انفجار مهمات در کرمانشاه قربانی گرفت

به گزارش وبلاگ اسبیکو، فرماندار گیلانغرب از کشته شدن یک نفر در انفجار مهمات به جامانده از دوران جنگ تحمیلی در این شهرستان خبر داد.

انفجار مهمات در کرمانشاه قربانی گرفت

به گزارش وبلاگ اسبیکو، وحید محمد فرماندار گیلانغرب در استان کرمانشاه گفت: بعد از ظهر روز گذشته عوامل انتظامی پاسگاه گورسفید در منطقه کاسه کبود تنگ کورک در دامنه ضلع جنوب شرقی کوه بازی دراز اعلام کردند که انفجار مواد منفجر نشده باقیمانده از جنگ جان یک نفر مرد 70ساله را گرفت.

وی گفت: بلافاصله تیم عملیاتی جمعیت هلال احمر شهرستان گیلانغرب با هماهنگی استان کرمانشاه جهت پشتیبانی و ایمن سازی به محل حادثه اعزام شدند.

فرماندار گیلانغرب گفت: نیروهای نظامی و انتظامی تا سرانجام عملیات در محل حادثه حضور داشتند و جسد متوفی نیز از طریق عوامل امدادی به سردخانه منتقل شد.

با گذشت سال ها از سرانجام جنگ تحمیلی، مرزنشینان منطقه ها غربی استان کرمانشاه همانند ساکنان سایر منطقه ها مرزی همچنان قربانی مین های خاموش و انفجار مهمات عمل نکرده هستند.

جشن پاکسازی 700 هزار هکتار از زمین های آلوده به مین استان کرمانشاه بهمن ماه سال 91 با حضور مسوولان برگزار گشت اما با این وجود از آن زمان تا به امروز چند مورد برخورد خودرو یا انسان با مین های به جای مانده از زمان جنگ تحمیلی در نواحی مرزی این استان مشاهده شده است.

با وجود تلاش بی وقفه نیروهای پاکسازی میدان های مین، تا به امروز تعدادی از مردم منطقه ها مرزی استان کرمانشاه به ویژه مرزداران، عشایر و نیروهای پاکسازی زمین های آلوده به مین در اثر برخورد و یا انفجار مین و مهمات به جا مانده از دوران جنگ تحمیلی شهید، جانباز، مجروح و معلول شده اند.

گیلانغرب در غرب کرمانشاه بیش از 72هزار نفر جمعیت دارد.

منبع: همشهری آنلاین

به "انفجار مهمات در کرمانشاه قربانی گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انفجار مهمات در کرمانشاه قربانی گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید