انتقاد نمایندگان مجلس انگلیس از سکوت جانسون برابر سرکوب اعتراضات در آمریکا

به گزارش وبلاگ اسبیکو، چهل نماینده مجلس انگلیس از دولت این کشور خواستند اقدامات کاخ سفید جهت سرکوب اعتراضات ضدنژادپرستی در آمریکا را محکوم کند.

انتقاد نمایندگان مجلس انگلیس از سکوت جانسون برابر سرکوب اعتراضات در آمریکا

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ اسبیکو، شماری از نمایندگان مجلس انگلیس از سکوت بوریس جانسون نخست وزیر این کشور در قبال نحوه برخورد با معترضان در آمریکا انتقاد کردند.

به نوشته روزنامه ایندیپندنت، چهل نماینده حزب لیبرال دموکرات در مجلس انگلیس در نامه ای خطاب به جانسون هشدار دادند: ساکت ماندن برابر با همدست بودن با عوامل سرکوب اعتراضات ضدنژادپرستی در آمریکا است.

این نمایندگان از جانسون درخواست کردند، با انتشار بیانیه ای علنی، زبان خطرناک و تمجید از خشونت از سوی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا را محکوم کند.

در این نامه آمده است: بریتانیا به عنوان یکی از نزدیک ترین متحدان آمریکا، این وظیفه اخلاقی را دارد زمانی که آزادی ها و حقوق مردم آمریکا مورد حمله قرار می گیرند زبان به سخن بگشاید. تا به امروز 9 روز از آغاز این اعتراضات می گذرد و شما و وزرایتان ساکت مانده اید.

این نمایندگان افزودند: امتناع دولت بریتانیا از محکوم کردن رفتار رئیس جمهور آمریکا شرم آور است. از زمان قتل جورج فلوید، دونالد ترامپ به طور فزاینده ای از لفاظی های خشن برای پاسخ به اعتراضات علیه بی عدالتی نژادی و قساوت پلیس استفاده کرده است.

این نامه با اشاره به حملات اجرا شده علیه روزنامه نگاران و استفاده از اقدام نظامی برای سرکوب معترضان در آمریکا می افزاید دولت انگلیس باید رفتارهای رئیس جمهور آمریکا علیه مردم و وبلاگ اسبیکو را با قوی ترین لحن محکوم کند.

جانسون روز چهارشنبه بدون انتقاد از ترامپ به دلیل سرکوب معترضان آمریکایی، به این نکته بسنده کرد که گرچه مردم حق برگزاری اعتراضات را دارند اما این اعتراضات باید به شیوه ای قانونی برگزار شود.

او همچنین گفت کشته شدن جورج فلوید شهروند 46 ساله سیاهپوست آمریکا به دست افسر پلیس مینیاپولیس ایالت مینه سوتا، وحشتناک و غیرقابل بخشش و غیرموجه بوده است.

دوشنبه هفته گذشته فیلمی منتشر شد که نشان می داد یک افسر سفیدپوست زانویش را روی گردن یک مرد سیاه پوست گذاشته است. این حادثه به مرگ مظنون سیاه پوست که جورج فلوید نام داشت و همچنین به آغاز تظاهرات هایی علیه تبعیض نژادی منجر شد.

تجمعات اعتراضی علیه قتل فلوید از سه شنبه شب در شهر مینیاپولیس آغاز شده و تدریجاً به دیگر نقاط آمریکا و حتی دیگر کشورها نظیر انگلیس و فرانسه نیز کشیده شد.

تا کنون نزدیک به ده هزار نفر در اعتراضات ضدنژادپرستی در آمریکا دستگیر و یازده شهروند جان خود را از دست داده اند.

ص

منبع: خبرگزاری فارس

به "انتقاد نمایندگان مجلس انگلیس از سکوت جانسون برابر سرکوب اعتراضات در آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقاد نمایندگان مجلس انگلیس از سکوت جانسون برابر سرکوب اعتراضات در آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید