افزایش چشمگیر مبتلایان جدید کرونا در انگلیس

به گزارش وبلاگ اسبیکو، نتایج یک آنالیز سالانه نشان می دهد که جذابیت زندگی در شهرهای اروپایی به شدت صندلی خود را در رتبه بندی جهانی به دلیل بحران کرونا از دست داده و شمار مبتلایان جدید در انگلیس هم با وجود آمار بالای واکسیناسیون افزایش چشمگیری داشته است.

افزایش چشمگیر مبتلایان جدید کرونا در انگلیس

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ اسبیکو، عواقب سیاسی، اجتماعی و مالی کرونا همچنان اروپا را درگیر خود نموده است.

بیش از 3 هزار ابتلای روزانه در آلمان

جدیدترین اخبار کرونا از اروپا حاکی از آن است که انستیتو رابرت کخ آلمان از ابتلای 3254 مورد جدید به کرونا در عرض 24 ساعت خبر داده و به این ترتیب نرخ مبتلایان به ازای هر 100 هزار نفر به 20.8 کاهش پیدا نموده است. در این مدت 107 نفر هم در اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند.

بر اساس اطلاعات انستیتو رابرت کخ آلمان 46.5 درصد شهفرایندان آلمانی در این اتحادیه حداقل یک بار علیه کرونا واکسینه شده اند. بر اساس اطلاعات انستیتو رابرت کخ آلمان 38.6 میلیون نفر حداقل یک دوز واکسن را دریافت نموده اند. 18.9 میلیون نفر هم کاملا علیه کرونا واکسینه شده اند. در مجموع 56.6 میلیون دوز واکسن در این کشور تزریق شده است.

ارتش انگلیس برای مقابله با شیوع ویروس هندی وارد عمل می گردد

در شمال غربی انگلیس هم با توجه به شیوع گسترده ویروس هندی یک اقدام تهاجمی با یاری تست های جمعی و واکسیناسیون شروع شده است. دولت در بعضی مناطق از ارتش برای آزمایش های منظم کرونا استفاده می نماید. در منچستر و بعضی مناطق دیگر از شهفرایندان بالای 18 سال خواسته شده که سریعا در تاریخ مقرر خود را واکسینه نمایند. شهرداران این مناطق از دولت درخواست کردند واکسن های بیشتری در اختیار آن ها قرار دهد.

افزایش چشمگیر مبتلایان جدید در انگلیس

گسترش ویروس هندی در انگلیس سبب افزایش چشمگیر مبتلایان جدید در این کشور شده است. در حالی که اخیرا تعداد مبتلایان به ازای هر 100 هزار نفر به 20 نفر رسیده بود دوباره این رقم به 46 افزایش پیدا نموده است.

کاهش اعتبار اروپا در بین شهفرایندان آلمانی

نتایج جدیدترین نظر سنجی نشان می دهد که بیشتر شهفرایندان آلمانی سیستم سیاسی در اروپا را ناقص ارزیابی می نمایند. بر این اساس تردیدها به اتحادیه اروپا در نتیجه بحران کرونا به طور قابل توجهی در سراسر این اتحادیه و از جمله آلمان افزایش پیدا نموده است.

نتیجه این نظر سنجی که در سطح اروپایی و به سفارش اندیشکده شورای روابط خارجی اتحادیه اروپا (ECFR) اجرا شده است نشان می دهد که تقریبا نیمی ازآلمانی ها(49 درصد) اظهار داشتند که به دلیل سیاست واکسیناسیون، کم تر و یا اعتماد بسیار کم تری به اتحادیه اروپا دارند.28 درصد هم گفته اند که اعتماد بسیار بسیار کم تری به این اتحادیه دارند.

بر این اساس حدود 55 درصد شهفرایندان آلمانی سیستم سیاسی اتحادیه اروپا را ناقص و ناکارآمد ارزیابی کردند. در نوامبر سال 2020 نیمی از شهفرایندان آلمانی بر این عقیده بودند که سیستم سیاسی اتحادیه اروپا کارآمد است، اما در حال حاضر 36 درصد شهفرایندان آلمانی چنین اعتقادی دارند. این آمارها در روزنامه زوددویچه سایتونگ منتشر شده است.

این نظر سنجی نشان می دهد که کرونا همچنین میل شهفرایندان اروپایی برای انسجام و نزدیکی بیشتر در اروپا را کاهش داده است. بر اساس این نظر سنجی 33 درصد شهفرایندان آلمانی بر این عقیده بودند که بحران کرونا این مسئله را آشکار کرد که ادغام و هماهنگی در اروپا بسیار کمرنگ شده است. در سال 2020 23 درصد شهفرایندان این گونه ابراز عقیده نموده بودند.

شورای روابط خارجی اتحادیه اروپا به این نتیجه رسیده است که این نتایج خطری برای خروج آلمان از اتحادیه اروپا نیست، اما نشان می دهد که مسئولان سیاسی دیگر نمی توانند به طور طبیعی به حمایت گسترده اجتماعی از اتحادیه اروپا تکیه نمایند. به زعم این نهاد اروپایی سیگنال های هشداردهنده ای وجود دارد که می تواند به چرخش ملی گرایانه در آلمان منجر گردد.

انستیتو رابرت کخ آلمان واکسیناسیون را برای همه بچه ها لازم نمی داند

کمیسیون واکسیناسیون دائمی (استیکو) در انستیتو رابرت کخ آلمان واکسیناسیون برای بچه ها و نوجوانان را تتها برای آنهایی که دارای بیماری زمینه ای هستند توصیه می نماید.

روزنامه فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ این خبررا با استناد به محافل داخلی این کمیسیون منتشر نموده است. این توصیه هم منحصرا مربوط به واکسن فایزر-بیون تک است که اخیرا آژانس دارویی اروپا آن را برای تزریق به بچه ها بالای 12 سال تایید نموده است.

بر اساس پیش نویس طرح کارشناسان این کمیسیون افزایش خطر برای درگیر شدن در یک فرایند سخت بیماری کرونا در بین بچه ها و نوجوانان 12 تا 17 سال که از جنبه مبتلا به چاقی و یا بیماری های خاص سیستم ایمنی رنج می برند وجود دارد.

این کمیسیون همچنین واکسیناسیون را برای بچه های که در تماس نزدیک با افرادی که در معرض خطر ابتلا به این بیماری با دوره های شدید قرار دارند و امکان واکسینه شدن ندارند را هم توصیه می نماید.

به این ترتیب کمیسیون دائمی واکسیناسیون در آلمان واکسیناسیون همه بچه ها را توصیه نمی نماید. این کمیسیون واکسیناسیون سراسری بچه ها بدون بیماری زمینه ای را توصیه نمی نماید. با این حال کارشناسان این کمیسیون واکسیناسیون بچه ها بعد از مشاوره پزشکی و پذیرش خطرات آن از طرف سرپرست کودک را بلامانع دانستند

این توصیه کمیسیون دائمی واکسیناسیون در آلمان قرار است روز پنج شنبه به اطلاع عموم برسد.

بسیاری از کشورهای اروپایی واکسیناسیون بچه ها بالای 12 سال را در دستور کار قرار داده اند.

کاهش جذابیت شهرهای ااروپایی در دوران کرونا

شهرهای اروپایی هم در دوران کرونا به طرز قابل توجهی جذابیت خود را از دست داده اند. در رتبه بندی سالانه جذابترین شهرها برای زندگی که توسط واحد اطلاعات مالی اکونومیست (EIU) اجرا شده است شهرهای وین، هامبورگ و سایر کلانشهرهای اروپا به طور قابل توجهی در این رنکینگ در صندلی بدتری نسبت به سال گذشته نهاده شدند و از طرف دیگر نیوزلند، ژاپن و استرالیا در این رتبه بندی در صندلی بهتری نهاده شدند.

شهر بندری اوکلند نیوزیلند در این رتبه بندی در صندلی ارزشمندترین شهر برای زندگی نهاده شد. بر اساس ارزیابی واحد اطلاعات مالی اکونومیست موفقیت این منطقه در مهار کرونا تاثیر قابل توجهی در کسب این رتبه داشته است. در صندلی دوم این رتبه بندی اوزاکای ژاپن و در صندلی سوم آدلاید استرالیا نهاده شد. پایتخت نیوزیلند هم در این رتبه بندی در صندلی چهارم نهاده شد.

جدیدترین آمار کرونایی در کشورهای مهم اروپا

بر اساس جدیدترین آمارها در فرانسه در عرض 24 ساعت 6,018 نفر به کرونا مبتلا شده اند و 73 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده اند.

در انگلیس هم در عرض 24 ساعت 6,049 نفر به کرونا مبتلا شده اند و 13 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان داده اند.

در ایتالیا هم در عرض 24 ساعت 1,896 نفر به کرونا مبتلا شده اند و 102 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان داده اند.

در اسپانیا هم در عرض 24 ساعت 3,504 نفر به کرونا مبتلا شده و 73 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان داده اند.

به این ترتیب بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال در فرانسه 5,719,937 نفر از شروع شیوع کرونا به آن مبتلا شده اند و 110,137 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان باخته اند.

در انگلیس هم تا به امروز 4,528,442 نفر به کرونا مبتلا شده اند و 127,854 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده اند.

در ایتالیا هم بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال 4,235,592 نفر به کرونا مبتلا شده اند و 126,690 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده اند.

آمارها نشان می دهد که در اسپانیا هم تا به حال 3,711,027 نفر به کرونا مبتلا شده اند و 80,309 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان باخته اند.

در آلمان هم تا به حال 3,712,595 نفر به کرونا مبتلا شده اند و 90,084 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "افزایش چشمگیر مبتلایان جدید کرونا در انگلیس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش چشمگیر مبتلایان جدید کرونا در انگلیس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید