ارسال بیش از 1400 پرونده تخلف به سازمان تعزیرات حکومتی خراسان رضوی

به گزارش وبلاگ اسبیکو، خبرنگاران/خراسان رضوی مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف مشهد گفت: در مهر ماه امسال تعداد بازرسی های انجام شده از مشاغل و اصناف در خراسان رضوی 18 هزار و 700 مورد بوده که این تعداد بازرسی منجر به تشکیل و ارسال 1425 پرونده تخلف به تعزیرات حکومتی استان به ارزش 16 میلیارد و 500 میلیون ریال شده است.

ارسال بیش از 1400 پرونده تخلف به سازمان تعزیرات حکومتی خراسان رضوی

امیر دلداری در گفت وگو با وبلاگ اسبیکو در مورد بازرسی های اجرا شده از واحدهای صنفی در یک ماه اخیر در مشهد اظهار کرد: در مهر ماه امسال 1850 مورد گزارش از سامانه های مختلف ارتباطی دریافت نموده ایم که در اسرع وقت به تمام آن رسیدگی شد و متخلفان به تعزیرات حکومتی معرفی شدند. در این میان حدود 300 شکایت کتبی در اتاق اصناف مشهد و حدود 200 شکایت به وسیله اتحادیه های مربوطه دریافت و پیگیری شد که از این 500 مورد شکایت، در 168 پرونده رضایت شاکی به دست آمده و یک میلیارد و 353 میلیون ریال هم استرداد وجه به شاکیان اجرا شده است.

وی در مورد عمده ترین نوع تخلفات اجرا شده بیان کرد: در مهر ماه امسال گران فروشی با 720 پرونده و عدم درج قیمت با 420 مورد بالاترین آمار تخلفات را شامل شده است. بعلاوه در این مدت 340 فقره پرونده تخلف برای نانوایی ها، 170 مورد برای سوپرمارکت ها و فروشندگان مواد غذایی و 124 پرونده برای فعالان بازار میوه و تره بار تشکیل شد.

مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف مشهد در مورد نظارت های این مجموعه بر رعایت پروتکل های بهداشتی در اصناف بیان کرد: در حال حاضر واحدهای صنفی در صورتی مجاز به فعالیت هستند که متصدیان و پرسنل آن ها حتما یک دوز از واکسن های کرونا را دریافت نموده باشند.

دلداری ادامه داد: در صورتی که بازرسی از واحدهای مربوطه اجرا شده و کارت واکسیناسیون افراد در دسترس نباشد، برای اولین مرتبه جریمه نقدی و در صورت تکرار تخلف واحد صنفی پلمب می گردد. بعلاوه در کنار این استفاده از ماسک و رعایت پروتکل های بهداشتی هم در اصناف اجباری است.

وی توضیح داد: از ابتدا تا خاتمه مهر ماه امسال تعداد 390 اکیپ مشترک برای آنالیز رعایت دستورالعمل های بهداشتی تشکیل و 9962 بازرسی در همین خصوص انجام شد که این تعداد بازرسی منجر به صدور 313 اخطار کتبی، 125 فرم جریمه و پلمب 54 واحد صنفی در مشهد به علت عدم رعایت پروتکل های بهداشتی شده است.

مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف مشهد بیان کرد: به علت ناپایداری شرایط رنگ بندی شهر مشهد و جلوگیری از عادی انگاری شرایط و بعلاوه خطر احتمال بازگشت شهر به شرایط نارنجی و یا حتی قرمز و اعمال دوباره محدودیت ها، در سطح مشاغل سختگیری هایی صورت می گیرد تا بتوانیم شرایط را بهبود ببخشیم و حتی از شرایط زرد به آبی برسیم.

وی گفت: از همه صاحبان صنوف و مشاغل درخواست می گردد هر چه سریعتر هر 2 دوز واکسن را دریافت نموده و کارت واکسیناسیونشان را نیز در محل بازرسی به همراه داشته باشند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "ارسال بیش از 1400 پرونده تخلف به سازمان تعزیرات حکومتی خراسان رضوی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارسال بیش از 1400 پرونده تخلف به سازمان تعزیرات حکومتی خراسان رضوی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید