگرد برای شهرداری هزینه بردار است، اظهار کرد: عقیم سازی و نگهداری هر سگ ولگرد یک میلیون تا 1.5 میلیون تومان هزینه دارد و در این در حالی ست که علی رغم وجود فضای نگهداری لازم، تأمین این اعتبار ویژه عقیم سازی، نگهداری و درمان در توان اقتصادی شهرداری سنندج نیست.

شهردار سنندج از برنامه ریزی برای ایجاد صندوق های خیریه به یاری مؤسسات و سازمان های مردم نهاد به منظور در نگهداری و درمان سگ های ولگرد در سطح شهر اطلاع داد و اعلام کرد: نسبت به جولان سگ های ولگرد در سطح شهر بی توجه نیستیم اما روش کشتن سگ ها را انتخاب نکرده و طبق روال علمی پیش خواهیم رفت.

منبع: همشهری آنلاین

به "ایده جالب شهردار سنندج برای ساماندهی سگ های ولگرد ، استفاده از صندوق های خیریه برای نگهداری سگ ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایده جالب شهردار سنندج برای ساماندهی سگ های ولگرد ، استفاده از صندوق های خیریه برای نگهداری سگ ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید